تغذيه سالم سلامت

کدام ماهی ها باعث ایجاد چربی شکم می شوند؟

وقتی نوبت به لاغری شکم می رسد، هیچ چیز سالمتر از یک تکه ماهی خوب نیست ، درست است؟ اما اگرچه غذاهای دریایی که امروزه در سوپرمارکت شما یا در منوی رستوران مورد علاقه شما نشان داده می شود همان چیزی است که پیشینیان ما از آن استفاده می کردند، در بسیاری از موارد، اینطور نیست. در حالی که برخی از ماهی ها می توانند منبع بی عیب و نقص پروتئین بدون چربی و تقویت کننده اسیدهای چرب امگا 3 باشند، برخی از انواع و آماده سازی های آن می توانند شکم شما را دچار نفخ کنند.

ماهی ها

همه چیز در مورد زمینه است: هرچند ماهی سالمون وحشی سرشار از چربی است اما در واقع به دلیل داشتن پروتئین سازنده ماهیچه و میزان بالای امگا 3 که انسولین را تنظیم کرده و اشتها را کاهش می دهد، چربی سوزی را مختل می کند. انجمن قلب آمریکا خوردن ماهی هایی که سرشار از امگا 3 هستند را دو بار در هفته توصیه می کند. اما همانطور که همه چربی ها مضر نیستند، همه غذاهای دریایی نیز سالم نیستند. در واقع، این گزینه ها بدتر از غذای مضر هستند.

مضرات ماهی

6. ماهی سالمون دریای آتلانتیک

اگرچه ماهی سالمون سرشار از اسیدهای امگا 3 است که با التهاب در سراسر بدن مبارزه می کند اما ماهی سالمون پرورش یافته در مزرعه (همه ماهی های سالمون آتلانتیک در مزرعه پرورش داده می شوند) مملو از امگا 6 است. از آنجا که پرورش دهندگان ماهی سالمون ماهی خود را با سویا تغذیه می کنند، ماهی سالمون وحشی فقط 114 میلی گرم امگا 6 دارد در حالی که ماهی سالمون پرورش یافته حدود 1900 میلی گرم دارد. ناگفته نماند که این ماهی سالمون معمولاً به رنگ صورتی رنگ آمیزی شده است، میزان PCB بالایی دارد و یک چهارم ویتامین D تخت کننده شکم را نسبت به انواع وحشی خود دارد.

خواص ماهی

5. تیلاپیا

این ماهی با میزان نجومی امگا 6 خود، برای شکم شما بدتر از بیکن است. یک وعده التهابی بیشتر از همبرگر یا پیراشکی است. علاوه بر این، بیشتر ماهی های تیلاپیا در مزرعه پرورش داده می شوند و به جای گیاهان دریاچه ای و جلبک ها از ذرت تغذیه می کنند و آنها را به غذای دریایی تبدیل می کند که با آشغال احاطه شده اند.

لاغری شکم

4. کاشی ماهی و شمشیر ماهی

این دو نوع ماهی حاوی سطوح خطرناک بالایی از جیوه است که به عنوان یک اختلال غدد درون ریز عمل می کند: یک هورمون جعلی که بدن شما را وادار به چربی سوزی می کند، کالری کمتری می سوزاند و سطح لپتین را کاهش می دهد، هورمونی که اشتها را تنظیم می کند. کاشی ماهی دارای بالاترین سطح جیوه در بین همه انواع ماهی است، با 1.45 قسمت جیوه در میلیون (یا 45 درصد بیشتر از حداکثر مجاز USDA). شمشیر ماهی با 995/0 نایب قهرمان است. به طور مشابه، شما همیشه باید دور از کوسه، شاه ماهی خال مخالی و اورنج رافی پرسه بزنید. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه ماهی کوچکتر باشد، میزان آلاینده های آن کمتر است. بر اساس داده های FDA، ساردین، ​​ماهی گوش ماهی و سایر موجودات دریایی به اندازه جیبی از کمترین جیوه برخوردار هستند.

رژیم غذایی

3. رول سوشی ماهی تن تند

ماهی تن فوق العاده کم چرب است و ادویه ها هم چربی می سوزانند، بنابراین ترکیب این دو در سوشی باید برد-برد باشد، درست است؟ اما اینطور نیست، ماهی تن خرد شده با تکه های سس مایونز، 290 کالری و 11 گرم چربی در هر رول اضافه می کند و کالیفرنیا رول که می تواند 520 کالری و تقریباً 20 گرم چربی داشته باشد. به عنوان یک قاعده کلی، از ماهی سالمون و ماهی تن استفاده کنید که حدود 40 کالری، 7 گرم پروتئین و همه چربی های خوب را در هر قطعه ارائه می دهد. مکمل برنج قهوه ای و زنجبیل که اغلب در کنار آن سرو می شود: تقویت کننده متابولیسم است.

چربی شکم

2. میگو تمپورا

ظاهر عجیب و غریب آن نشان می دهد که این سوشی در اصل سوشی سرخ کرده یا فیش اند چیپس بدون چیپس است. رایج ترین پایه تمپورا با آرد سفید و غوطه ور در روغن داغ میگو است، اگرچه گزینه های سالم مانند بادمجان و کدو نیز وجود دارد. اگر می خواهید شکم خود را صاف کنید، از همه آنها اجتناب کنید. رول سوشی تمپورا میگو می تواند 508 کالری و 21 گرم چربی داشته باشد – تقریباً به اندازه یک غول برگر. در همین حال، تمپورای گیاهی دارای 1500 کالری و 103 گرم چربی است.

تغذیه سالم

1. بیشتر غذاهای ماهی در رستوران های زنجیره ای

فیش اند چیپس ممکن است به نظر سالم بیاید، اما زیاد اینطور نیست. قاعده اصلی این است که اگر یک فیله ساده کبابی نیست، آن را کنار بگذارید. فیش اند چیپس دارای 1970 کالری و 136 گرم چربی است حتي مي توان با كره و سس هايي كه مواد بد را دارا هستند مصرف شود، گزينه هاي سالمي مانند فیله ماهی را جایگزین کنید.

منبع:

eatthis

تقویم فارسی اندروید

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

کانال یوتوب چی با چی

مطالب پیشنهادی