تغذيه سالم خواص مواد غذايي سلامت

آشنایی با مجموعه خواص و فواید ذرت

تقویم فارسی اندروید

ذرت مزایای فراوانی برای سلامتی دارد و حاوی مواد مغذی بسیاریست. با خوردن ذرت در وعده های غذایی علاوه بر این که یک غذای خوشمزه میل کرده اید، می توانید از بدن خود در برابر بیماری های مزمن محافظت نمایید. برخی از فواید ذرت در زیر آمده است:

فواید ذرت

ذرت منبعی غنی از کالری است

ذرت در هر 100 گرم 342 کالری دارد که در میان غلات بیشترین مقدار است. به همین دلیل است که اغلب از فواید ذرت برای افزایش وزن استفاده می کنند زیرا با سهولت زیاد این امر ممکن می شود.

فواید ذرت باعث کاهش خطر هموروئید و سرطان کولورکتال می شود

فواید ذرت در کاهش مشکلات گوارشی مانند یبوست، هموروئید و همچنین کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ تاثیر می گذارند. فیبر در ذرت باعث انبساط حرکات روده ای می شود که می تواند حتی موجب تولید آب معدنی و صفرا شود. همچنین می تواند باعث کاهش ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر و اسهال شود.

ذرت منبعی غنی از ویتامین است

ذرت غنی از ویتامین B، تیامین و نیاسین است. تیامین برای حفظ سلامت عصبی و عملکرد شناختی ضروری است. همچنین منبع خوبی از پانتوتنیک اسید است که ویتامین ضروری برای متابولیسم کربوهیدرات، پروتئین و لیپید در بدن محسوب می شود. ذرت درصد بالایی از نیاز روزانه فولیت را فراهم می کند و همچنین غنی از ویتامین E و آنتی اکسیدانی طبیعی است که برای محافظت از بدن در برابر بیماری ها بسیار مفید واقع می شود.

سرشار از مواد معدنی ضروری است

فسفر، منیزیم، منگنز، روی، آهن و مس در انواع ذرت وجود دارد و اینها مواد معدنی مفید برای بدن به شمار می روند. فسفر برای تنظیم رشد طبیعی، سلامت استخوان و عملکرد کلیه ضروری است. منیزیم برای حفظ ضربان طبیعی قلب و افزایش قدرت استخوان مفید است.

خواص آنتی اکسیدانی ذرت بسیار است

ذرت منبعی غنی از آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد سرطان مبارزه می کند. در واقع بر خلاف بسیاری از غذاهای دیگر، پخت و پز باعث افزایش مقدار آنتی اکسیدان های موجود در ذرت شیرین می شود. ذرت ترکیبات ضد سرطانزا دارد که در مبارزه با تومورهایی که منجر به سرطان پستان و سرطان کبد می شود تاثیر مفیدی خواهد داشت.

ذرت به حفاظت از قلب کمک می کند

بر طبق تحقیقات، روغن ذرت تاثیری بر کلسترول دارد که خطر بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. در واقع روغن ذرت به خاطر اسیدهای چرب بهینه ای که دارد بهترین راه برای افزایش سلامت قلب به شمار می رود.

ذرت از کم خونی جلوگیری می کند

ویتامین B12 و اسید فولیک موجود در ذرت از کم خونی ناشی از کمبود این ویتامین جلوگیری می کند. ذرت همچنین سطح قابل توجهی از آهن دارد که یکی از مواد معدنی ضروری برای تشکیل گلبول های قرمز جدید است. کمبود آهن نیز یکی از دلایل اصلی کم خونی است.

ذرت دارای میزان زیادی ویتامین A است

ذرت منبعی غنی از بتاکاروتن است که ویتامین A را در بدن تشکیل می دهد و برای تقویت بینایی و داشتن پوست خوب ضروریست. ویتامین A در بدن همچنین منجر به سلامت غشاهای مخاطی شده و باعث افزایش سیستم ایمنی بدن نیز می شود.

فواید ذرت به کنترل دیابت و فشار خون کمک می کند

مطالعات نشان داده اند که ذرت می تواند در مدیریت دیابت و فشار خون بالا به دلیل فنول های فیتوشیمیایی تاثیر داشته باشد. در واقع جذب و آزاد شدن انسولین در بدن را تنظیم کرده و می تواند موجب کاهش فشار برای بیماران دیابتی شود. در واقع بدین شکل به بیماران دیابتی کمک می کند تا زندگی نرمال تری را سپری کنند.

ذرت چندین مزایای مربوط به زیبایی دارد.

نشاسته ذرت در ساخت بسیاری از محصولات آرایشی استفاده می شود و می تواند به صورت موضعی برای تسکین تحریکات و التهابات پوستی مفید واقع شود. محصولات ذرت را می توان جایگزین محصولات شیمیایی سرطان زا کرد که متاسفانه در بسیاری از محصولات آرایشی استفاده می شوند.

فواید ذرت

حقایقی جالب درباره ذرت

ذرت دارای عمر مفید فوق العاده طولانیست. به طوریکه باستان شناسان در مناطقی ذرت 1000 ساله یافته اند.

ذرت در رژیم های غذایی به عنوان یک میان وعده مفید و سالم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

بیش از 3500 استفاده متفاوت برای ذرت در جهان وجود دارد.

ذرت در هر قاره ای به جز قطب جنوب قابل رشد است.

ذرت به عنوان خوراک دام و طیور و همچنین غذای حیوانات خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

زمانی در سال های دور در آمریکای شمالی ذرت به قدری ارزشمند بود که به عنوان پول رایج برای مبادله مورد استفاده قرار می گرفت.

ذرت را می توان در رنگ های سیاه، خاکستری، بنفش، سبز، قرمز و سفید تولید کرد اما رایج ترین آنها ذرت زرد رنگ است.

در هر ذرت به طور میانگین در حدود 800 دانه و 16 ردیف وجود دارد.

ذرت برای تولید سوخت نیز استفاده می شود.

منبع : keepcaliforniafarming

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی