سبك زندگي موفقيت در زندگي

چگونه برای یادگیری هرچیزی انگیزه پیدا کنیم و از محدوده راحتی ذهن خود خارج شویم؟

تقویم فارسی اندروید

یکی از بهترین راه هایی که می توانیم اطمینان حاصل کنیم که به عنوان یک انسان رشد و پیشرفت کنیم، ادامه یادگیری تا آنجا که می توانیم است. یادگیری برخی از دانش های جدید و مهارت های جدید را به ما می آموزد و همچنین مغز ما را هوشیار و فعال نگه می دارد. یادگیری عالی است اما گاهی اوقات می توانید انگیزه ادامه کار و مطالعه را از دست دهید. اگر چیزی خارج از محدوده راحتی خود یا چیزهایی که معمولاً فکر نمی کنید یاد بگیرید، این دشوارتر خواهد بود.

محدوده راحتی

نکته مهمی که باید در یادگیری به خاطر بسپارید، چه در داخل یا خارج از محدوده راحتی شما، این است که انگیزه پیدا کنید. اما چگونه انگیزه یادگیری می گیرید؟

در اینجا 10 روش وجود دارد که به شما کمک می کند انگیزه یادگیری هر چیزی را خارج از محدوده راحتی خود پیدا کنید.

1. دریابید چرا آن را به تعویق می اندازید

به تأخیر انداختن یکی از بزرگترین دلایلی است که مردم انگیزه یادگیری را از دست دهند. بنابراین، بررسی اینکه چرا معطل می شوید و یادگیری خود را به تعویق می اندازید، اولین قدم ها برای یافتن الهام شماست.

دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • شما نگران هستید که شکست بخورید.
  • شما یادگیری را کسل کننده می دانید.
  • شما منتظر زمان مناسب برای شروع هستید.
  • احساس غرق شدن می کنید.
  • مطمئن نیستید از کجا شروع کنید.

پس از دانستن دلایل بی انگیزگی، می توانید برای رفع آن و بازگشت به آن نقطه کار کنید.

2. دریابید چرا این کار را می کنید؟

علاوه بر یافتن دلایلی که باعث می شود هنگام یادگیری به تعویق بیفتید، باید به خود یادآوری کنید که چرا این کار را انجام می دهید. در ذهن داشتن این هدف نهایی می تواند انگیزه ای باشد که در پایان برای رسیدن به آن نیاز دارید.

هر کس دلایل خاص خود را برای یادگیری دارد و شما نمی توانید بگویید که دلیل آن همان دلیل دیگران است. این بدان معنی است که شما باید به آنچه بیشتر از همه برای شما مهم است فکر کنید.

این می تواند به سادگی برای پیشرفت خود باشد، می تواند گام بعدی در ترقی شغلی شما باشد، یا اینکه می تواند آموزش مجدد باشد و حتی کاملاً چیز دیگری باشد. مهم نیست که چه دلیلی برای یادگیری دارید، فهمیدن دلیل انجام این کار می تواند انگیزه یادگیری باشد که ممکن است شما به آن نیاز پیدا کنید و به شما کمک کند تا به جایی که می خواهید بروید.

محدوده امن

3. آن را خراب و قطعه بندی کنید

بعضی اوقات، ممکن است انگیزه کافی نداشته باشید، زیرا احساس می کنید بیش از حد نیاز دارید که انجام دهید. ممکن است بدیهی به نظر برسد اما یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید تجزیه کل به قطعات قابل کنترل تر است.

به این فکر کنید که چقدر واقع بینانه می توانید روی یک قسمت کار کنید و سپس یک دوره را به آن اختصاص دهید. این بسته به آخرین مهلت شما می تواند یک روز یا یک هفته باشد. هنگامی که آن را تکه بندی کردید، خواهید دید که آنقدر دلهره آور نیست که نگران بودید و می توانید آن را به پایان برسانید.

نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که شما کنترل تکه های خود را دارید، به این معنی که می توانید تصمیم بگیرید که اندازه آنها چقدر است و چند بار روی آنها تمرکز می کنید.

4. پاداش انتخاب کنید

ما ذاتاً موجوداتی ساده هستیم و وقتی احساس کنیم که کار خوبی انجام داده ایم، نوعی پاداش می خواهیم. فرقی نمی کند تکلیف چیست یا چه کاری می خواهیم انجام دهیم، اگر به خودمان پاداش دهیم، بیشتر تمایل داریم که دفعه بعد بیشتر تلاش کنیم. این می تواند به ما کمک کند تا انگیزه خود را برای یادگیری بسیار بهبود ببخشیم.

جایزه لازم نیست چیز عظیمی باشد. بعضی اوقات، می تواند شکلات مورد علاقه شما، وقت آزاد برای مطالعه کتاب یا حتی یک جلسه کوتاه برای لذت بردن در یک حمام گرم باشد. هرچه باشد، اگر می دانید در آینده چیز مثبتی وجود دارد، می خواهید سخت تلاش کنید.

5. به یک روتین روزانه پایبند باشید

ایده چسبیدن به یک روتین ممکن است راهی هیجان انگیز برای ایجاد انگیزه برای یادگیری به نظر نرسد اما حقیقت این است که داشتن یک الگو در واقع می تواند یکی از با ارزش ترین رویکردها باشد.

نکته مهم در مورد روتین این است که آنها چیزی هستند که می توانیم به آنها عادت کنیم. وقتی همان کار را انجام می دهید و همان زمان یا به همان ترتیب انجام می شود، آن وقت شروع به تصور می کنید که این یک عادت است که انجام می دهید و نه کاری که باید کلی فکر کنید. در حالی که شما باید روی یادگیری خود تمرکز کنید اما نیازی به فکر کردن در مورد وظیفه پیش رو ندارید، به این معنی است که نیازی به بهانه جویی برای انجام آن نخواهید داشت.

موفقیت

6. به دنبال درک باشید، نه فقط حفظ کردن

وقتی نوبت به یادگیری می رسد بیشتر اوقات تا حدی احساس یک اسفنج خواهید کرد، سعی می کنید تمام دانش را خیس کرده و در مغز خود نگه دارید. البته این تا حدی درست است اما شما باید همیشه نهایت تلاش خود را بکنید تا آنچه را که یاد می گیرید درک کنید.

این نه تنها به شما کمک می کند تا در یادگیری خود موفق باشید، بلکه اگر می خواهید مطالب برتر را درک کنید، می تواند به شما کمک کند تا تمرکز کنید نه فقط خواندن آن و تلاش برای به خاطر سپردن آن. برای شما جالب تر خواهد بود که به نوبه خود به شما کمک می کند انگیزه خود را حفظ کرده و به هدف نهایی خود دست یابید.

7. آن را کوتاه و شیرین نگه دارید

این شانس وجود دارد که شما به سختی خواهید دید که برای مدت طولانی مطالعه کنید، به خصوص اگر موارد زیادی در زندگی خود دارید که باید روی آنها تمرکز کنید. این بدان معنی است که یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای حفظ انگیزه یادگیری انجام دهید کوتاه و شیرین نگه داشتن آن است.

وقتی به صورت یک انفجار کوتاه مطالعه می کنید، به ذهن خود اجازه می دهید روی آن کار تمرکز کند و سپس استراحت کنید. این به شما کمک می کند تا انگیزه داشته باشید و می توانید چندین یادگیری کوتاه تر داشته باشید اما آنها را در طول روز گسترش دهید.

8. درک کنید که نمی توانید همیشه انگیزه داشته باشید

در حالی که برای حفظ انگیزه باید هر کاری از دستتان برمی آید انجام دهید، باید به خاطر داشته باشید که بعضی اوقات احساس نمی کنید. هیچ کس – حتی موفق ترین افراد – همیشه و همه وقت احساس انگیزه نمی کند. این بدان معنا نیست که آنها کمتر برای هر کاری که می خواهند انجام دهند فداکاری می کنند یا شانس کمتری برای رسیدن به آن نقطه دارند.

وقتی تشخیص دادید که ایجاد انگیزه در همه زمان ها اشکالی ندارد، می توانید بفهمید برای بازگرداندن این انگیزه چه کاری می توانید انجام دهید و خود را به جلو سوق دهید.

یادگیری

9. با کسی دیگر درس بخوانید

ممکن است دریابید که تنها بودن و تنها درس خواندن چیزی است که در پشت بی انگیزگی شما برای یادگیری وجود دارد. ما موجوداتی اجتماعی هستیم، به این معنی که باید در کنار دیگران باشیم تا بهترین احساس را در رابطه با محدوده راحتی داشته باشیم.

این نه تنها در دوستی بلکه در یادگیری و جدایی از محدوده راحتی نیز صدق می کند. داشتن شخص دیگری برای مطالعه با شما انگیزه بیشتری برای یادگیری ایجاد می کند. شما نه تنها منتظر اوقات مشترک خود هستید، بلکه می توانید ایده های خود را از یکدیگر بخرید. همچنین تا حدودی احساس تکلیف می کنید که با آنها درس بخوانید، این بدان معناست که شما می خواهید یاد بگیرید و می خواهید تا آنجا که ممکن است بیشتر بدانید.

10. از خود مراقبت کنید

وقتی می خواهید مغز شما به بهترین وجه ممکن کار کند، باید اطمینان حاصل کنید که به درستی از آن مراقبت می کنید. مراقبت از خود ممکن است ساده ترین کار به نظر برسد اما واقعاً می تواند ارزشمند باشد.

وقتی از خود مراقبت می کنید، در مورد سلامت روان، سلامت جسمی و هر گونه رابطه ای که ممکن است داشته باشید فکر می کنید. روش های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها مراقبت کنید و اگر می خواهید روی کارهای اضافی خود تمرکز کنید باید برخی اصول را بدانید.

اصلی ترین کارهایی که باید به خاطر بسپارید این است که خوب بخورید و آب و نوشیدنی های مرطوب کننده زیادی بنوشید. همچنین لازم است که فعال بمانید و تا آنجا که می توانید ورزش کنید، در واقع به طور مثبت بر میزان تمرکز شما تأثیر مثبت می گذارد.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که حتی الامکان به اندازه کافی خوابیده اید زیرا خستگی هرگز با یادگیری خوب نیست. این می تواند احساس کندی و از دست دادن تمرکز را در پی داشته باشد.

حرف آخر

واقعاً به خود شما بستگی دارد که انگیزه خود را برای یادگیری پیدا کنید و از محدوده راحتی خود خارج شوید. پس برای چه منتظر هستید؟

به آنچه می خوانید، چقدر وقت دارید و اینکه چگونه می توانید کارهایی را مدیریت کنید که کمی راحت تر باشید فکر کنید. سپس، می توانید اطمینان حاصل کنید که به اهداف نهایی، هرچه که باشد، می رسید.

منبع:

lifehack

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی