ازدواج دانستنی های بعد از ازدواج

پدر بودن یا پدر خوب بودن، مسئله این است

تقویم فارسی اندروید

پدر بودن

پدر بودن می تواند یک اتفاق فوق العاده باشد. شاید در شرف پدر شدن باشید و یا به خاطرات خاطرات تلخ تان می خواهید کمی در شیوه ی پدر بودن تان تجدید نظر کنید. حتی ممکن است ترس از شکست داشته و افکار اشتباهی در سرتان بپرورانید. به هر حال باید روی آینده ی فرزندتان سرمایه گذاری کنید و در حالی که شریک مادر او هستید یک برنامه ی همکاری دو جانبه بریزید. یک تحقیقات نشان می دهد که 70 درصد از پدران برای ایجاد تعادل بین برنامه های شخصی و حرفه ای خود دچار مشکل هستند. مردان زیادی هستند که می توانند یک بیزینس موفق را چرخانند و افراد زیادی را سر کار ببرند اما ممکن است هیچ مهارتی حتی در خصوص لباس یک بچه ی چهار ساله نداشته باشند.

پدر بودن امر پیچیده ای است. اما می توانید با یاد گرفتن چند نکته ی مفید بهتر از پس انجام آن بربیایید. با هفت گنج همراه باشید.

تقسیم وظایف با مادران

باید یاد بگیرید که همه ی وظایف را گردن مادران نیندازید. شروع کنید در انجام کارهای بچه به او کمک کنید و با وی سهیم شوید. گاهی پوشک بچه تان را عوض کنید و نصف شب او را در تخت خود بخوابانید و اجازه دهید تا مادران هم کمی استراحت کنند. به این ترتیب یک رابطه ی دو طرفه را با کودک تتان آغاز می کنید.

مراقبت از خود

به بچه های تان هدیه ای از سلامتی خود بدهید. پدر بودن یک امر مهم است و برای هر کار مهمی نیز باید یک بدن سالم و سرحال داشته باشید. ورزش کنید.، غذای خوب بخورید، از نوشیدن و سیگار و مواد مخدر دوری کنید و یک فرد سالم باشید تا بتوانید پدر بودن را بهتر پشت سر بگذارید. هر وقت توانستید در قبل سلامت خودتان مسئول باشید مطمئن باشید که می توانید از فرزندتان هم مراقبت کنید.

از فرزندتان محافظت کنید

باید همیشه به یاد داشته باشید که محافظت از فرزندتان وظیفه ی شماست و تنها شما هستید که در درجه ی اول باید موراد مختلف را برای محافظت از او تحت نظر بگیرید. بیمه ی ماشین و یا بیمه ی عمر را انجام دهید. رفتارهای ایمنی را به او یاد دهید. هنگام تفریح و بازی مراقبش باشید و اجازه دهید مسئولیت سالم نگه داشتن بچه شیطان و بازیگوش تان در ضمیرناخودآگاه تان حک شود.

بزرگ باشید

لازم نیست تمام وقت تان را برای او صرف کنید و حتی لازم نیست برای آنکه درکش کنید خودتان را پشت سر بگذارید. باید به زندگی شخصی تان برسید و در عین حال بهترین ها را در خصوص فرزندتان مد نظر قرار دهید. فراموش نکنید که در خصوص زمانی که با او هستید کمیت مهم نیست بلکه کیفیت مهم است. بهتر است گاهی با او گپ بزنید. آخر هفته ها را با او بگذارنید و در کل به او اهمیت بدهید.

کوچک باشید

قبول کنید که بعضی وقت ها لازم است از عرش پدر بودن تان پایین بیایید و اعتراف کید که اشتباه کرده اید یا بی توجه بودید یا برای هر خطای دیگری متاسف هستید.

دوست شان بدارید.

شاید همه ی پدرها بچه های شان را دوست دارند اما نمی دانند چگونه این موضوع را نشان دهند. ممکن است بارها و بارها بگویند که دوست شان دارند اما این کافی نیست. اگر واقعا کودک تان را دوست دارید به آن ها عشق بدهید. آن هم نه با زبان بلکه با رفتارتان. زمانی که عصبی هستید به جای فریاد زدن به او عشق بدهید. زمانی که خسته هستید به جای راندن او به او عشق بدهید.

مطالعه کردن را در آن ها نهادینه کنید

از بچگی برای شان کتاب بخوانید و کتاب خواندن را برای شان جذاب و جالب جلوه دهید. این می تواند در آینده ی آن ها تاثیر زیادی داشته باشد.

به آن ها اعتماد به نفس بدهید

آن ها را ستایش و تشویق کنید و برای شان وقت بگذارید. همچنین از سرزنش و توبیخ بیش از حد هم پرهیز شود.

آموزش آن ها در امور مالی

بهتر است از کودکی ارزش پول را به آن ها یاد بدهید و همچنین در خصوص سختی پول در آوردن یا راه های پول در آوردن با آن ها حرف بزنید یا مسائلی را به آن ها نشان دهید. لازم است کودک تان جایگاه خود را در خصوص پول پیدا کند.

کمک کنید راه شان را بشناسند

پدر بودن گاهی سخت می شود چرا که باید شجاع و آگاه باشید و آن ها را در مسیری که خودتان نمی دانید آخرش چیست همراهی کنید.

مادر او را دوست بدارید

زمانی که مادر ها خوشحال باشند بچه ها خوشبختی را در خانه احساس خواهند کرد. عشق تان را به همسرتان از یاد نبرید.

در نهایت باید بگوییم که ممکن است در تلاش هایتان بارها و بارها شکست بخروید اما هیچ گاه دست از تلاش برندارید و فراموش نکنید که آینده ی یک انسان در دستان شماست.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی