تناسب اندام سلامت

چيپس و پيتزا بخوريد و لاغر شويد !

بالاخره تحقیقات ثابت کردند که چیپس‌ سیب‌ زمینی به شما کمک می‌کند تا بتوانید وزنتان را کم کنید...
تقویم فارسی اندروید

بالاخره تحقیقات ثابت کردند که چیپس‌ سیب‌ زمینی به شما کمک می‌کند تا بتوانید وزنتان را کم کنید!

چيپس و پيتزا بخوريد و لاغر شويد !
چيپس و پيتزا بخوريد و لاغر شويد !

تحقیقات جدید نشان می‌دهد خوردن هر نوع غذایی می‌تواند به شما کمک کند که در طولانی مدت بتوانید برنامه‌ی رژیم سالم غذایی خود را حفظ کرده و ادامه دهید.

بالاخره تحقیقات ثابت کردند که چیپس‌ سیب‌ زمینی به شما کمک می‌کند تا بتوانید وزنتان را کم کنید؛ تحقیقات جدید نشان می‌دهد خوردن هر نوع غذایی می‌تواند به شما کمک کند که در طولانی مدت بتوانید برنامه‌ی رژیم سالم غذایی خود را حفظ کرده و ادامه دهید.
محققان طی تحقیقی توانستند برای یک سری شرکت کننده، رژیم غذایی تدارک ببینند که تنها ۱۰۵۰۰ کالری در هفته داشت (در مقایسه با میزان متوسط مصرف کالری مردم در آمریکا در طول هفته که حدود ۱۷۹۶۹ کالری است). اما نیمی از افراد رژیم گیرنده مجاز بودند تا در روز یکشنبه، هر چیزی که دوست داشتند بخورند.
بعد از دو هفته، میزان شاخص حجم بدن این دو گروه به طور متوسط کم شد. در شرایطی که هیچ تفاوت بارزی در میزان وزنی که این دو گروه کم کرده بودند مشاهده نشد، آن دسته از افرادی که در روز یکشنبه هر چه که دوست داشتند می‌خوردند بسیار شادتر بوده و انگیزه‌ی بیشتری برای ادامه‌ی این برنامه‌ی رژیمی و کاهش وزن داشتند.
محققان می‌گویند دلیل این مسئله این است که اگر در فواصل برنامه‌ی رژیمی به خودتان جایزه بدهید، احتمال آنکه بتوانید رژیم را تا آخر ادامه دهید خیلی بیشتر می‌شود.
خودداری شما را از پا میندازد و اگر شما فردی بداخلاق و کم‌توان باشید، به احتمال زیاد در اواسط برنامه‌ی رژیمی خود، تسلیم می‌شوید. اما اگر می‌توانید به پیش روی خود نگاه کرده و منتظر یک روز آزاد و تعطیل در برنامه باشید که می‌توانید در آن از خوردن هر چیزی لذت ببرید، بی شک از انجام برنامه‌ی رژیمی خود هم لذت خواهید برد و باقی هفته با انگیزه‌ی بیشتری به برنامه‌ی خود می‌پردازید. اما حواستان باشد که حتی اگر می‌خواهید پیتزا یا بستنی یا هر چیز دیگری در آن روز بخورید، به میزان متناسبی بخورید تا میزان کالری هفتگی‌تان متعادل باشد.

جهت مطالعه ساير مقالات كاهش وزن اينجا كليك كنيد

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی