سبك زندگي موفقيت در زندگي

چگونه می توانیم روی خودمان متمرکز شویم و به اهداف مان برسیم؟

تقویم فارسی اندروید

آیا می دانید چگونه بر روی خود متمرکز شوید؟ آیا در مدیتیشن صبحگاهی خود چنین می کنید؟ قبل از خواب چطور؟

متمرکز

اگر می خواهید به اهداف خاص خود برسید، باید دارای ثبات باشید. شما باید خود را در اولویت قرار دهید، حتی اگر این امر به نه گفتن به دیگران مربوط باشد.

در سطح بالا، تمرکز روی خودتان توجه به این است: واقعاً چه می خواهید؟ چه چیزی بین شما و بهترین و شادترین خودتان و اهداف تسخیر کننده ایستاده است؟

متمرکز شدن بر روی خودتان خودخواهی نیست.

درست مثل بقیه افراد در این کره خاکی، شما هم لیاقت این را دارید که در زندگی به آنچه می خواهید برسید. شاید از قبل فکر کرده باشید که چگونه باید روی خودم متمرکز شوم. این بدان معنا نیست که شما یک فرد خودخواه هستید. به این معنی است که شما کسی هستید که باید برای خود تلاش کنید.

اگر بگویید هدف شما در زندگی پدر و مادر شگفت انگیز بودن است. برای این کار، نمی توانید همه 24 ساعت  از فرزندان خود مراقبت کنید. اگرچه بعضی اوقات مجبورید وقت خود را تماماً برای آنها بگذرانید اما بدون یک حرفه پایدار نمی توانید از آنها حمایت کنید. اگر از خود مراقبت نکنید، نمی توانید به آنها یاد دهید که سلامت روان خود را مدیریت کنند.

قبل از اینکه به دیگران بهترین نتیجه را بدهید، باید اولویت های خود را مرتب کنید و یاد بگیرید که به خود بگویید: “تمرکز روی خودم مهم است.” و دوباره، باید همه چیز ثابت باشد: اهداف شما ممکن است تغییر کند و این درست است زیرا بخشی از تمرکز بر روی آنچه واقعاً می خواهید است. آنچه خوب نیست متمرکز شدن بر دیگران به هزینه خودتان است.

چگونه می توان روی خود متمرکز شد و آنچه را در زندگی می خواهید به دست آورد

رسیدن به اهداف خود باید یک تلاش مادام العمر باشد. به همین دلیل شروع در امروز بسیار مهم است. اگر می پرسید، “چگونه روی خودم تمرکز کنم”، از این راهکارها استفاده کنید تا اهداف خود را دنبال کنید و زندگی خود را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید.

رسیدن به هدف

1. رویاهای خود را بیان کنید

تحصیلات دانشگاهی را پشت سر بگذارید، شغلی را بیابید که درآمد زیادی در آن کسب می کنید و به مرحله بعدی حرفه خود برسید. چشم انداز سنتی موفقیت بسیاری از افراد را مجذوب خود می کند اما ممکن است برای شما مناسب نباشد. از خود بپرسید: زندگی ای که در واقع می خواهم چگونه است؟

این شما هستید که می توانید چشم انداز زندگی خود را ایجاد کنید. لازم نیست همه جزئیات را بدانید اما باید بتوانید ضربات گسترده را تحمل کنید.

اگر بگویید می دانید که از تاریخ و نوشتن لذت می برید. مراحل اصلی چشم انداز زندگی شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • برای یک جامعه تاریخی دولتی کار کنید.
  • یک نویسنده مستقل شوید.
  • یک رمان داستانی تاریخی بنویسید.
  • برنده جایزه داستان نویسی شوید.
  • تبدیل به لئو تولستوی مدرن شوید.

یا بگذارید تصور کنیم شما در مراقبت های بهداشتی کار می کنید و گرچه نمی خواهید یک تغییر کامل شغلی داشته باشید، اما می خواهید به سمت چیز دیگری حرکت کنید. می توانید شروع به جستجوی برنامه های آنلاین کنید که به شما امکان می دهد گواهینامه دریافت کنید بدون اینکه برای گرفتن مدرک دیگری به مدرسه برگردید.

رویای “درست” یا “غلط” وجود ندارد. همه آنچه مهم است یک چیز است: اینکه شما مایل هستید برای آن کار کنید.

2. به طور مداوم تمرین کنید

رالف والدو امرسون گفت: “این کار را انجام دهید و خواهید دید که شما قدرت خواهید داشت.” این می تواند هر آنچه اهداف شما از شما می خواهند باشد.

به هر طریقی شما باید کار را انجام دهید. مهارت های نوشتاری خودشان ساخته نمی شوند. خانواده های قوی توسط والدین غایب مستحکم نمی شوند.

خبر خوب این است که شما مجبور نیستید امروز همه کارها را انجام دهید تا احساس خوبی نسبت به اهداف خود داشته باشید. اهداف خود را به قطعات کوچک و قابل کنترل تبدیل کنید.

اگر خواندن کتاب مانع از جهش برای نویسندگی آزاد می شود، فقط با خواندن 10 صفحه در روز شروع کنید. بعد از یک ماه، شما 300 صفحه خوانده اید. یادگیری شغل آزاد نوشتن فقط در یک ماه چگونه به نظر می رسد؟

قدم های کوچک به هم اضافه می شوند، بنابراین هر روز یک یا دو مرحله انجام دهید و بیشتر از آنچه فکر می کنید به سمت اهداف خود پیشرفت خواهید کرد.

3. با محرک های خود روبرو شوید

به شما گفته شده است که از عوامل محرک خود اجتناب کنید اما وقتی صحبت از یادگیری نحوه متمرکز شدن روی خودتان می شود، این بهترین توصیه نیست.

اگر از هر دوره آزمایشی فرار کنید، چگونه می توانید به عنوان یک شخص رشد کنید؟ اگر واقعاً می خواهید روی خودتان متمرکز شوید، باید با عوامل محرک خود روبرو شوید.

اگر می خواهید به هدف خود برسید، باید کارهایی انجام دهید که ممکن است شما را بترساند، از جمله:

  • سخنرانی در جمع
  • نه گفتن به مردم
  • جدی گرفتن حملات شخصی
  • کار با افرادی که با آنها مخالف هستید.

به یاد داشته باشید، هنگامی که به چالش کشیده می شوید بیشتر رشد می کنید متمرکز شدن روی خود یعنی قرار گرفتن در موقعیت های سخت.

4. بر روی حس ششم خود حساب کنید

تمرکز روی خودتان یک علم نیست. یافتن مسیر خود مستلزم این است که با شهود خود در ارتباط باشید.

هنگامی که شهودی هستید، می توانید قبل از اینکه خیلی نزدیک فاجعه شوید، مسائل بد را بو کنید. شما می توانید افراد را با حدود 70٪ دقت در عرض پنج دقیقه ارزیابی کنید.

چطور ممکن است؟ زیرا تجربه گذشته قدرتمند است. شهود کلمه دیگری برای استفاده از تجربه خود برای دیدن زیر سطح یک وضعیت است. برای یادگیری اینکه چگونه باید روی خود تمرکز کنید، باید به خود اعتماد کنید.

با این گفته، شهود خطا پذیر نیست. اجازه ندهید مانع دیدن آنچه در مقابل شماست شود. مثلا:

  • شهود شما به شدت تحت تأثیر تعصبات شما قرار دارد. اگر شخصی را جذاب می دانید، ممکن است بر خصوصیات بد او سرپوش بگذارید.
  • اگر روحیه خوبی ندارید، ممکن است بیش از حد بدبین باشید. پس از بهتر شدن وضعیت دوباره نگاهی بیندازید.

نکته اصلی این است که از احساسات خود آگاه باشید، اما اجازه ندهید آنها شما را هدایت کنند.

5. خود را فعال کنید

تمرکز روی خودتان همان تک بعدی بودن نیست. اگر می خواهید به اهداف خود برسید، به تجربیات جدیدی نیاز دارید که به شما کمک می کند تا بالاتر بروید.

هر از چند گاهی، چیز جدیدی را امتحان کنید. مهم نیست اگر شما نمی خواهید دوباره آن را انجام دهید؛ آنچه مهم است این است که شما چیزی در مورد خود یاد گرفته اید.

مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ یکی از موارد زیر را امتحان کنید:

  • به زیپ لاین بروید.
  • یک زبان خارجی یاد بگیرید.
  • موهای خود را رنگ کنید.
  • به کشور دیگری سفر کنید.
  • خودتان یک مشکل ناشناخته ماشین یا خانه را برطرف کنید.
  • برنامه خود را معکوس کنید.

آزمایش به شما کمک می کند مهارت ها را تقویت کرده و احساس خود را تعمیق بخشید. اگر می خواهید به اهداف خود برسید، هر دو این موارد بسیار مهم هستند.

6. سلامتی خود را در اولویت قرار دهید

چه راهی بهتر از اولویت بندی سلامتی برای تمرکز بر روی خود دارید؟ وقتی احساس بهتری داشتید، کارهای شما بیشتر از کارهایی است که در حال بد انجام می دهید.

با این توصیه ها در مورد سلامتی خود می توانید راه طولانی را طی کنید. یعنی:

  • حداقل 7 تا 8 ساعت در شب بخوابید.
  • حداقل سه بار در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش کنید.
  • مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه بخورید.
  • روز به روز وقت کمتری را به شبکه های اجتماعی اختصاص دهید.
  • روزانه 10 دقیقه مدیتیشن کنید.
  • از مصرف مواد مخدر و الکل خودداری کنید.
  • اغلب استراحت کنید.
  • درخواست کمک در زمانی که شما به آن نیاز دارید.

اگر با حفظ عادات سالم مانند ورزش مداوم دست و پنجه نرم می کنید، سعی کنید آن را بیشتر سرگرم کننده کنید. به عنوان مثال، وقتی با دوستان بیرون می روید شروع به استفاده از دوچرخه های برقی کنید که دارای کمک پدال هستند.

7. یک پروژه جانبی را شروع کنید

پروژه های جانبی به شما می آموزد که دوباره کار را دوست داشته باشید. نکته اصلی انتخاب پروژه هایی است که با اهداف زندگی شما همسو باشد. برای مثال:

  • اگر می خواهید به یک هنرمند تحسین شده تبدیل شوید: به عنوان یک طراح گرافیک کار کنید.
  • اگر می خواهید یک راننده حرفه ای شوید: در یک شهر بزرگ راننده تاکسی اینترنتی باشید.
  • اگر می خواهید دامپزشک شوید: داوطلب انجمن انسانی باشید.
  • اگر می خواهید یک نوازنده معروف شوید: به یک گروه محلی بپیوندید.

اگرچه کسب درآمد اضافی از طریق یک کنفرانس جانبی خوب است اما این نباید هدف شما باشد. اگر چنین است، به دنبال کار دیگری باشید. هدف پروژه های جانبی اکتشاف خود است.

با این اوصاف، فعالیت های جانبی می توانند به شما در پیشبرد اجرای اصلی خود کمک کنند. مشارکت با یکی از کارفرمایان بالقوه نشان می دهد که شما مایل هستید فراتر بروید. برخلاف بسیاری، آنها به شما اجازه می دهند مجموعه ای از کارها را بسازید که علایق واقعی شما را منعکس کند.

8. به انتهای مسیر نگاه کنید

وقتی پیر شدید، آرزو می کنید چه نوع زندگی ای داشته باشید؟ استفاده از چشم انداز انتهای جاده می تواند به شما کمک کند نقاط کور را در برنامه های خود مشاهده کنید.

به عنوان مثال، زندگی در ده کشور مختلف ممکن است یک آرزوی شما باشد. با این وجود، اگر به آن دست پیدا کنید، احساس اینکه شما واقعاً هرگز در هر جایی ریشه ندارید، مزاحم شما خواهد شد؟ اگر شما هم می خواهید پدر و مادر شوید، آیا می توانید در حالی که برای فرزندان خود تربیت پایدار دارید، هر دو را انجام دهید؟

کارکردن به عقب اینگونه است که اطمینان حاصل کنید که اهداف زندگی شما نیازی به معامله غیرقابل قبول در این راه ندارند.

حرف آخر

دوست دارید چه میراثی از خود باقی بگذارید؟ آیا حاضرید کاری را انجام دهید و عواقب آن را بپذیرید؟ امروز یک تغییر ایجاد کنید و اولین و مهمترین قدم را برای رسیدن به اهداف زندگی خود و یادگیری نحوه متمرکز شدن روی خود برداشته اید.

منبع:

lifehack

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی