روانشناسي و سلامت روان سلامت

نحوه برخورد با عشق نافرجام چگونه باید باشد؟

تقویم فارسی اندروید

کتاب‌ ها و آهنگ‌ های زیادی در مورد عشق نوشته شده است اما بیشتر در مورد عشقی است که نافرجام و دردناک نیست. عشق نافرجام دردی است که به نظر می رسد می توان از آن مرد.

عشق نافرجام یا طرد شدن همیشه دردناک است. وقتی کسی را دوست دارید یا عشق خود را به کسی ابراز کرده اید و او احساسات مشابهی ندارد، می توانید احساس طرد شدن کنید و فکر کنید که به اندازه کافی خوب نیستید. حتی ممکن است به خود بگویید که دیگر هرگز فرد دیگری را مانند او دوست نخواهید داشت.

عشق نافرجام معمولاً با تمایل به بودن با کسی و وارد شدن به یک رابطه جدید، معمولاً در سال های نوجوانی همراه است. با این حال، این می تواند حتی در روابط طولانی مدت و ازدواج رخ دهد.

ممکن است در یک رابطه طولانی مدت یا ازدواج طرد شوید، زمانی که یک نفر بیان کند که دیگر احساس مشابهی ندارد و “از عشق افتاده” است.

اگر متوجه شدید که با عشقی نافرجام سروکار دارید، در اینجا راه‌ های ساده‌ ای برای مقابله و کنار آمدن با آن وجود دارد.

عشق نافرجام

10 راه برای مقابله با عشق نافرجام

مهم نیست که در چه سناریویی قرار می گیرید وقتی نسبت به کسی احساس دارید و او احساسش متقابل نیست، دردناک است.

یاد گرفتن اینکه چگونه در یک رابطه باشید، مهارتی است که آموخته می شود. هر رابطه ای که با والدین و سپس خواهر و برادر شما شروع می شود، زمینه را برای روابط آینده فراهم می کند. اگر از خانواده‌ ای آمده‌ اید که در آن مرزهای سالم و نحوه برخورد با ناامیدی را یاد گرفته‌ اید، ممکن است بهتر از کسی باشید که احساس ضعیفی نسبت به خود دارد.

طرد شدن چیزی نیست که شما در زمان ناامیدی کنترل زیادی روی آن داشته باشید. با این حال، راه هایی برای مقابله با درد وجود دارد تا با مهربانی ادامه دهید.

1. طرد شدن، شاید همان حمایت خداوند است

اگر فکر می کنید که این طرد شدن ممکن است در خدمت هدفی باشد، می توانید نیاز به کنترل اوضاع را کاهش دهید. ما نمی‌ توانیم کل تصویر را ببینیم اما خدا یا هر کسی که شما قدرت برتر می‌ نامید، می‌ تواند.

این شخص ممکن است همان احساس شما را نداشته باشد زیرا او برای شما عالی ترین و بزرگترین نیست. به عبارت ساده تر، ما فکر می کنیم می دانیم چه چیزی برای ما بهتر است، اما فکر کردن و دانستن دو چیز متفاوت هستند.

اگر بتوانید ذهن خود را ساکت کنید و به قلب خود گوش دهید، به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که روح شما قبلاً چه می دانست. وقتی یاد بگیرید که از این خرد درونی استفاده کنید، می‌ توانید خیلی سریع‌ تر پیش بروید.

حتی اگر ازدواج شما به دلیل از دست دادن عشق همسرتان به پایان رسید، می توانید به یاد داشته باشید که نمی توانید کل تصویر را ببینید. این پایان ممکن است آغاز بهترین زمان زندگی شما باشد. پس از رد شدن، نگاه کردن به آینده به این شکل مثبت می تواند دشوار باشد.

اما برای غصه خوردن و تغییر دیدگاه خود وقت بگذارید. ممکن است سودمندترین چیز برای شما باشد.

2. باورهای محدود کننده خود را درمان کنید

ممکن است باورهایی داشته باشید که حتی از اداره کردن زندگی خود در پشت صحنه آگاه نیستید. آیا احساس می کنید لایق عشقی هستید که فکر می کنید با این شخص دارید؟ شاید فکر می‌ کنید که لایق دوست داشتن کامل و عمیق نیستید، بنابراین توجه خود را روی کسی متمرکز کنید که این باور را به شما منعکس کند.

برای اینکه بفهمید چه باورهایی دارید، به شرایط فعلی زندگی خود نگاه کنید. هنگامی که باورهایی را که مانع شما می‌ شوند را کشف کردید و به آنها رسیدگی کردید، می‌ توانید راحت‌ تر اجازه دهید این شخص از زندگی شما برود.

این درست است حتی اگر شما به دلیل از دست دادن عشق همسرتان طلاق گرفته اید. اگر قبل از ازدواج باورهای خود را بهبود نداده اید، آنها راهی برای جلب توجه شما دارند. اکنون زمان آن است که روی درمان خود تمرکز کنید.

3. خودمراقبتی

تمرکز بر خودمراقبتی توجه شما را به خودتان باز می گرداند، جایی که باید باشد.

اگر با احساس ناامیدی و احساس طرد شدن دست و پنجه نرم می کنید، وقت گذاشتن برای مراقبت و تغذیه قلب و روحتان به شما کمک می کند تا به روشی سالم جدا شوید. پس از طرد شدن توسط کسی که به معنای عاشقانه به او اهمیت می دهید یا دوستش دارید، به راحتی می توانید خودتان را از او جدا کنید.

مدتی را به تنهایی یا با دوستان و خانواده اختصاص دهید تا به شما کمک کند تا از جا بلند شوید. وقتی با عشق نافرجام سروکار دارید، مراقبت زیاد از خودتان مهمترین کاری است که می توانید انجام دهید.

4. یاد بگیرید که خودتان را ببخشید

اگر وسواس دارید و برای غلبه بر عشق نافرجام مشکل دارید، ممکن است به حمایت بیشتری نیاز داشته باشید. گاهی اوقات وقتی در گیرودار احساسات سنگین و متراکم هستیم، به گونه ای رفتار می کنیم که در غیر این صورت هرگز انجام نمی دادیم.

هنگامی که شما آزاد هستید، ممکن است از روی ناامیدی به تعقیب این شخص ادامه دهید.

با توجه به احساسات خود، ممکن است به پشت سر نگاه کنید و بغض کنید. یاد بگیرید که خود را به خاطر هر رفتاری که در زمان ناامیدی از خود نشان دادید ببخشید.

وقتی درد دارید، فکر کردن منطقی ممکن است دشوار باشد.

5. از منطقه امن خود عبور کنید

زمانی می توانیم در دام احساس راحتی کاذب بیفتیم که باور کنیم زندگیمان عالی خواهد بود اگر فقط این شخص ما را دوست داشته باشد. زندگی خارج از منطقه امن ما اتفاق می افتد. اگر بتوانید بزرگتر فکر کنید و رویاپردازی کنید، می توانید دایره شرکای عاشقانه خود را گسترش دهید.

اگر به خاطر پایان یک رابطه طولانی مدت یا ازدواج، دلشکستگی و طرد شدن را تجربه می کنید، خارج شدن از منطقه آسایش شما می تواند تنها چیزی باشد که شما را به سمت جلو سوق می دهد.

این فقط برای قرار ملاقات با افراد جدید صدق نمی کند. کارهایی را برای خود انجام دهید که شما را به چالش می کشد و دنیای شما را به روی فرصت های جدید و هیجان انگیز باز می کند. چیزهای جدیدی را امتحان کنید که همیشه به آنها علاقه داشته اید. یا به سادگی با دوستان قدیمی خود ارتباط برقرار کنید.

6. جدایی را انتخاب کنید

دانستن اینکه حق انتخاب دارید به شما قدرت می دهد. لازم نیست بپذیرید که دنبال شخص دیگری بگردید یا در رابطه ای بمانید که در آن عشقی را که شایسته آن هستید دریافت نمی کنید. می توانید ترک کردن و جدایی را انتخاب کنید.

نکته ای که باید قبل از تصمیم به ترک یک رابطه طولانی مدت یا ازدواج به خاطر بسپارید این است که اگر باورهایی را که در مورد خودتان دارید که موقعیتی را که اکنون در آن هستید بهبود نداده اید، ممکن است دوباره به نقطه پایان برسید.

مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، انتخاب محدود کردن تماس با این فرد اولین قدم سالم در سفر درمانی شما است. بودن در کنار کسی که احساسات شما را متقابل پاسخ نمی دهد، می تواند آزاردهنده باشد.

7. برای غم و اندوه کامل از دست دادن خود وقت بگذارید

بسیاری از مردم نمی دانند که حتی اگر شما در رابطه با کسی نبودید اما نسبت به کسی که این احساس را نداشت، احساساتی داشتید، باز هم باید غصه بخورید.

اگر رابطه ای داشتید که به پایان رسید، وقت گذاشتن برای غم و اندوه از دست دادن در طولانی مدت به شما کمک می کند. اگر به طور کامل گذشته را رها نکرده باشید، حرکت رو به جلو دشوار است.

8. روی تمام افرادی که شما را دوست دارند تمرکز کنید

در تماس با خانواده و دوستانی که شما را دوست دارند دریغ نکنید. پس از تجربه طرد شدن توسط کسی که دوستش دارید، ممکن است احساس کنید که در دنیا تنها هستید اما فهمیدن اینکه در این دنیا افرادی دارید که شما را دوست دارند، می تواند این اطمینان را به شما بدهد که در واقع دوست داشتنی هستید.

همیشه یک نفر در کنار شما خواهد بود و قبل از اینکه متوجه شوید، از قبل رو به جلو حرکت کرده اید.

9. تسلیم آنچه هست شوید

وقتی برای از دست دادن خود غمگین شوید، رسیدن به حالت تسلیم کامل آسان تر خواهد بود. تسلیم شدن و پذیرفتن آنچه هست، به شما کمک می کند تا با سهولت بیشتری به جلو پیش بروید. در محل تسلیم است که معجزه می تواند اتفاق بیفتد.

زمانی که به این نقطه درونی تسلیم برسید، زندگی شما می تواند فوراً تغییر کند. دعای آرامش دهنده ممکن است به شما کمک کند به محل تسلیم برسید و رها شوید.

این را اغلب تکرار کنید:

«خدایا، به من آرامشی عطا فرما تا بپذیرم چیزهایی را که نمی توانم تغییر دهم، شهامتی عطا کن تا چیزهایی را که می توانم تغییر دهم و خردی عطا کن تا تفاوت را بدانم.»

10. یاد بگیرید که رابطه ای را که بیشتر می خواهید جذب کنید

وقت گذاشتن برای شفاف سازی درباره نوع شریک و رابطه ای که می خواهید به شما کمک می کند آنچه را که با تصویر ایده آل شما مطابقت ندارد رها کنید.

همه تصوراتی از شریک ایده آل دارند. شما هم می توانید انتظار زیاد یا خیلی کم داشته باشید. در هر صورت، هنگامی که تعادل کامل و ارزش شخصی خود را درک کردید، جستجوی آن آسان تر می شود.

فرد مناسبی را پیدا کنید که همان حس و حال شما را به شما بدهد.

چه می شود اگر شما کسی باشید که احساس متقابل نمی دهید

اکنون که می دانید چگونه با عشق نافرجام کنار بیایید، اگر نقش ها معکوس شوند چه؟

با دانستن اینکه چقدر می‌ تواند دردناک باشد، سعی کنید با مهربانی به او بگویید دقیقاً چه چیزی می‌ خواستید بشنوید اگر طرف مقابل بودید. صریح باشید و بگویید که این احساس را ندارید.

این یک کار سرشار از لطف است که به طور تصادفی پیشروی نکنید یا احساس امید کاذب ایجاد نکنید. سعی کنید با گفتن اینکه چقدر عالی هستند یا اینکه شخص دیگری را پیدا خواهند کرد، احساسات آنها را نادیده نگیرید.

نتیجه گیری

چه در معرض طرد شدن باشید و چه کسی باشید که عشق متقابل را نمی پذیرد، عشق نافرجام می تواند زمان دردناک و دشواری باشد. یادگیری نحوه هدایت احساسات و پذیرش واقعیت می تواند کلید خوددرمانی شما باشد.

اگر احساس می‌ کنید که رد کردن را به خوبی انجام نمی‌ دهید، حتی می‌ توانید با یک متخصص بهداشت روان تماس بگیرید که می‌ تواند به شما کمک کند تا در این زمان عدم اطمینان حرکت کنید.

فقط به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید و افراد زیادی وجود دارند که همیشه شما را می پذیرند.

منبع:

lifehack

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی