تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی

تغذيه سالم تناسب اندام سلامت

چگونه در یک هفته وزن کم کنید.

وزن کم

یک هفته می تواند یک دوره برای رژیم غذایی باشد که شما دیدگاه تان را به مسائلی که فکر می کنید تغییر دهید. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه در یک هفته وزن کم کنید. شما نباید انتظار فوق العاده ای در چنین دوره کوتاهی داشته باشید اما می توانید بدون آنکه به سلامتی تان آسیبی وارد شود بین 1 تا 3 کیلوگرم وزن کم کنید. تلاش برای وزن کم کردن بین 5 تا 10 کیلو در یک هفته می تواند منجر به عوارض شدیدی برای سلامتی تان شود. شما با فعالیت های بسیار سالم و همچنین حفظ سلامت می توانید در سریعترین زمان وزن کم کنید. متخصصان تغذیه پیشنهاد می دهند که به تدریج و نه بیشتر از 2 تا 3 کیلوگرم در هفته وزن کم کنید. بیشتر یا کمتر وزن کم کردن به ویژگی های بدنی فردی هر شخص بستگی دارد.

فهرست خوراکی های ممنوعه

وزن کم

 

برای وزن کم کردن در یک هفته، شما باید خوراکی هایی را که از کاهش وزن جلوگیری می کنند کنار بگذارید. غذاهایی با چربی های اشباع شده و آرد سفید باید در لیست سیاه قرار بگیرند. نان سفید، شیرینی، کلوچه، کیک، خوراکی های بی ارزش، سوسیس، نوشابه و آبمیوه های شیرین محصولاتی هستند که بهتر است از مصرف شان خودداری نمایید. لازم است که مصرف شکر و نمک را هم کاهش دهید. نمک را در مقادیر کم استفاده کنید و به جای نمک معمولی از نمک دریایی در تهیه غذا بهره ببرید. همچنین قهوه، الکل، سس گوجه فرنگی، سس مایونز و پنیر را به طور محدود مصرف نمایید.

خوراکی های مناسب برای وزن کم کردن در یک هفته

وزن کم

برای کم کردن وزن شما نیاز به وعده های کوچک برای 5 تا 6 بار در روز دارید. این وعده ها نباید بیشتر از یک کف دست باشند. مزیت این نوع تغذیه این است که سوخت و ساز بدن را تسریع می کند و بنابراین کالری بیشتری می سوزانید. گوشت بدون چربی (خرگوش و مرغ)، سبزیجات و برگ های سبز، ماست کم چرب، ماهی چرب (سالمون)، روغن های گیاهی، آجیل (نه بیشتر از 5 تا 9 عدد در روز)، گندم، جو، برنج قهوه ای، بلغور جو دوسر و تخم مرغ از خوراکی هایی هستند که مصرف شان برای کاهش وزن مفید است.

نوشیدنی های مناسب برای وزن کم کردن در یک هفته

وزن کم

همانطور که قبلا گفته شد شما باید قهوه و الکل را از رژیم غذایی تان کم یا حذف کنید. نوشیدنی های شیرین هم در لیست ممنوعه قرار دارند. به جای آنها آب غیر گازدار، آبمیوه های طبیعی و کمپوت ها را بنوشید. چای سبز یا سیاه هم مناسب است اما در مقادیر کم و بدون قند میل شود. به طور کلی مجبورید در این یک هفته مقدار زیادی نوشیدنی مصرف کنید. اگر حدود 70 کیلوگرم وزن دارید، روزانه حدود 8 لیوان آب بنوشید. متخصصان توصیه می کنند قبل از هر وعده غذا یک لیوان آب بنوشید. این کار اشتها را کاهش داده و متابولیسم بدن را سرعت می بخشد.

ویتامین ها و مواد معدنی

وزن کم

شما باید همیشه در نظر داشته باشید که ویتامین ها برای سلامتی تان ضروری هستند اما برای دریافت نیاز روزانه خود باید مکمل های مولتی ویتامین را مصرف کنید زیرا غیر ممکن است که غذای روزانه شما بتواند طیف وسیعی از ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن تان را تامین نماید. خرید مولتی ویتامین، امگا 3 و امگا 6 از داروخانه را فراموش نکنید. آنها به شما کمک می کنند وزن کم کنید.

ورزش مناسب برای وزن کم کردن در یک هفته

وزن کم

اگر می خواهید وزن خود را در یک هفته کاهش دهید باید رژیم غذایی تان را با تمرینات فیزیکی ترکیب کنید. پیاده روی، ایروبیک، شنا، دو و دوچرخه سواری برای شما مناسب هستند. یک تمرین کوتاه اما شدید به وزن کم کردن بیشتر کمک می کند زیرا بین 24 تا 33 ساعت پس از تمرین چربی سوزی می کنید. فعالیت بدنی عامل مهمی در وزن کم کردن در یک هفته محسوب شده و شما را سرحال و خوش اندام تر می کند. به یاد داشته باشید که پس از 3-2 هفته باید تمرین تان را سنگین تر کنید. این یک فرآیند طبیعی است اما هدف ما در این مقاله وزن کم کردن در یک هفته است. از ورزش هایی که در بالا گفته شد دو تا را انتخاب کرده و چند بار (حداقل دو بار) در روز تمرین کنید. درست مانند ورزشکارانی که برای رقابت آماده می شوند. ورزش های عضلانی و ماهیچه ای را نیز فراموش نکنید. سعی کنید به طور روزمره ورزش را ادامه دهید.

منبع : happybody.tv