سبك زندگي موفقيت در زندگي

هنگام کار در منزل این اشتباهات بزرگ را انجام ندهید

تقویم فارسی اندروید

تقریباً یک سال از  همه گیری ویروس کرونا در جهان می گذرد و تجارت و صنایع را مجبور کرد دفاتر خود را تعطیل کرده و فعلاً از راه دور به کار خود ادامه دهند. تجربه کار از راه دور هنوز کاملاً جدید است زیرا بسیاری از کارمندان هنوز با این ایده کنار نیامده اند. بنابراین، بسیاری از افراد در حین دورکاری اشتباهاتی انجام می دهند که ناآگاهانه بر بهره وری کار آنها تأثیر می گذارد. بنابراین ما در این مقاله به اشتباهات احتمالی هنگام کار در منزل اشاره خواهیم کرد.

کار در منزل

1. از روی تختخواب یا کاناپه خود کار نکنید

در حالی که از راه دور کار می کنید، می توانید در گرمای خانه خود بسیار راحت کار کنید. اگرچه این واقعیت دارد اما کارمندان در نهایت روی تخت یا کاناپه خود جمع می شوند و بدون اینکه میزان آسیب رساندن به سلامتی جسمی و روانی به خود را بدانند، روی لپ تاپ های خود کار می کنند. این کار باعث آسیب به شما می شود زیرا ممکن است خم شوید و کار کنید و در نتیجه بر وضعیت بدنی شما تأثیر منفی می گذارد. بنابراین، هنگام کار در منزل روی یک میز و صندلی ساده سرمایه گذاری کنید تا از کار با فرم آرامش بخش روی تخت یا کاناپه جلوگیری کنید.

2. ارتباط با تیم خود را فراموش نکنید

کار جداگانه می تواند خسته کننده باشد زیرا ممکن است دارای فقدان ارتباط روان باشد. کار در منزل احتمال ارتباط نادرست را افزایش می دهد و کارمندان نیز ممکن است احساس غفلت کنند. بنابراین، مدیران تیم باید اطمینان حاصل کنند که از طریق پیام های متنی، تماس های صوتی یا تصویری ارتباط کافی برای تعیین تکلیف، وضعیت پروژه، بهره وری کار کارمندان را ارزیابی می کنند و اگر با مشکلی روبرو شده اند، آنها در جریان قرار می گیرند. هر چند وقت یک بار به روزرسانی گاه به گاه هم کار خوب را تضمین می کند و هم رابطه با همکاران تان را بهبود می بخشد.

3. ایجاد مرزها را فراموش نکنید

هنگام کار از راه دور همیشه کارهای دیگر حواس شما را پرت می کنند. از این رو، حفظ ساختار کاری حتی در خانه خود ضروری است، یعنی یک لیست از کارهای لازم ایجاد کنید، در یک قسمت خاص از خانه بمانید که هیچ کس نمی تواند مزاحم شما شود و در حالی که در بین ساعات کاری خود هستید، مرزهایی برای تعامل ایجاد کنید. این به شما کمک می کند تا روی کار خود متمرکز باشید و از چیزهای دیگر خانه خود هم منحرف نشوید.

4. سلامتی خود را فراموش نکنید

وقتی در حین کار به یک فضای موجود در خانه خود رجوع می کنید، به فعالیت های جسمی کوچکی که عادت به انجام آنها در دفتر داشتید، مانند پیاده روی از یک میز یا سالن کنفرانس به اتاق دیگر، پیاده روی به سمت کافه تریا، بیندیشید. در خانه، خود را با درد مداوم کمر، بی حسی در پاها و موارد دیگر مشاهده خواهید کرد. شاید باعث تعجب شود اما برخی حتی فراموش می کنند که ناهار خود را بخورند! این بسیار ضروری است که شما هنگام کار از سلامتی خود مراقبت کنید زیرا همیشه باید اولویت اصلی شما بدون توجه به فشار کاری سلامتی تان باشد.

دورکاری

5. فراموش نکنید که مهارت های کلی خود را ارتقا دهید

کار در منزل می تواند برای یک کارمند نیز مفید باشد. شما می توانید با ارتقاء مهارت های ارتباطی کتبی و کلامی خود، از این فرصت استفاده کرده و در مورد برنامه های فنی که می توانند کار شما را آسان تر و بیشتر کنند، بیشتر بدانید. همچنین اگر احساس فشار روانی یک کارمند را دارید، می توانید در مورد روحیه خود آگاه شوید. به طور خلاصه، این زمان را بیهوده نگذرانید و فقط در پروژه های اختصاص داده شده کار نکنید، بلکه مهارت های کلی خود را که برای کار در منزل لازم است افزایش دهید.

6. هنگام کار لباس خواب نپوشید

سازنده ترین و موفق ترین افراد هرگز هنگام کار از راه دور لباس خواب نمی پوشند. پوشیدن کت و شلوار معمول کار خود و دستیابی به ظاهری تازه برای روز، قبل از شروع کار، ذهنیت و نگرش درستی به شما می دهد. حتی اگر بسیاری از افراد به سختی می توانند این روتین را دنبال کنند اما به هرحال باید تلاش کرد تا هنگام کار در منزل به این ظاهر زیبا و آراسته دست پیدا کنید. حتی در خانه نیز همین ژست های اداری را به شما می دهد.

7. با تعیین محدودیت ها از فرسودگی شغلی کار در منزل خودداری کنید

برای هرکسی که کار در منزل را تجربه کرده است روشن است که تعیین محدودیت در وقت چه قدر اهمیت دارد.

بدون رفت و آمد، احتمالاً هرگز دیر به محل کار نخواهید رسید. به همین ترتیب، می توانید حتی در تاریکی هم در محل کار خود گیر کنید.

برای جلوگیری از فرسودگی شغلی هنگام کار در منزل از یکی از بزرگترین اشتباهات دوری کنید. زمان مشخصی را روی ساعت یا تقویم خود قرار دهید که کار باید انجام شود تا بتوانید به اندازه ایده آل کار از راه دور و تعادل در زندگی تان برقرار کنید.

دورکاری

8. با جلسات خود برای سایر افراد در خانه مزاحمت ایجاد نکنید

آیا اشتغال در خانه با یک دوست صمیمی، شریک زندگی عاشقانه، والدین یا خواهر و برادر باعث می شود کار در منزل دشوار باشد؟

همه اینها به ارتباطات شما برمی گردد و به یکی از اشتباهات خانگی تبدیل می شود که همه ما قربانی آن می شویم.

اگر جلسه روزانه یا جلسه هفتگی دارید آن را با دیگران در خانه خود هماهنگ کنید تا هیچ کس با لباس خواب یا لباس زیر وارد فیلم شما نشود.

راه جلوگیری از تنش در خانه هنگامی که چندین نفر از خانه کار می کنند برقراری ارتباط و درخواست همکاری برای ایجاد همدلی است.

9. با ایجاد روتین از خواب زیاد خودداری کنید

آیا می خواهید یک حرفه ای در زمینه کار در خانه باشید؟ همه چیز به روتین برمی گردد.

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر خودتان را قانع کرده اید که کار از خانه به درد شما نمی خورد اما کافیست روتین خواب را رعایت کنید.

نکته مهم، ایجاد حس روتین و برنامه ریزی برای بازسازی برنامه روزانه است که شما را در هفته کاری راهنمایی می کند.

اولین قدم برای حل این مشکل، جلوگیری از خواب زیاد است. در واقع، باید در همان ساعتی از خواب بیدار شوید که هنگام کار حضوری زنگ ساعت را برای آن تنظیم کرده اید. به جای رفت و آمد، از زمان اضافه تان برای بهره وری بیشتر استفاده کنید: کارهای خانه را انجام دهید، یوگا انجام دهید، برای دویدن بیرون بروید، یک قهوه خوب درست کنید و مقاله بخوانید.

با اجتناب از خواب زیاد هنگام کار در خانه، یک برنامه تولیدی دوباره ایجاد می کنید و از احساس بی حالی و تنبلی خودداری می کنید.

10. از سوء استفاده از کار خودداری کنید

قبل از اینکه کار در خانه یک امر عادی شود، سیاست کار از خانه یک روش محسوب می شد. برخی از شرکت ها به کارمندان اجازه می دادند هفته ای یک روز یا ماهانه یک روز در خانه کار کنند یا در سفر چند روزه از راه دور کار کنند.

اکنون که کار در خانه به یک سبک زندگی تبدیل شده است که بسیاری از افراد از آن لذت می برند و به آن ارزش می دهند، هنوز فضای سوء استفاده از سیاست کار از خانه وجود دارد.

سوء استفاده می تواند از کارکرد کمتر از آنچه کارفرمای شما گفته است، تا سرقت اطلاعات شرکت و قرار دادن آنها روی لپ تاپ شخصی شما باشد. در حالی که تفاوت زیادی با یکدیگر دارند اما هیچ یک از این عادت ها ایده آل نیستند و هر دو می توانند شما را به دردسر جدی بیندازند یا باعث از دست دادن شغل تان شوند.

قبل از ورود به هر نوع منطقه خطر، اطمینان حاصل کنید که گذرواژه های مربوط به کار خود را در یک ابزارک تنظیم کننده رمز عبور مانند 1Password ذخیره کرده اید تا این رمزهای کاری با رمزهای شخصی شما تداخل برقرار نکنند.

پرهیز از هرگونه سوء استفاده کار از راه دور در کارمندی مسئولیت پذیر و شفاف با اخلاقیات مناسب کلیدی است.

به یاد داشته باشید که کار است که مهم است، مهم نیست که در کجا اتفاق می افتد. قبل از سوء استفاده از هرگونه خط مشی شرکت خود، مزایای کار طولانی مدت را به خاطر بسپارید و بدانید هر سوء استفاده ای می تواند منجر به فاجعه شود.

11. آخر هفته از کار در خانه خودداری کنید

اگر برای جلوگیری از بزرگترین موانع هنگام کار در خانه روی تعادل زندگی و تفریح متمرکز شده اید، ساعات کاری خود را در اوایل هفته بگذارید و آخر هفته ها را مثل قبل از کار در خانه رفتار کنید!

از آخر هفته ها برای آرام سازی، رفع فشار و استراحت استفاده کنید. کار در هر زمانی به این دلیل که خانه شما دفتر کار شما است و کار شما در خانه آسان است، ذهنیت درستی است. اگر چهارشنبه یا پنجشنبه که ساعت 5 عصر فرا می رسد، قسمت “کار” برنامه خود را خاموش کنید، هنگام جدا کردن این دو از هم، لطف بزرگی به خودتان می کنید.

12. در اوقات فراغت از استفاده از فضای دفتر کار منزل خود استفاده نکنید

درست مانند نکته مهم اجتناب از کار در خانه در تعطیلات آخر هفته، از استفاده از دفتر کار خانگی خود به عنوان فضایی برای معاشرت یا استراحت در خانه خودداری کنید، مگر اینکه واقعاً مجبور باشید.

یک کاری که ما باید انجام دهیم این است که اطمینان حاصل کنیم دفتر خانگی ما همان دفتر کار ماست و نه چیزی دیگر.

این امر به تفکیک فضای کار ما از فضای اوقات فراغت مان کمک می کند، خصوصاً به این دلیل که دفاتر ما در خانه ما هستند.

13. اشتراک لپ تاپ اداری با همسر یا اعضای خانواده که در یک شرکت دیگر کار می کنند

وقتی هنگام قرنطینه از خانه کار می کنید، مطمئن شوید که هرگز ابزار کار خود را با دیگران در خانه به اشتراک نگذارید. همیشه از لپ تاپ شخصی خود برای کار استفاده کنید و به هر دلیلی به همسر یا فرزندان خود اجازه کار در سیستم دفتری خود را ندهید.

کار از راه دور

14. از اشتراک تصاویر کاری در خانه خود در شبکه های اجتماعی خودداری کنید

به اشتراک گذاشتن عکس های کار در منزل در شبکه های اجتماعی ممکن است مشکلات جدی ایجاد کند زیرا اکثر کارفرمایان سیاست های سختگیرانه ای راجع به افشای عمومی عکس کار یا سیستم های اداری دارند.

همچنین، ممکن است به اشتباه اطلاعات مهمی را که در صفحه لپ تاپ شما وجود دارد در عکسی که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته اید، فاش کنید. با این حال اگر هنوز مایل به این کار هستید، مطمئن شوید که هر چیزی مربوط به شرکت را از قاب عکس یا فیلم خود حذف کرده اید.

به اشتراک گذاری عکس از فضای کار خود در خانه، می تواند خطرناک باشد. این می تواند به طور تصادفی برخی از اطلاعات حساس شرکت را که روی آن کار می کنید در معرض دید عموم قرار دهد.

15. سهل انگاری در مورد حریم خصوصی اطلاعات

داشتن بچه یا حیوانات خانگی در خانه می تواند ویرانگر باشد حتی اگر دستگاه خود را برای 2 دقیقه استراحت جهت رفتن به دستشویی بدون مراقبت رها کنید. این می تواند منجر به ایمیل های خنده دار به رئیس، تیم یا حتی مشتریان شما شود، اعتبار شما را خدشه دار کند و اطلاعات محرمانه ای درز کند.

بدین جهت مهم است که هر وقت دستگاه های خود را بدون مراقبت رها می کنید، آنها را قفل کنید تا از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کنید. (به خاطر داشته باشید که دستگاه ها یا رمز ورود خود را به اشتراک نگذارید!)

گاهی اوقات ما می خواهیم آنچه را که در این دنیای رسانه اجتماعی محور اتفاق می افتد به اشتراک بگذاریم اما شخصی بودن بیش از حد راهی برای پیشبرد نیست. از حضور در مناطقی از خانه با تصاویر خانوادگی خودداری کنید و زمینه های مجازی حرفه ای را برای تماس های ویدیویی خود در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که هکر ناشناس همیشه در دسترس است!

16. به اندازه لازم ارتباط برقرار نکردن

بله، ماندن در خانه اغلب می تواند منجر به فراموش شدن نیاز به معاشرت شود. دور بودن موانع ارتباطی دارد بنابراین ارتباط داشتن یک پیش شرط مهم است. فعال نبودن در برقراری ارتباط و به روزرسانی نکردن خود اگر روزتان آهسته می گذرد یکی از احمقانه ترین اشتباهاتی است که می توانید مرتکب شوید.

حتی کارفرمای شما ترجیح می دهد او را با پرسش و عدم به روزرسانی او غافلگیر کنید تا اینکه ناپدید شوید. به یاد داشته باشید، اگر آن روز کاری انجام ندادید، به کارفرمای خود اطلاع دهید یا یک یادداشت متاسفم را ضمیمه کنید، آنها این کار را بر بی اطلاعی و منتظر ماندن ترجیح می دهند.

عقب انداختن کارها

چه چسبیدن به شبکه های اجتماعی باشد چه هر کاری دیگری که بیشتر وقت شما در طول روز را می گیرد، احتمالاً شما دچار تعلل شده اید. این در مورد همه دورکاران صدق نمی کند اما ترکیب ساعت های انعطاف پذیر و عدم نظارت بر افراد می تواند در برخی از آنها بدترین وضعیت را به همراه داشته باشد. دورکاران باید تلاش کنند با برنامه ریزی درست حتماً تا آخرین لحظه کارشان در طول روز را تحویل دهند.

بخشی از مشکل تعلل شما ممکن است مشکل برنامه باشد. قبل از اینکه حتی روز اول خود را از راه دور شروع کنید، باید بدانید که از برنامه شما توسط کارفرمای شما چه انتظاری می رود. آیا از شما انتظار می رود که از ساعت 9 تا 5 کار کنید یا در صورتی که کارتان تمام شود مجاز به تعیین ساعت خود هستید؟ مدیریت دومی دشوارتر است. اگر انتظار مشخصی وجود نداشته باشد، شما مسئولیت تصمیم گیری در مورد اینکه چه ساعاتی برای شما بهتر کار می کند و اطلاع رسانی آن به کارفرمای خود به عهده شما خواهد بود. شانس این وجود دارد که کارفرمای شما به جای ساعات اداری سنتی عصرها و آخر هفته ها کار کند، به خصوص اگر برای زندگی شخصی شما مناسب تر باشد. با این حال، مهم است که با فرهنگ شرکت سازگار باشد و توسط همکاران شما قابل درک باشد.

کار در منزل

مخلوط کردن کارهای خانه با کار

به راحتی می توانید با حواس پرتی های زندگی در خانه هنگام کار از راه دور در شبانه روز، خود را تحریک کنیم. شما به اطراف قدم می زنید و می بینید که انبوهی از لباس های شسته نشده در آنجاست یا سینک غرق ظرف های کثیف است اما در حالی که در ساعت کاری به سر می برید به کارهای خانه مشغول هستید. خودتان را با چندین وظیفه درگیر نکنید و حواس خود را پرت نکنید.

بی نظم بودن

داشتن یک فضای کاری مشخص برای کار در منزل، به ایجاد فضای مناسب برای کارهایتان کمک می کند. به جای اینکه فقط کاغذها را از محلی به محل دیگر بریزید، یک میز تحریر کوچک در فضای کار تعیین شده خود با یک لیست از کارها و سیستم سازماندهی (یا کابینت بایگانی) داشته باشید تا آنچه را که نیاز دارید منظم و در دسترس باشد تا در صورت نیاز برای چیزی مدام جستجو نکنید.

سرمایه گذاری در ابزارهای اشتباه برای شغل و عدم مراقبت از آنها

به جای خرید آخرین و عالی ترین فناوری فقط به این دلیل که از خانه کار می کنید (یا حتی از یک دفتر رسمی)، بهتر است ببینید آیا ارزش خرید را دارد. ابتدا ببینید آیا تجهیزاتی که در اختیار شما قرار می گیرد نیازی به خریدشان هست یا خیر. در غیر اینصورت، ابتدا بررسی کنید که برای بهره وری و خرید تجهیزات بر اساس نیازهای شغل و نه بر اساس خواسته های شخصی، نیازهای شما چیست. شما باید به طور مداوم از داده های خود پشتیبان تهیه کنید، نرم افزار را به روز کنید و برنامه های ضد ویروس را طبق دستورالعمل اجرا کنید. اگر به شما فناوری خاصی برای استفاده از طرف شرکت داده شده است، از نحوه به روز نگه داشتن نرم افزار بپرسید. فقط حدس نزنید.

نداشتن برنامه پشتیبان گیری

قطع برق اتفاق می افتد، ارتباطات اینترنتی از بین می رود اما این ناراحتی های کوچک نباید روز شما را به یک اتفاق سخت تبدیل کند. درعوض، داشتن یک برنامه پشتیبان محکم برای انجام کار، ایده خوبی است بنابراین اگر مشکلی پیش آمد ، می توانید با آرامش برنامه جایگزین خود را به کار بگیرید (شاید یک شارژر قابل حمل، نقطه اتصال Wi-Fi یا یک گزینه دیگر مفید باشد) علیرغم شیوع ویروس کرونا، یک کافی شاپ نزدیک با Wi-Fi رایگان برای ادامه کار لازم خواهید داشت.

تکیه بر تنها یک شکل از ارتباطات

مطمئناً ایمیل زدن آسان است و اعتماد به یک شکل از ارتباط آسان می تواند عادت شود اما این همیشه کارساز نیست. مهم است کسانی که از راه دور کار می کنند از اشکال مختلف ارتباطی استفاده کنند. ارتباط بیش از حد با استفاده از همه کانال ها مانند متن، ایمیل و تماس کنفرانسی، در مورد مسائل پیچیده درست نیست. یک گپ ویدیویی کوچکتر مانند Google Hangouts نیز ممکن است در روز جای خود را داشته باشد. رسانه های اجتماعی می توانند یک طرح پشتیبان برای یک تیم از راه دور در موارد اضطراری باشند و پیام رسانی فوری را فراموش نکنید.

فعال نبودن با ارتباطات

نباید فقط در ساعات کار دور هم بنشینید و منتظر بمانید که آیا مهلت مقرر رعایت می شود یا خیر. اگر عقب می مانید بهتر است واضح تر صحبت کنید. توانایی برقراری ارتباط خوب مهارتی است که بسیاری از کارمندان از راه دور در اینروزها به دنبال آن هستند. شما باید بتوانید به وضوح با دیگران ارتباط برقرار کنید. هنگام کار از راه دور، در فهم منظور دیگران می توان چیزهای زیادی را از دست داد. مردم باید بدانند که روی چه چیزی کار می کنید تا هیچگونه اشتباه یا فراموش شدن موضوعات وجود نداشته باشد.”

گاه به گاه رو در رو متصل نمی شوید

کار از راه دور به این معنی نیست که هرگز چهره خود را نشان ندهید. شما باید سعی کنید همیشه در ارتباط باشید و به طور منظم دیده شوید، چه این به معنا که مراجعه هفتگی به اداره برای جلسات باشد و یا انجام مکالمات تصویری منظم و رو در رو. از آنجا که شما به طور منظم به دیگران دسترسی ندارید، این کمک زیادی به شما در ایجاد روابط و تقویت رفاقت با همکاران می کند که می تواند کار را بارورتر و سرگرم کننده کند.

منبع:

timesofindia

halfhalftravel

codersera

wishup

cheapism

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی