سلامت سلامت جسمي

پاک سازی سموم از بدن برای یک زندگی سالم

تقویم فارسی اندروید

پاک سازی سموم از بدن برای یک زندگی سالم

https://7ganj.ir/img/2015/12/drink-more-water-www.7ganj.ir-.jpg

سموم گوناگوني در محيط هوايي كه تنفس مي كنيم وجود دارد، حتي در غذايي كه مي خوريم و آبي كه مي نوشيم. همه اين سموم مي توانند در بدن ما جمع شوند و تاثيرات مختلفي روي سلامتي ما بگذارند. افکارنیوز: مناسب ترين راه براي داشتن بدني سالم و دفع انواع سموم از بدن، انتخاب گزينه اي است كه خطر و عوارض كمتري را به همراه داشته باشد. سموم و زهرها مي توانند در خون جمع شوند، بنابراين سم زدايي يعني خروج اين مواد زيان آور از جريان خون. كبد، نقش مهمي در اين عمليات ايفا مي كند؛ زيرا كبد است كه روي اين سموم در خون عمليات انجام مي دهد.

كليه ها، روده، پوست، غدد لنفاوي و ريه به تصفيه و از بين بردن سموم كمك مي كنند اما چنانچه همه سيستم خوب و درست عمل نكند، عمليات تصفيه تاثيرگذار نخواهد بود. كل بدن در عمليات تصفيه و پاكسازي سموم شريك هستند. برنامه پاكسازي سموم براي زندگي سالم، مجموعه روش هاي گوناگوني است كه بدين منظور طرح ريزي شده اند كه با به كار بردن و اجراي آنها، زندگي شما به طور حيرت آوري از سموم پاكسازي مي شوند و در گذر زندگي به طور استثنايي، تازه نفس و نيرومند مي شويد. در اين برنامه همه روش هاي روحي و بدني سم زدا در زندگي شما به كار مي آيند تا به شما كمك كنند، مسير خود را پيدا كنيد.

يك ليوان سلامتی

روزانه به مقدار فراوان آب بنوشيد. بهترين راه شستشوي بدن از سموم، نوشيدن آب ساده و معمولي است. بنابراين به اندازه لازم آب بنوشيد تا شاهد تجديد قواي بدنتان و آماده به خدمت بودن آن باشيد. با نوشيدن آب، سموم را از بدنتان خارج كنيد. به منظور دفع سمومي كه در بدن موجود است، مصرف مقدار زيادي آب بسيار موثر و كارساز است. به ياد داشته باشيد طي هر برنامه سم زدايي از بدن، بايد از آب استفاده كنيد. اين ماده حياتي سموم را رقيق و از بدن دفع مي كند. آب مهمترين ماده سم زدا محسوب مي شود كه به پاكسازي كليه و پوست كمك مي كند و وضعيت تعريق را از طريق ورزش بهبود مي بخشد.

از اين رو، نوشيدن ۸ تا ۱۰ ليوان آب در روز (بسته به اندازه و ميزان فعاليت بدني) پيشنهاد مي شود. گفته مي شود آب در جلوگيري از بروز آنژين قلبي، ميگرن، ارتويت، كوليت، آسم، فشار خون بالا، ديابت (بيماري قند) در مراحل اوليه، كلسترول (چربي خون) بالا، افسردگي، سندرم خستگي مزمن، لوپوس و ام. اس نقش دارد.

از آنزيم های طبيعی كمك بگيريد

آنزيم ها در برنامه پاكسازي سموم از بدن بسيار مهم هستند و يكي از مهمترين عوامل براي به دست آوردن سلامت عمومي بدن به شمار مي روند. اگرچه در مكمل هاي غذايي يافت مي شوند اما بهترين منبع آنزيم ها، ميوه ها و سبزي هاي نارس است. براي گرفتن بهترين نتيجه، اين ميوه ها و سبزيجات را بين وعده هاي غذايي بخوريد تا مستقيماً به سمت خون بروند و درگير مراحل گوارش غذا نشوند. آنزيم ها به پاك كردن روده و قويتر كردن آن نيز كمك مي كنند.

 

لبخند بزنيد

با تبسم كردن، احساس خوبي پيدا خواهيد كرد و هر پيشامد و موقعيت بد و ناراحت كننده اي به يك موقعيت خوب و خوشحال كننده تبديل مي شود. براي انجام همه كارهايي كه لبخند زدن در آنها ممكن است، لبخند بزنيد و ببينيد لبخند زدن شما چند بار تكرار مي شود.

يك روز پر انرژی با غذاهای انرژی زا

هر روز خود را با مصرف يك غذاي پر انرژي آغاز كنيد. با استفاده از دستگاه هاي آبميوه گيري عصاره ميوه ها را بگيريد يا پس از پوست كندن ميوه ها و گرفتن آب آنها به وسيله آبميوه گيري هاي دستي، به آنها مواد لذيذي بيفزاييد و ميل كنيد. سعي كنيد حتماً در وعده صبحانه شما ميوه باشد. براي بالا نگهداشتن سطوح انرژي بدنتان تا هنگام ناهار، استفاده از غذاهاي پروتئيني مانند شير يا ماست كم چرب نيز مفيد است.

آب ليمو ترش را دست كم نگيريد

آب ليموترش تازه را در يك ليوان آب داغ بريزيد و اول صبح به طور ناشتا بنوشيد (البته چنانچه ناراحتي معده نداريد). اين كار باعث مي شود كبدتان پاك شود و عمل پاكسازي سموم و تصفيه آن افزايش يابد. همچنين توليد صفرا را تحريك مي كند، معده و روده را پاك مي كند و حركات روده اي را نيز افزايش مي دهد.

بیخيال بوی بد پياز شويد

پياز بخوريد. پياز مانند سير محافظ قلب است. و در افزايش سطح كلسترول هاي مفيد و كاستن از ميزان كلسترول كلي بدن موثر است. پياز به رقيق شدن خون، از بين بردن ميكروب ها، كاهش لخته و متوازن سازي سطوح قند خون كمك مي كند و نقش ضد باكتري دارد، همچنين سير صعودي بيماري هاي دشمن سلامت مجاري تنفسي را متوقف مي سازد.

 

ترك سيگار موجب سلامتی است

مصرف دخانيات را قطع كنيد. زندگي خود را از وجود علف هرزه و كشنده اعتياد به دخانيات پاكسازي و كشيدن سيگار را قطع كنيد. نيكوتين موجود در دود سيگار، يك سم حقيقي و طبيعي است و به همين دليل ادامه مصرف آن به صلاح شما نيست. بر همگان ثابت شده كه مصرف دخانيات براي بدن زيان آور است، چرا كه اين عمر باعث كاهش طول عمر مي شود و به علاوه، دود سيگار براي اطرافيان نيز ضرر دارد. استعمال دخانيات يكي از بزرگترين معضلات و خطراتي است كه هر فرد براي زندگي خود بر مي گزيند.

لقمه هايتان را بشماريد

به هنگام خوردن ناهار، غذايتان را خوب بجويد. بدين منظور، پس از هر بار غذا بردن با قاشق به دهان، آن را پايين بگذاريد و دست كم ۱۰ مرتبه هر لقمه خود را بجويد. بكوشيد طعم و مزه غذا را خوب حس كنيد. دوباره قاشق را برداريد و يك قاشق ديگر از غذا را در دهان قرار دهيد. به فكر غذايي كه مي خوريد و مواد مغذي درون آن باشيد. در حين خوردن ناهار، به فكر گزارشي كه بايد تهيه كنيد يا برنامه هاي آخر هفته نباشيد. هنگام خوردن غذا فقط به غذايي كه مي خوريد فكر كنيد.

 

پوست مرغ را جدا كنيد

پيش از پختن مرغ پوست آن را جدا كنيد و هرگونه چربي باقي مانده به قسمت گوشت را بتراشيد. امروزه همگان سعي دارند با تميز كردن گوشت تا آنجا كه ممكن است، از مقدار چربي آن كم كنند. جدا كردن پوست مرغ پيش از پختن آن، مقدار زيادي از چربي را حذف خواهد كرد، بنابراين قبل از پختن مرغ پوست آن را جدا كنيد و دور بريزيد. جدا كردن پوست مرغ تقريباً سه چهارم مقدار چربي و يك دوم مقدار كالري آن را كاهش مي دهد.

 

خودتان گوشت را چرخ كنيد

گوشت چرخ كرده كه از قصابي خريده مي شود، معمولاً داراي چربي فراواني است. با خريدن گوشت بدون چربي و چرخ كردن آن در خانه، از اين منبع چربي پرهيز كنيد.

 

چغندر پالايشگر فوق العاده

چغندر پالايشگر فوق العاده اي است كه با دارا بودن مواد معدني فراوان سرتاسر كليه ها و كبد را جارو مي كند. آب آن مزه بسيار تند و قوي دارد، بنابراين مي توانيد آن را همراه با آب هويج ميل كنيد.

 

خداحافظی با سرخ كردنی

به جاي سرخ كردن گوشت مرغ و ماهي در روغن يا كره مي توان آن را با اديه هاي خوشبو و آبليمو آبپز كرد. گاهي مي توان براي سرخ كردن گوشت يا حرارت دادن سبزي ها به جاي روغن از آب مرغ استفاده كرد، البته در اين حالت شعله اجاق گاز بايد كمتر از هميشه باشد. همچنين به جاي سرخ كردن پياز با روغن، آن را با آب بپزيد.

 

يك بشقاب سلامتی

هر روز يك وعده غذا به صورت سالاد مصرف كنيد. پژوهشگران معتقدند خوردن يك بشقاب كوچك سالاد حاوي كاهو، خيار و گوجه فرنگي در دفع سموم از بدن كمك مي كند. در تهيه سالاد از انواع سبزي ها مانند كاهو، گوجه فرنگي، كلم پيچ سفيد و قرمز، پياز، سير، شاهي،كرفس، خيار، تربچه خام، لبو، شلغم، ترب، انواع دانه هاي روغني و كشمش استفاده كنيد.

 

منبع : خانواده موفق

 

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی