تغذيه سالم خواص مواد غذايي سلامت

همه چیز درباره خواص سرکه سیب

تقویم فارسی اندروید

این روزها صنعتی شدن مواد غذایی منجر به ایجاد مشکلات فراوانی برای سلامتی انسان ها از جمله افزایش بیماری های قلبی، دیابت و چاقی شده است. بنابراین مردم بیش از پیش به خوردن و استفاده از خوراکی های سالم روی آورده اند. سرکه سیب سالها به عنوان یک داروی سلامتی در بسیاری از نقاط دنیا مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه علم روز به این نتیجه رسیده است که سرکه سیب می تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد.

خواص سرکه سیب

خواص سرکه سیب

مصرف مقدار کمی سرکه سیب به طور روزانه مزایای فراوانی برای سلامت را به همراه دارد. سرشار از پلی فنل ها، ویتامین ها، مواد معدنی، اسید آمینه و دیگر ترکیبات مغذی است که برای سیستم گوارش، پوست و حتی سیستم ایمنی نیز مفید است و مانع آسیب های رادیکال های آزاد و سموم محیطی می شود. می تواند برای سلامت قلب و عروق مفید باشد و فشار خون و کلسترول را نیز کاهش دهد.

در ادامه ما به معرفی چندی از خواص سرکه سیب خواهیم پرداخت که اگر آن را به طور منظم استفاده کنید نتیجه خواهید گرفت:

1. سرشار از اسید استیک

سرکه سیب سرشار از باکتری های مفید است. میزان زیاد اسید استیک در سرکه سیب برای سلامتی روده بسیار مهم است. علاوه بر این، سرکه سیب پروتئین ها، آنزیم ها، آنتی اکسیدان ها و باکتری های دیگر مفیدی دارد که فواید آنها اثبات شده است.

2. خواص ضد باکتری قوی

سرکه سیب دارای خواص ضد باکتری قوی است که ممکن است به دلیل اسیدی بودن آن باشد. از آنجا که بسیاری از میکروب ها در محیط اسیدی قادر به زنده ماندن نیستند، مصرف یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در یک لیوان آب می تواند به کشتن باکتری های مضر برای معده کمک کند. علاوه بر این سرکه سیب دارای سطح بالایی از پکتین است که به طور طبیعی اثری آرام بخش بر روده دارد. همراه با سطح بالایی از باکتری های پروبیوتیک و سودمند که دوز روزانه کمی از آن برای هر نوع ناراحتی معده شگفت انگیز است. اگر گلو درد دارید خواص سرکه سیب می تواند نقش مهمی در کمک به کشتن باکتری ها ایفا کند. به سادگی سرکه سیب را گرم کنید و آن را با آب گرم هم دما مخلوط کرده و هر یکی دو ساعت یک بار قرقره کنید. تا پایان روز خواهید دید که گلو دردتان به طرز قابل توجهی بهتر شده است.

خواص سرکه سیب

3. مبارزه با دیابت و کاهش قند خون

سرکه سیب می تواند یک راهکار طبیعی برای مبارزه با دیابت باشد. در برخی مطالعات، اثر بخشی سرکه سیب به عنوان یک عامل ضد گلیسمیک شبیه به داروهای شیمیایی است. اعتقاد بر این است که خواص سرکه سیب می تواند سطح قند خون را با مسدود کردن هضم برخی نشاسته ها کاهش دهد. علاوه بر این مصرف منظم سرکه سیب می تواند حساسیت انسولین را تا 34% افزایش دهد. یکی از بهترین و آسان ترین راه ها برای کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت خوردن سالاد با سرکه سیب است. دو قاشق غذاخوری سرکه سیب قبل از هر وعده غذایی باعث کاهش هرگونه تغییر در غلظت خون انسولین و گلوکز می شود. با این روش شما نه تنها قند خون خود را کنترل می کنید بلکه با خوردن روزانه سالاد، تغذیه سالم تری نیز خواهید داشت.

4. کمک به کاهش وزن

با خوردن سرکه سیب پیش از هر وعده غذایی ممکن است زودتر احساس سیری کنید. مصرف منظم سرکه سیب می تواند باعث کاهش کالری شما در هر وعده غذایی شود. همچنین سرکه سیب حاوی اسیدهای خاص و آنزیم هایی است که هضم را تسریع کرده و در نتیجه به سوختن چربی کمک می کند. با سوزاندن سریعتر چربی، سیر نگه داشتن طولانی و کاهش قند خون به طور قطع وجود سرکه سیب در هر رژیم غذایی باعث کاهش وزن می شود.

سرکه سیب مرغوب

اگر می خواهید از تمام خواص سرکه سیب بهره مند شوید باید حتما یک محصول با کیفیت خریداری نمایید. متاسفانه بسیاری از محصولاتی که نام سرکه سیب را یدک می کشند مخلوطی از آب سیب فرآوری شده و قند بسیار بالایی هستند. برای بهره وری از مزایای آن سعی کنید محصولات 100% تضمین شده بدون پردازش و ارگانیک را تهیه نمایید. اگر در جایی زندگی می کنید که پر از باغ های سیب است می توانید محل تهیه سرکه سیب مرغوب را در همان حوالی و با کمی پرس و جو پیدا کنید اگر نه برخی از فروشنده های آنلاین هم اقدام به فروش آن می کنند.

تاریخچه سرکه سیب

شاید به نظر برسد سرکه سیب به تازگی و در دنیای مدن مورد توجه قرار گرفته اما اینطور نیست. آب سیب حداقل از هفت هزار سال پیش به سرکه تبدیل میشد و سال های سال برای اهداف پزشکی از جمله تمیز کردن عفونت زخم ها، تحریک گردش خون و کمک به سم زدایی از کبد مورد استفاده قرار می گرفت. حتی در طول تاریخ توصیه شده بود که از سرکه سیب و عسل برای درمان سرماخوردگی استفاده شود.

شما می توانید از خواص سرکه سیب برای سلامت بدن و تمیزی خانه خود استفاده کنید. ما در ادامه 15 راه برای مصرف سرکه سیب را به شما پیشنهاد می دهیم:

خواص سرکه سیب

1. تمیز کننده خانه

خواص طبیعی ضد میکروبی سرکه سیب می تواند آن را جایگزینی مناسب برای مواد شیمیایی کند. به سادگی یک فنجان آب را با نصف فنجان سرکه سیب مخلوط کنید تا یک تمیز کننده طبیعی چند منظوره بسازید. این تمیز کننده برای مبارزه با چربی ها و لکه ها مناسب است و برای تمام قسمت های مختلف خانه می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

2. پاک کننده مو

آیا شما هم از چربی بیش از حد موهایتان رنج می برید و پس از شستشو هم باز موهای چربی دارید؟ سعی کنید از سرکه سیب استفاده کنید تا پاکی مورد نظرتان را به دست آورید. نه فقط برای شستشو بلکه برای افزایش درخشندگی مو نیز بسیار مفید است. همچنین پوست سر را پاک کرده و مانع رشد قارچ و شوره سر می شود. به سادگی یک فنجان آب سرد را با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید و پس از شستشو روی سر خود بمالید. آن را روی پوست سر ماساژ دهید و پس از چند ثانیه بشویید. برای دریافت نتیجه بهتر هفته ای یک بار این کار را انجام دهید.

سرکه سیب

3. تنظیم PH پوست

آیا از مبارزه با جوش و آکنه خسته شده اید؟ مقداری سرکه سیب را با دو برابر آب مخلوط کنید و آن را با یک پد آرایشی به صورت بزنید. اگر می خواهید لک های ناشی از آکنه را از بین ببرید باید سرکه را روی لک قرار دهید و از خواص سرکه سیب بهره مند شوید.

4. از بین بردن علف های هرز باغچه

اگر در باغچه تان علف های هرز وجود دارد شما می توانید با سرکه سیب به سریع ترین روش ممکن آنها را از بین ببرید. کافیست سرکه سیب را با آب مخلوط کرده و روی گیاهان تان اسپری کنید. به همین راحتی از شر علف های هرز خلاص می شوید.

5. از بین بردن لک دندان

اگر از لکه های ناخوشایند دندان هایتان ناراحت هستید می توانید فوری و تنها به مدت چند دقیقه با سرکه سیب آنها را تمیز کنید. فقط کافیست که هر روز صبح از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید. لکه های دندان به زودی کاهش می یابند و سلامت دهان و لثه را به دنبال خواهد داشت.

6. تسکین آفتاب سوختگی پوست

پس از گذراندن یک روز آفتابی می توانید یک فنجان سرکه با خود به حمام ببرید و پوست خود را به مدت 10 دقیقه با آن خیس کنید تا آفتاب سوختگی تان تسکین پیدا کند. برای داشتن مزایای بیشتر می توانید به فنجان سرکه خود، کمی از روغنی که دوست دارید را نیز اضافه نمایید.

سرکه سیب

7. دئودورانت طبیعی

علت اصلی بوی بد و ناخوشایند بدن، وجود باکتری های ناخواسته است اما مقداری سرکه سیب می تواند این بوی بد را به طور کامل متوقف کند. کاری که باید انجام دهید این است که انگشت تان را به کمی سرکه سیب آغشته کنید و آن را به زیر بغل تان بزنید تا باکتری های مضر را از بین ببرد. از بطری اسپری هم می توانید برای این منظور استفاده کنید.

8. افترشیو طبیعی

پس از اینکه صورت تان را اصلاح کردید نیازی نیست حتما از مواد شیمیایی استفاده کنید. کافیست سرکه طبیعی را جایگزین کرده، آن را با کمی آب مخلوط کنید و پس از اصلاح آن را به صورت تان بمالید.

9. تعادل داخلی بدن

اعضای داخلی بدن بهتر عمل می کنند هنگامی که در وضعیت متعادلی باشند. سرکه سیب تعادل بدن را حفظ کرده و سطح انرژی را بالا نگه می دارد. برخی از افراد درمی یابند که دوز روزانه آنها به هضم بهترشان نیز کمک کرده است.

10. کمک به غدد لنفاوی

گرچه غدد لنفاوی نامعلوم هستند اما برای سلامتی بسیار ضروری محسوب می شوند. سرکه سیب غدد را تمیز می کند و بلغم را از بین می برد به طوری که سرما خوردگی، آلرژی و عفونت های سینوسی را در آینده حس نمی کنید.

11. مبارزه با قارچ

سرکه به طور طبیعی حاوی آنزیم هاییست که با قارچ مبارزه می کند. با حذف شکر از رژیم غذایی خود و جایگزینی سه قاشق غذاخوری سرکه سیب، قارچ را از بین ببرید و همچنین میزان انرژی خود را به مدت چند هفته بازگردانید.

سرکه سیب

12. نگهداری از غذا

خواص سرکه سیب هم مانند هر سرکه دیگری برای حفظ و نگهداری از غذاها بسیار مناسب است. می توانید از آن برای تهیه و حفظ غذاهای کنسروی و ترشی استفاده کنید. اگر می خواهید به ترشی خانگی تان طعمی متفاوت دهید این بار از سرکه سیب استفاده نمایید.

13. کاهش سوزش معده

هنگامی که معده شما از اسید پر شد، بهترین راه حل نوشیدن سرکه سیب است. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کرده و بنوشید تا فورا سوزش معده تان تسکین پیدا کند و این یکی از خواص سرکه سیب است.

14. طراوت بخشیدن به حمام

با ریختن سرکه سیب در دستشویی و حمام، بوی آن را تازه کنید و این کار را شب ها انجام دهید. سرکه را با دو برابر آب مخلوط کنید و حتی می توانید آن را به سطل و آینه هم بزنید تا از ایجاد باکتری جلوگیری شود.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی