تناسب اندام سلامت

آیا میتوان اندام جوانی را در میانسالی نیز حفظ کرد ؟

تقویم فارسی اندروید

آیا میتوان اندام جوانی را در میانسالی نیز حفظ کرد ؟

تناسب اندام در میانسالی

افراد میانسال به منظور حفظ سلامت استخوان ها، کنترل وزن، کنترل چربی های خون و حفظ سلامت روان باید فعالیت بدنی منظم و مداوم داشته باشند.

پیشگیری از چاقی و افزایش وزن در دوران میانسالی

تغذیه و برنامه غذایی روزانه خود را بازبینی کنید. شاید ناخواسته کالری بالایی دریافت می کنید. به طور متوسط میزان کالری روزانه مورد نیاز در سنین میانسالی برای خانم‌ها 1500 تا 1600 و برای آقایان 1800 تا 2000 کیلوکالری می‌باشد. مراقب باشید بیشتر از این مقدار دریافت نکنید، به ویژه اگر تحرک چندانی هم ندارید. حواستان باشد دیر شام نخورید، وعده غذای شام خود را قبل از ساعت 8 شب قرار دهید. به دفعات مصرف مواد غذایی در طول روز توجه داشته باشید. سعی کنید فاصله بین وعده‌های اصلی و میان وعده‌ها بیش از 4-3 ساعت نباشد. از گوشت‌های کم‌چرب و لبنیات کم‌چرب استفاده نمایید و چربی‌های مفید مانند مغزها و روغن‌های گیاهی سالم را در رژیم غذایی خود داشته باشید. در عین حال دقت کنید که همه گروه های غذایی به میزان کافی در رژیم غذایی شما گنجانده شوند. می توانید در این زمینه با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

مسئله بعدی فعالیت بدنی است. افراد میانسال به منظور حفظ سلامت استخوان ها، کنترل وزن، کنترل چربی های خون و حفظ سلامت روان باید فعالیت بدنی منظم و مداوم داشته باشند. به این منظور لازم نیست حتما به باشگاه ورزشی بروید و یا ورزش های سنگین انجام دهید. پیاده روی منظم و روزانه بهترین ورزش برای کنترل وزن است.

آیا می توان اندام دوران جوانی را در میانسالی هم حفظ نمود؟

در میانسالی هدف کاهش چربی بدن و افزایش استحکام استخوان‌ها است. در آقایان توده بدنی با 25- 18 درصد چربی و دور کمر کمتر از 92 سانتی متر و در خانم‌ها توده بدنی با  27 – 22 درصد چربی و دور کمر کمتر از 80 سانتی متر مناسب است. مطالعات نشان داده‌اند که متأسفانه افزایش وزن در میانسالی بیشتر به صورت چربی اضافی در ناحیه شکم ذخیره شده و باعث ایجاد چاقی شکمی می‌شود. اگرچه با داشتن برنامه غذایی سالم و داشتن فعالیت بدنی منظم می‌توان میزان چاقی شکمی را به حداقل رساند اما نباید توقع اندام دوران جوانی را نیز داشت.

سوزاندن 400 تا 500 کیلوکالری در روز به افراد میانسال توصیه می‌شود یعنی 35 تا 45 دقیقه فعالیت بدنی در روز.

 

منبع : سیمرغ

 

مطالب مرتبط :

راز جوانی و تناسب اندام ژاپنی ها در چیست ؟…

۳ اصل ساده برای رسیدن به تناسب اندام

راز تناسب اندام یک زن بعد از ۱۲ بار زایمان !!!…

۱۶ توصیه علمی برای کاهش وزن و تناسب اندام…

تأثیر ۳۰ دقیقه کمبود خواب روزانه بر تناسب اندام…

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی