روانشناسي و سلامت روان سلامت

چگونه دیدگاه منفی خود را در شرایط سخت تغییر دهیم؟

شما دیدگاه خود را برای رسیدن به اهداف خود مفید یا مضر می دانید؟ آیا در شرایط سخت و موقعیت های منفی احساس خوش بینی می کنید یا در بهترین مواقع تمایل دارید بدبین تر باشید؟

شرایط سخت

بیشتر افراد جایی در وسط قرار می گیرند و وقتی همه چیز خوب است احساسی منفی دارند و وقتی همه چیز سخت است، احساس خوبی می کنند. توانایی فرد برای تغییر دیدگاه در شرایط سخت و چالش برانگیز یکی از بهترین اقدامات برای تقویت پتانسیل فرد است.

به نگرش یا طرز فکر در زندگی از منظر خود فکر کنید. اگر نگرش منفی دارید، تمایل دارید که در زندگی دیدگاه منفی داشته باشید. اینکه دیدگاه شما با رویدادهای گذشته توجیه دارد یا خیر اصلا موضوع مورد بحث ما نیست.

به همین ترتیب، اگر کسی به قله موفقیت می رسد و به نظر می رسد همه چیز برای او “درست” پیش می رود، بی ربط نیست. هدف شما باید ساختن یک طرز فکر باشد که بتواند بدون در نظر گرفتن شرایط، در زندگی درست عمل کند.

1. سر خود را بالا نگه دارید

کسی که دارای ذهنیتی ثابت است، معتقد است تعداد معدودی خوش شانس هستند که از ژن های مناسب برای موفقیت برخوردار می شوند.

مطالعات نشان می دهد شخصی که طرز فکر ثابتی دارد برای مقابله با بسیاری از چالش های زندگی مجهز نیست. آنها شکست و شرایط سخت را نشانه ای از انجام کار اشتباه می دانند. این چشم انداز توانایی بسیاری را از رسیدن به پتانسیل کامل خود منع می کند.

شخصی که ذهنیت رشد دارد، دیدگاه متفاوتی از زندگی دارد. آنها بر این باورند که همه می توانند مهارت های لازم برای رسیدن به اهداف خود را بیاموزند و بسازند.

آنها شکست را نشانه خطا بودن آن می دانند، نه به عنوان علامتی برای این که ثابت کند اشتباه می کردند. در نتیجه، آنها تا رسیدن به هدف خود مرتباً چیزهای جدید را امتحان می کنند.

مخترعین نمونه ای کلاسیک از یک طرز فکر دارای رشد هستند. دیدگاه آنها در مورد موقعیت های منفی و شرایط سخت این است که مشکلی وجود دارد که آنها هنوز حلش نکرده اند. آنها هر رویداد منفی را یک قدم نزدیک به موفقیت می دانند.

2. تغییر دیدگاه از درون در شرایط سخت

برای اینکه بتوانید دیدگاه خود را درباره وقایع منفی در زندگی خود تغییر دهید، ابتدا باید نحوه صحبت با خود را تغییر دهید. آنچه شما به طور منظم با خود می گویید در عملکردهایی که انجام می دهید تأثیر خواهد داشت.

کسی را در نظر بگیرید که به طور غیر منتظره ای اشتغال خود را خاتمه داده است. اگر ذهن او پر از گفتگوی منفی باشد، آنها به خود می گویند که چقدر ناکافی هستند.

افرادی که معتقدند همیشه شکست خواهند خورد، نمی خواهند وقایع را همانند افرادی که خود را موفق می دانند، تفسیر کنند. مواردی وجود دارد که موقعیت های منفی ایجاد می شود، بخشی از آن به دلیل اظهارات منفی است که به خودتان می گویید.

در شرایطی که کسی شغل خود را از دست می دهد، چه می شود اگر آنها به طور مداوم به خودشان بگویند: “رئیس من مثل من نیست”؟

آیا فکر می کنید این به تعامل شخص با رئیس خود کمک می کند یا به آن آسیب می رساند؟ این دیدگاه چه تأثیری بر آنها خواهد گذاشت؟ یا فکر می کنید آنها چگونه به انتقاد سازنده پاسخ می دهند؟

3. خود را برای منفی تر شدن مهیا نکنید

از آنجا که احتمالاً در حال بررسی آن هستید، اگر دیدگاه خود را درباره وقایع منفی در زندگی خود تغییر ندهید، باید خود را برای ایجاد موارد بدتر آماده کنید.

اگر فکر می کنید رئیس شما درباره شما نظر منفی دارد، پس فکر می کنید وقتی مورد پسند او قرار می گیرد کاملا دروغین و جعلی است. فکر می کنید آنها در حال شکایت از چیزهای کوچک و بی اهمیت هستند وقتی انتقاد سازنده ای را مطرح می کنند.

با ادامه تفسیر منفی وقایع ناشی از گفتگوی منفی درونی، همچنان به نتیجه گیری ناخواسته خود ادامه خواهید داد.

حال تصور کنید اگر به خودتان بگویید که رئیس شما بهترین منافع را برای رشد شما دارد و فقط در تلاش است تا بهترین ها را از شما بدست آورد چه می شود. آن تغییر ساده در دیدگاه شما بهتر شما را قادر می سازد تا با وقایع منفی درک شده در زندگی خود کنار بیایید.

وقتی رئیس شما انتقاد سازنده را به شما پیشنهاد می دهد، معتقدید که آنها در رشد شما سرمایه گذاری می کنند. وقتی رئیس شما برای شما خوشایند است، شما از این رفتار استقبال می کنید زیرا آنها را به عنوان دوست و همکار خود می بینید.

وقتی دیدگاه تان را تغییر می دهید، همان اتفاقاتی که می تواند به شکست منجر شود اکنون به نفع شما است.

مثبت اندیشی

روی آنچه مهم است تمرکز کنید

مغز شما فقط می تواند هر روز روی خیلی چیزها تمرکز کند. در نتیجه، ذهن شما به طور خودکار اطلاعاتی را که معتقد است برای شما مهم نیست، فیلتر می کند.

نمونه بارز آن هنگام خرید وسیله نقلیه جدید است و ناگهان متوجه آن وسیله نقلیه در همه جا می شوید. این طور نیست که هر کس همان وسیله ای را که شما می خواستید خریداری کنید، خریداری کرد نکته این است که ذهن شما در حال مسدود کردن اطلاعات است.

برای اینکه بتوانید دیدگاه خود را در مورد شرایط سخت در زندگی خود تغییر دهید، باید تمرکز روزانه خود را تغییر دهید. همانطور که در هنگام خرید یک وسیله نقلیه جدید، می توانید اتفاقاتی را که ذهن شما تشخیص می دهد تغییر دهید.

به جای تمرکز روی اتفاقات منفی و اینکه چه چیزهای بدی در زندگی وجود دارد، روی چیزهایی که از آنها سپاسگزار هستید تمرکز کنید.

4. خوشی هایتان را جشن بگیرید

همیشه کار ساده ای نیست اما می توانید ذهن خود را آموزش دهید تا بر آنچه دوست دارید بیشتر در زندگی تان باشد تمرکز کنید.

یک راه عالی برای آموزش ذهن شما بر تمرکز روی آنچه که در زندگی دوست دارید، ایجاد الگوی خوشبختی است. نحوه کار این است که هر بار اتفاق خوبی رخ می دهد، شما آن را در الگوی خوشبختی خود بنویسید.

این وقایع می تواند به همان سادگی باشد که شما به موقع از خواب بیدار می شوید یا ناهار سالم می خورید. آنها می توانند حول تلاش شما برای انجام یک پروژه باشند. حتی می توانید در مورد تعهد خود برای مثبت ماندن در طول روز بنویسید. هر رویدادی که قابل جشن گرفتن باشد باید جشن گرفته شود.

سپس هنگامی که یک وضعیت منفی رخ می دهد، می توانید نوشته های خود را ببینید تا دیدگاه خود را تغییر دهید. به خود یادآوری کنید که وقتی احساس می کنید در زندگی چیزی برای جشن گرفتن ندارید چقدر ناراحت می شوید و آن جشن هایی که قبلا می گرفتید را به یاد آورید.

در مورد موفقیت های خود بخوانید وقتی احساس می کنید نمی توانید کاری درست انجام دهید. ایجاد یک مجله خوشبختی چشم انداز شما در مورد خود و زندگی تان را به طور قابل توجهی تغییر خواهد داد.

5. تبدیل به یک فرشته نگهبان

راه نهایی برای تغییر دیدگاه در شرایط سخت در زندگی شما کمک به دیگران است. هنگامی که شما شروع به صرف وقت بیشتر با تمرکز بر نیازهای دیگران می کنید، یک اتفاق شگفت انگیز روی می دهد.

اول، به دلیل حس خوب دیگران به شما، احساس بهتری نسبت به خود خواهید داشت. بعد، شما متوجه خواهید شد که هرچند همه چیز در زندگی کامل نیست اما همیشه می تواند بدتر باشد.

آیا تابحال جمله “مشکلات جهان اول” را شنیده اید؟

این یک راه خنده دار برای کمک به قرار دادن موقعیت های منفی در چشم انداز مناسب است. در حالی که تمام وقایع منفی ناخوشایند هستند، مطمئناً تفاوت وجود دارد.

اگر یک رئیس بد اخلاق دارید، در حالی که می تواند در بسیاری از مواقع باعث ناخوشایند شدن کار شود، باز هم نعمت داشتن اشتغال را فراموش نکنید. برخی دیگر احساس می کنند همسرشان در مورد پول مسئولیت پذیر نیست اما حداقل شما یک همسر دارید که شما را دوست دارد.

دخترتان غالباً درباره این واقعیت صحبت می کند که تلفن همراهش قدیمی است اما باید به او یادآوری کنید که به خاطر داشتن تلفن همراه در سن کم باید خوشحال باشد.

6. خودتان را به چالش بکشید

به ندرت شرایطی رخ می دهد که نمی توانید کسی را پیدا کنید که از اوضاع منفی بگذرد. مشکلی که بیشتر مردم با آن روبرو هستند این است که آنها بیش از حد مشغول تمرکز بر روی وقایع منفی در زندگی خود هستند تا جایی که متوجه وقایع منفی در زندگی دیگران نمی شوند.

وقتی دیدگاه خود را از خود به دیگران تغییر می دهید، می فهمید که بسیاری از افراد حوادث منفی خود را پشت سر می گذارند و در عین حال آنها دیدگاه مثبتی در مورد زندگی دارند.

آنها همچنان به خاطر چیزهای خوبی که دارند سپاسگزار هستند و آنها بسیاری از موقعیت های منفی را که با نعمت پیوند خورده اند درک می کنند به این معنی که آنها نمی توانند شادی را تجربه کنند بدون اینکه خود را در معرض احتمال تجربه درد قرار دهند.

نکات نهایی

تغییر دیدگاه در مورد موقعیت های منفی به معنای این نیست که ما نباید چیزهای منفی را انجام دهیم یا حتی در این موقعیت ها قرار بگیریم. این نیست که همیشه لبخند بزنید و وانمود کنید که همه چیز عالی است زیرا همیشه اینگونه نیست.

تغییر دیدگاه شما این است که اذعان کنید که شرایط منفی رخ می دهد اما آنها لزوماً باعث سقوط شما نمی شوند. شما می توانید از هر موقعیتی بیاموزید و همیشه می توانید چیزی را پیدا کنید که از آن سپاسگذار باشد. وقتی ذهن خود را آموزش می دهید تا روی چیزهایی که می توانید کنترل داشته باشید و روی چیزهایی که در زندگی تان به درستی پیش می رود متمرکز شوید و این یک عزم غیر قابل تصور برای ایجاد زندگی رویایی است.

شما تأیید می کنید که دشوار بودن به معنای غیرممکن نیست، بنابراین می توانید در جایی که اکثر مردم شکست را می پذیرند بر آن مشکل غلبه کنید.

منبع:

lifehack

تقویم فارسی اندروید

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی