خواص مواد غذايي سلامت

آشنایی با خواص آب آلوئه ورا و طرز تهیه خانگی آن

تقویم فارسی اندروید

آب آلوئه ورا از برگ گیاه آلوئه ورا ساخته شده است و بر خلاف فرآیندهای استخراج عصاره این گیاه، آب از طریق خرد کردن، سنگ زنی و ترکیب تمام برگ ساخته می شود. بعد از چندین مرحله فیلتر کردن، آب می تواند برای مقادیر معین تغذیه ای مصرف شود. در حالی که بوی این گیاه می تواند قوی باشد، آب آن کاملا ملایم است به همین دلیل آن را به عنوان مکمل سالم یا نوشیدنی رژیمی هم می توانید استفاده کنید. بنابراین، بیایید نگاهی به طرز تهیه آب آلوئه ورا داشته باشیم. در این مقاله از هفت گنج با ما همراه باشید تا شما را با خواص آب آلوئه ورا بیشتر آشنا کنیم و طرز تهیه آن را بصورت خانگی به شما آموزش دهیم.

آب آلوئه ورا

زمان آماده سازی: 5 دقیقه

زمان تهیه: 2 دقیقه

مناسب برای 4 نفر

مواد لازم:

1 برگ آلوئه ورای بزرگ
3 فنجان آب آشامیدنی

طرز تهیه:

  • با استفاده از یک چاقوی تیز، لایه بیرونی برگ آلوئه ورا را که اغلب با خارها پوشانده شده است حذف کنید.
  • لایه دوم برگ آلوئه ورا بخش ژله ای است که به طور عمده زرد رنگ است.
  • لایه ژله ای را از برگ جدا کرده و آن را به یک کاسه کوچک انتقال دهید.
  • ژل آلوئه ورا را با آب به مخلوط کن اضافه کنید.
  • مخلوط کن را به طور کامل برای 2-3 دقیقه روشن کنید تا زمانی که مایع یک قوام یکنواخت داشته باشد.
  • کمی آب لیمو یا چند قطعه خیار برای افزایش طعم به آن اضافه کنید.

نکته

شما همچنین می توانید برای ایجاد تنوع به آب آلوئه ورا، عسل، اضافه کنید.

فواید و خواص نوشیدن آب آلوئه ورا

ممکن است بخواهید بدانید که آیا آب آلوئه ورا برایتان مفید است یا خیر. بهتر است بدانید بر اساس تعداد مزایایی که دارد کاملا مطمئن است که برای شما مناسب است. آب آلوئه ورا حاوی بیش از 75 ویتامین و مواد معدنی است که سلامت شما را بهبود می بخشد.

شما اساسا می توانید این آب را با هر چیزی مخلوط کنید. وقتی آب آلوئه ورا را مصرف می کنید، ویتامین های بیشتری در رژیم غذایی تان تجربه می کنید.

خواص آب آلوئه ورا در درمان مشکلات گوارش

این آب دارای خواص لجن است. آنطور که به نظر می رسد این چیزی نیست که شما بخواهید تجربه کنید اما این ویژگی ها در دستگاه گوارش شما کمک می کند. حرکت روده شما احتمالا بیشتر تنظیم می شود. اگر شما دچار زخم معده هستید، آب آلوئه ورا می تواند درد را تسکین دهد. به اندازه کافی آب آلوئه ورا بنوشید تا زخم معده شما درمان شود. آب آلوئه ورا می تواند به راحتی توسط معده تان هضم شود که می تواند به پاک کردن کامل دستگاه گوارش کمک کند.

پشتیبانی از سیستم ایمنی

اگر شما به طور مداوم آب آلوئه ورا بخورید، سیستم ایمنی بدن شما شروع به قوی تر شدن می کند. مصرف آن باید منظم باشد. شما با نوشیدن آب آلوئه ورا چندین بار در هفته می توانید از بهبود سیستم ایمنی خود اطمینان پیدا کنید. اگر به صورت منظم مصرف نشود شما ممکن است برخی از فواید فوری آن را تجربه کنید اما شما قادر نخواهید بود مزایای بلند مدت را تجربه کنید. مصرف مداوم آب آلوئه ورا مي تواند سلامت سلولهاي شما را بهبود بخشد که به اين معني است که شما به طور کلی سيستم ايمنی قویتری دارید.

آب آلوئه ورا

کنترل سطح قند خون از دیگر خواص آب آلوئه ورا می باشد.

آب آلوئه ورا حاوی منیزیم، روی و منگنز است که اثرات انسولین را ثابت کرده اند. این به این معنی است که قند خون شما بیشتر تنظیم می شود پس اگر شما دچار دیابت هستید، این قطعا نوشیدنی خوبی برای شماست.

آب آلوئه ورا

آبرسانی یا هیدراتاسیون بدن

هنگامی که بدن شما کم آب است، احساس خستگی بیشتری خواهید داشت. بنابراین، راه حل واضح برای مبارزه با این مشکل این است که بدن هیدراته شود. آب آلوئه ورا برای مبارزه با تشنگی کمک می کند و بدن شما را هیدراته می کند. بدن شما بدنبال الکترولیت های ضروری است که در طول روز به طور مداوم از دست می دهد. وقتی بدن شما به اندازه کافی الکترولیت داشته باشد، احساس خستگی یا کندی نخواهید داشت و برعکس احساس انرژی می کنید.

آب آلوئه ورا

تقویت سلامت قلب

چیزی که با آلوئه ورا وارد بدن شما می شود، ممکن است کمی جادویی باشد. این ماده جادویی مویرگ ها را باز می کند و دیواره شریانی شما را بهبود می بخشد. هر پلاکی که احتمالا در بدن شما ایجاد شود، به علت آلوئه ورا متوقف خواهد شد. ویتامین C که در آلوئه ورا نیز وجود دارد، به کاهش فشار خون کمک می کند. فشار خون پایین به این معنی است که شما در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار نمی گیرید.

بهبود سلامت پوست از جمله خواص آب آلوئه ورا می باشد.

آیا تا به حال آفتاب سوختگی را تجربه کرده اید و برای تسکین درد روی پوست خود نیاز به چیزی آرام بخش داشته اید؟ خوب، آلوئه ورا می تواند به تسکین این درد بلافاصله کمک کند. هورمون های موجود در آلوئه ورا باعث می شود آن را به عنوان یک درمان عالی برای کاهش درد آفتاب سوختگی بکار ببرید. همچنین می تواند به بهبود زخم یا زخم هایی که ممکن است در پوست نیز وجود داشته باشد کمک کند. این فقط به این دلیل اتفاق می افتد که آب آلوئه ورا کمک می کند که سلول های بدن شما تقویت شود و آنها را قوی تر کند.

بهبود بهداشت دهان و دندان

آب آلوئه ورا برای کمک به از بین بردن بسیاری از باکتری ها در دهان شما گزینه ای عالی محسوب می شود و می تواند باکتری هایی که می توانند برخی بیماری های دهان را به وجود بیاورند، از بین می برد. شما همچنین می توانید این آب را به عنوان دهانشویه موثر استفاده کنید زیرا باعث از بین رفتن بسیاری از میکروب هایی که همیشه در دهان شما وجود دارد خواهد شد. علاوه بر همه اینها، شما می توانید از این طریق میزان پلاک را که معمولا در دهان و بین دندان هایتان وجود دارد کاهش دهید. این خیلی زیاد نیست اما این پیشرفت های کمی که در دهان شما ایجاد می شود، آن را بسیار سالم تر نشان خواهد داد.

آب آلوئه ورا

بهبود سلامت موهای شما

همانطور که گفته شد، آب آلوئه ورا می تواند به سلول های پوست شما کمک کند. این اتفاق باعث می شود به طور مستقیم یک پوست سر سالم داشته باشید. پوست سر شما مرطوب می شود بنابراین شما نباید نگران هر نوع شوره سر باشید. این آب نیز برای کمک به خلاص شدن از هر گونه پوست مرده است که احتمالا مسدود کننده فولیکول های مو است. شما می توانید آب آلوئه ورا را به عنوان نرم کننده نیز استفاده کنید. این باعث می شود موهای شما نرم تر و قوی تر شود.

کاهش التهاب از دیگر خواص آب آلوئه ورا می باشد.

اکثر ما ممکن است در اغلب روزها درد عضلات یا مفاصل داشته باشیم. این تا حدی به دلیل رژیم های روزمره ما است. داشتن آب آلوئه ورا می تواند تا حد زیادی به کاهش التهاب در سراسر بدن کمک کند. این بدان معنی است که شما احتمال دارد درد کمتری نیز داشته باشید. به علت خواص ضد التهابی آن، آب آلوئه ورا می تواند برای درمان آرتریت استفاده شود. در مورد تمام دردهایی که ممکن است به صورت تصادفی داشته باشید فکر کنید.

آب آلوئه ورا

خواص آب آلوئه ورا در درمان سوزش سر دل :

سوزش سر دل هرگز به راحتی قابل مقابله نیست. این فقط یک درد ثابت در سینه شما است که به نظر نمی رسد بخواهید از بین برود. مطالعاتی صورت گرفته است که نشان می دهد که چگونه آب آلوئه ورا می تواند در درمان سوزش سر دل موثرتر از سایر داروهایی باشد که برای کار مشابه مصرف می شود. شما در حال حاضر می دانید که اثرات آب آلوئه ورا می تواند بر دستگاه گوارش شما زیاد باشد. این تنها به کاهش علائم سوزش سر دل کمک می کند و احتمالا در جلوگیری از مشکلات در آینده نیز تاثیر گذار است.

فراهم کردن اسید آمینه ضروری بدن

بدن ما به طور طبیعی از اسید آمینه تشکیل شده که برای عملکرد عضلات ما ضروری است. آب آلوئه ورا کمک می کند تا برخی از اسید های آمینه هایی که بدن ما نمی تواند به طور طبیعی تولید کند، تشکیل شود. این کمک می کند تا درد عضلانی که ممکن است به راحتی بعد از یک تمرین رخ دهد، تسکین یابد.

مبارزه با سرطان

اگر نگاهی به برخی از عوامل ضد سرطان نگاه کنید، درمی یابید آنها معمولا یک منبع گیاهی دارند. همین امر برای آلوئه ورا صادق است. مطالعاتی صورت گرفته است که نشان می دهد چگونه آلوئه ورا می تواند به مهار رشد سلول های سرطانی کمک کند، در حالی که در عین حال می تواند باعث افزایش مزایای برخی از داروهای سرطان شود که ممکن است مصرف کنید. اگر چه مطالعاتی انجام شده است که اثرات ضد سرطان آلوئه ورا را نشان می دهد اما لازم به ذکر است که آلوئه ورا برای درمان سرطان به هیچ وجه اثبات نشده است.

کاهش وزن

خواص آب آلوئه ورا در کمک به کاهش وزن :

اکثر ما همیشه سعی می کنیم کمی وزن کم کنیم. این ممکن است همیشه یک مقدار زیاد باشد که شما می خواهید از دست بدهید اما اکثریت به دنبال چند کیلو هستند. یکی از چیزهایی که می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند، از طریق خواص ضد التهابی است. التهاب کاهش یافته به این معنی است که همه چیز به اندازه و طبیعی است. مایعات کمتری در اطراف بدن ایجاد می شود. این به این معنی است که شما می توانید وزن کمتری داشته باشید. برخی دیگر از خواص ملایمی که آلوئه ورا نیز دارد، همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

خارج کردن سموم از بدن

مصرف آب آلوئه ورا باعث خارج شدن سموم از بدن می شود. نوشیدن آن در اوایل صبح به شما کمک می کند به طرق مختلف، این اتفاق صورت بگیرد و موجب درمان مسائل گوارشی تا تمیز کردن سیستم بدن می شود.

تعادل مشکلات هورمونی

این آب اغلب در بسیاری از تونیک های گیاهی استفاده می شود که در درمان مشکلات هورمونی و همچنین اختلالات مربوط به پانکراس و طحال می تواند بسیار موثر باشد.

آب آلوئه ورا

تقویت عملکرد کبد

هنگامی که به سم زدایی می رسد، عملکرد کبد سالم نکته ای کلیدی است. آب آلوئه ورا یک راه عالی برای سالم نگه داشتن کبد است. به همین دلیل است که کبد بهتر عمل می کند زمانی که بدن به اندازه کافی تغذیه و هیدراته شده باشد. آب آلوئه ورا برای کبد ایده آل است زیرا آن را آبرسانی و غنی از مواد مغذی می کند.

خواص آب آلوئه ورا در درمان یبوست :

نوشیدن آب آلوئه ورا کمک می کند تا میزان آب در روده افزایش یابد. اگر یبوست دارید یا مشکلی با یبوست مکرر دارید، سعی کنید آب آلوئه ورا را به رژیم روزانه خود اضافه کنید. آلوئه ورا همچنین به عادی کردن باکتری های سالم در روده کمک می کند.

کاهش سطح کلسترول

سطح LDL بالا علت اصلی مشکلات قلبی عروقی مانند فشار خون بالا است. بدون شک، انتخاب های نامناسب غذایی باعث افزایش تولید کلسترول در بدن شما می شود. این افزایش کلسترول در شریان ها مانع جریان خون مناسب می شود و فشار زیادی بر روی قلب شما می گذارد. آب آلوئه ورا می تواند تولید بیش از حد کلسترول را کنترل کند. متخصصین قلب و عروق مصرف منظم آن را برای کمک به حذف تمام پلاک ها و گسترش شریان های محدود بدون صدمه زدن به سلامت شما توصیه می کنند. با این حال، قبل از انتخاب آب آلوئه ورا برای درمان کلسترول بالا پیشنهاد داریم با یک متخصص بهداشت صحبت کنید.

افزایش سطح انرژی

یک شیوه زندگی فعال، یک برنامه پرطرفدار و اضافه کاری، به شما اجازه نمی دهد تا روی رژیم غذایی که مصرف می کنید متمرکز شوید. توجه داشته باشید که انتخاب های ناسازگار رژیم غذایی به سرعت میزان انرژی شما را کاهش می دهد. به همین دلیل است که شما نیاز به یک نوشیدنی پر انرژی و پایدار که آب آلوئه ورا است دارید.

برای محیط زیست سالم

برای اطمینان از زندگی سالم، شما نیاز به یک خانه و محیط زیست بدون میکروب و باکتری دارید. شیوه های غیر بهداشتی به رشد باکتری در خانه شما کمک می کند که فقط با آب آلوئه ورا می توانید با آن مبارزه کنید. ژله آلوئه ورا را با آب مخلوط کنید. این مخلوط را در یک بطری اسپری بگذارید. این آب را در هر قسمت از خانه تان برای کشتن باکتری اسپری کنید و در یک محیط امن نفس بکشید.

آب آلوئه ورا

چقدر شکر در آب آلوئه ورا وجود دارد؟

برخلاف اکثر آبمیوه ها، یک وعده شامل 4 اونس آب آلوئه ورا بدون شکر است و کالری کمی دارد. اگر شما در حال کنترل مصرف قند خود هستید، آب آلوئه ورا انتخابی سالم است.

نکته

آب آلوئه ورا در بازار هم به صورت آماده یافت می شود اما مدل های بازاری اغلب شکر و مواد افزودنی و نگهدارنده زیادی دارند پس بهتر است برای اطمینان بیشتر و بهره بردن از مزایایش آن را به صورت خانگی تهیه کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی