روانشناسي و سلامت روان سلامت

آیا شما مبتلا به خود بیمار پنداری هستید؟

تقویم فارسی اندروید

خود بیمار پنداری خود یک بیماری روانی است که ریشه در اضطراب و نگرانی دارد. با هفت گنج همراه باشید.

خود بیمار پنداری

آیا شما دچار خود بیمار چنداری مجازی هستید؟ آیا علائم این بیماری را می دانید؟ با هفت گنج همراه باشید.

5 نشانه که ثابت می کند شما مبتلا به خود بیمار پنداری مجازی یا همان cyberchondria هستید.
آیا شما علائم سرطان معده را سرچ می کنید آن هم فقط وقتی یک دل درد ساده دارید؟ آیا مدام خود را به بیماری های مختلف مشکوک می دانید؟ آیا کسی را می شناسید که اینگونه باشد؟ اگر پاسخ شما مثبت است خواندن این مقاله برایتان ضروری است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که مدام در وبسایت ها و صفحه های اجتماعی بیماری ها را دنبال می کنند و علائم آن را از بر می کنید سپس مدام خود را به آن بیماری مشکوک می دانید احتمالا از خود بیمار پنداری مجازی رنج می برید. این بیماری مدام شما را مجبور می کند اینترنت را به دنبال علائم بیماری که حدس می زنید به آن مبتلا شده اید بگردید. در ادامه 5 نشانه از این بیماری را به شما معرفی می کنیم.

شما به گوگل همانند دکتر خود اعتماد دارید.

هر بار که یک عارضه ی کوچک درون خود حس می کنید سریع به سراغ اینترنت رفته و گوکل را از مشکلتان باخبر می کنید و سپس بیماری هایی را که آن عارضه را دارند دنبال کرده و بقیه ی علائم آن را برای تجسم می کنید یا درون خود به دنبال آن می گردید.

شما جمله ی بیمار نیستید را باور ندارید

حتی اگر دکتر شما به شما بگوید که هیچ مشکلی ندارید و در سلامت کامل به سر می برید باز هم نگران هستید و کل اینترنت را زیر ور رو می کنید تا آنچه دنبالش هستید پیدا کنید و سپس حتی روی آن حساب می کنید.

شما در خصوص سلامت خود اضطراب دائم دارید.

هر بار که علائم یک بیماری به گوشتان می رسد یا هر نشانی از یک بیماری در اطرافتان میبینید دچار وحشت و اضطراب می شوید. سپس خودتان این اضطراب را با خواندن مطالب سایت های مختلف بیشتر می کنید و باعث می شوید حالتان بدتر شود.

واکنش سریع به دانسته های سلامتی

شما به محض اینکه یک رفتار پیشگیرانه یا یک رفتار سالم برای حفظ سلامت خود یاد بگیرید آن را در زندگی خود لحاظ می کنید و شاید حتی برنامه ها یا رژیم غذایی یا به کل روال زندگیتان را نسبت به اطلاعات جدیدتان تغییر دهید.

یک درد در شما قدرت می گیرید.

به محض اینکه مشکلی پیدا کنید به سراغ اینترنت رفته و کل سایت ها و شبکه ها را به دنبال علائم سرطان معده یا عفونت مثانه یا هر بیماری دیگری زیر ور رو می کنید. این رفتار اضطراب شما را افزایش داده و باعث می شود که حتی مشکلات دیگری ناشی از اضطراب و نگرانی خود پیدا کنید.

اگر شما هم روی آنچه گوگل به شما می دهد بیش از حرف های پزشکتان حساب می کنید باید بدانید که دچار یک روانی اینترنتی شده اید و بهتر است در این خصوص از اینترنت دوری کرده و به پزشک مراجعه کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی