سبك زندگي موفقيت در زندگي

مزایای داشتن سگ برای هر کارآفرین

تقویم فارسی اندروید

سگ ها فقط راهی برای تشویق ما به انجام بهتر و سخت تر کار کردن دارند. سگ ها شگفت انگیزترین موجودات هستند. عشق بی قید و شرط می دهند و به نوعی آنها الگوی زنده بودن هستند. داشتن سگ مزایای فراوانی دارد.

اگر شما سرپرست سگ هستید، جمله بالا را درک می کنید. آنها نه تنها همراهی بی نظیری را ارائه می دهند، بلکه تحقیقات همچنین نشان داده است که بهترین دوست پشمالوی شما مزایای بی شماری دارد. البته، از آنجایی که آنها باید راه بروند، این امر باعث می شود تا برخی از فعالیت های بدنی بسیار مورد نیاز انجام شود. اما، داشتن سگ همچنین می تواند به شما کمک کند آرام تر و هوشیارتر شوید و کمتر احساس انزوا کنید.

از آنجایی که این کافی نیست، زندگی واقعاً بهتر و لذت‌بخش‌ تر است وقتی آنها در اطراف مان هستند. اگر هر روز صبح با سگ تان که با شادی خالص در چهره اش دور تختتان غلت می خورد از خواب بیدار می شوید. نمی توانید جلوی خنده تان را بگیرید و این یکی از بهترین راه ها برای شروع روز است.

علاوه بر این، هیچ چیز بهتر از بازگشت به خانه برای دیدن هیجان او نیست. اگر سگ داشته باشید همچنین نمی توانید روز کاری خود را بدون شرکت او تصور کنید. بنابراین، برای مثال، وقتی ناامید می شوید یا نمی توانید کاری را شروع کنید، به پیاده روی می روید یا او فقط می آید تا بتوانید نوازشش کنید تا زمانی که آرام شوید.

اگر سگ داشته باشید همیشه از تمام موارد بالا آگاه بوده اید. با این حال، سگ ها می توانند برای کارآفرینان هم مفید باشند. چرا؟ خوب، در اینجا 11 دلیل محکم وجود دارد.

مزایای داشتن سگ

1. داشتن سگ برای شما خوب است

اگر سگ داشته باشید می توانید عمر طولانی تری داشته باشید. بررسی گسترده مطالعات انجام شده بین سال‌ های 1950 تا 2019 نشان داد که صاحبان سگ در معرض خطر کمتری برای مرگ هستند. طبق تحقیقات، حداقل دلیل آن این است که صاحبان سگ پاسخ بهتری به استرس و کاهش سطح فشار خون دارند.

حضور صرف یک سگ تفاوت ایجاد می کند. مشخص شده است که افرادی که قبلاً حوادث عروق کرونر را تجربه کرده بودند، حتی میزان مرگ و میر کمتری داشتند. اعتقاد بر این است که این به این دلیل است که پیوند انسان و سگ باعث کاهش استرس، یکی از علل اصلی بیماری های قلبی عروقی می شود.

یک شاخص رفاه نشان داد که 45 درصد از کارآفرینان در مقایسه با 42 درصد از «سایر کارگران» بیشتر استرس دارند. علاوه بر این، کارآفرینان به احتمال زیاد «نگران زیادی» را گزارش می‌ دهند که این میزان 34 درصد در مقابل 30 درصد است. بنابراین در حالی که داشتن سگ این استرس را به طور کامل از بین نمی برد، به طور بالقوه می تواند استرس شما را به اندازه ای کاهش دهد که نجات دهنده باشد.

2. سگ ها استرس و اضطراب را کاهش می دهند

در ادامه نکته قبلی – مشخص شده است که سگ ها نه تنها استرس را کاهش می دهند، بلکه اضطراب را نیز کاهش می دهند.

جیل سوتی روانپزشک، می نویسد: «در یک مطالعه، 48 شرکت کننده تحت یک تست استرس قرار گرفتند که در آن باید در جمع صحبت می کردند و سپس محاسبات دشوار را انجام می دادند در حالی که ناظرانی غیر دوستانه آنها را تماشا می کردند. شرکت‌ کنندگان به‌ طور تصادفی تعیین شدند که برخی را یک دوست، برخی را یک سگی که نمی‌ شناختند همراهی می کرد یا هیچ‌ کس قبل و در حین آزمون آنها را همراهی نمی کرد.» ضربان قلب و سطح کورتیزول قبل، بلافاصله بعد و 30 دقیقه بعد از آزمایش اندازه گیری شد و مقیاس های اضطراب پر شد.

سوتی می‌ گوید: «در حالی که همه در طول آزمایش مضطرب‌ تر شدند و ضربان قلب و سطوح کورتیزول بالاتری را نشان دادند، شرکت‌ کنندگانی که با یک سگ همراه شدند سطوح پایین‌ تری از هر دو را نسبت به آن‌ هایی که هیچ حمایتی نداشتند یا حتی آن‌ هایی که دوستی داشتند، نشان دادند. این نشان می دهد که سگ ها ممکن است به ما در بهبود شرایط استرس زا کمک کنند.

اگر نتوانید حیوان خانگی داشته باشید چه؟ شواهدی وجود دارد که نشان می دهد فقط دیدن فیلم های سگ ها می تواند اضطراب و استرس را کاهش دهد. بنابراین او می‌ افزاید، جای تعجب نیست که بسیاری از ما برای تسکین به ویدیوهای شایان ستایش توله سگ (و گربه) روی می‌ آوریم.

3. سگ ها هورمون اکسی توسین را افزایش می دهند

بودن در کنار حیوان باعث افزایش سطح اکسی توسین شما می شود. این یک انتقال دهنده عصبی است که ترس را کاهش می دهد و اعتماد را برای افراد نا آشنا افزایش می دهد. علاوه بر این، این اکسی توسین است که به تقویت پیوند بین شما و سگتان کمک می کند و در عین حال به شما کمک می کند تا آرامش داشته باشید.

بنابراین، نوازش سگ شما فقط لذت بخش نیست. از نظر فیزیولوژیکی برای هر دوی شما مفید است.

در مورد کارآفرینان، این می تواند یک راه ساده برای کمک به شما برای مقابله با فرهنگ “همیشه فعال” باشد.

4. بودن در کنار سگ ها خلق و خوی شما را تقویت می کند

وقتی در کنار یکی از اعضای خزدار خانواده خود هستید چگونه می توانید غمگین باشید؟

چندین هورمون تقویت کننده خلق و خو، از جمله اکسی توسین، سروتونین و پرولاکتین، زمانی که شرکت کنندگان سگ های خود را نوازش می کنند ترشح می شوند – حتی فقط برای چند دقیقه و با توجه به اینکه 72 درصد از کارآفرینان نگرانی‌ های مربوط به سلامت روان خود را گزارش می‌ کنند، از هر نوع تسکین استقبال می‌ شود.

5. داشتن سگ وزن شما را کنترل می کند

وقتی شما صاحب سگ هستید، بدون اینکه متوجه شوید فعال تر می شوید. با بازی با سگ خود و رفتن به پیاده روی، هر روز ورزش بیشتری را برای بدن خود فراهم می کنید که اگر سبک زندگی بی تحرکی داشته باشید بسیار حیاتی است.

در یک مطالعه، 20 دقیقه پیاده‌ روی با سگ پنج بار در هفته منجر به کاهش وزن شیش و نیم کیلوگرم در طول یک سال شد.

علاوه بر این، طبق یک مطالعه دیگر، صاحبان سگ به طور متوسط ​​2760 قدم بیشتر از دیگران راه می‌ روند.

اندی جونز گفت: «ما شگفت زده شدیم که متوجه شدیم صاحبان سگ‌ به طور متوسط ​​از نظر فیزیکی فعال‌ تر هستند و زمان بیشتری را در سردترین، مرطوب‌ ترین و تاریک‌ ترین روزها هم صرف سگ ها می کنند و این فقط در روزهای طولانی، آفتابی و گرم تابستان نبود. استاد دانشگاه آنگلیا شرقی که مسئول این مطالعه بود.

حتی اگر نیازی به کاهش وزن ندارید، حداقل پیاده روی یا بازی با بهترین دوستتان شما را از نظر بدنی فعال نگه می دارد. به نوبه خود، این می تواند انرژی و استقامت شما را تقویت کند که به عنوان یک کارآفرین به شدت مورد نیاز است.

6. سگ ها می توانند مهارت های ارزشمندی را به شما بیاموزند

صاحبان سگ می دانند که آموزش نیاز به زمان، تلاش و صبر دارد – همه چیزهایی که در سایر جنبه های زندگی ما مفید است اما این تنها چیزی نیست که داشتن سگ به ما می‌ آموزد. از لذت بردن از فضای باز تا قدردانی از چیزهای کوچکتر در زندگی، سگ‌ های ما واقعاً می‌ دانند که چگونه در خوشبختی الگو باشند.

علاوه بر این، داشتن یک سگ خانگی می تواند به کودکان مسئولیت هایی مانند غذا دادن و راه رفتن را بیاموزد. یک مطالعه نتیجه گرفت که “وابستگی به حیوانات خانگی نقش مهمی در رشد اجتماعی، عاطفی و شناختی، سلامت روان، رفاه و کیفیت زندگی کودکان دارد.” همچنین بیان کرد که “سگ ها ممکن است به کودکان کمک کنند تا احساسات خود را مدیریت کنند.”

حتی اگر برای داشتن سگ خود تا بزرگسالی صبر کنید، می توانید این مهارت ها را یاد بگیرید. فقط از هر کسی که به تازگی یک توله سگ دارد بپرسید که اکنون چقدر مسئولیت دارد. به طور جدی مانند تولد یک نوزاد است.

علاوه بر این، سگ شما می تواند به بهبود مهارت های ارتباطی شما کمک کند. عمدتاً به این دلیل است که آنها مکالمه را تشویق می کنند، به شما کمک می کنند تا نشانه های غیرکلامی را بخوانید و روی طرف مقابل تمرکز کنید. همچنین، آنها شما را همدل تر می کنند.

در نهایت، مطالعه‌ ای در دانشکده دامپزشکی کامینگز دانشگاه تافتز نشان داد که وابستگی یک فرد به حیوان خانگی به او این امکان را می‌دهد که بیشتر با جامعه و روابط انسانی خود احساس ارتباط کند.

تمام این مهارت‌ ها برای کارآفرینانی که می‌ خواهند موفق شوند، ضروری است.

7. وجود سگ در محل کار باعث کاهش غیبت می شود

چه از راه دور کار کنید، چه ترکیبی یا در یک محیط کار سنتی، مالکیت سگ روزهای شخصی یا بیماری را کاهش می دهد. یک دلیل این است که داشتن سگ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. یکی دیگر از موارد این است که داشتن یک سگ در اطراف مان منجر به محیط کاری آرام تر و لذت بخش تر می شود.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌ دهد که کارکنانی که سگ‌ های خود را به محل کار می‌ آورند، سطح رضایت شغلی بالاتری دارند و ادراکات مثبت‌ تری نسبت به کارفرمایان خود دارند.

8. سگ ها ادغام کار و زندگی را تشویق می کنند

توانایی آوردن سگ ها به محل کار به شما و تیم شما اجازه می دهد تا بین زندگی شخصی و حرفه ای خود تعادل برقرار کنید. برای مثال، از آنجایی که توله سگ آنها سر کار خواهد بود، نیازی به نگرانی یا عجله در بازگشت به خانه برای غذا دادن و راه بردن سگ نیست.

به طور مشابه، این نیز می تواند بهره وری را بهبود بخشد.

وقتی در نظر بگیرید که مطالعات متعدد نشان داده‌ اند که استراحت‌ های کوتاه در طول روز کاری – چه برای بازی در حین ناهار باشد چه برای توقف کوتاه مدت – به کارمندان کمک می‌ کند تا تمرکز و انرژی خود را بازیابند، منطقی است. آماندا آگوستین، کارشناس حرفه‌ای می‌ گوید، از آن رکود رایج در اواسط بعد از ظهر جلوگیری می‌ کند.

9. سگ ها کار تیمی را عملی تر می کنند

طبق مطالعه ای از دانشگاه مرکزی میشیگان، سگ ها می توانند کار تیمی را از طریق اعتماد و همکاری تقویت کنند. به عنوان مثال، کسانی که روی یک پروژه با هم کار می کردند در حالی که یک سگ در آن حضور داشت، “هم تیمی های خود را از نظر معیارهای اعتماد، انسجام تیمی و صمیمیت بالاتر از کسانی که نداشتند رتبه بندی کردند.”

10. سگ داشته باشید تا روحیه شادی کارمندان را حفظ کنید

بالا نگه داشتن روحیه و شادی کارکنان شما کلید حفظ کارگران است. این امر منجر به بهره وری و سودآوری بهتر می شود. پس جای تعجب نیست که در نظرسنجی 53 درصد از کارمندان در دفاتر غیر دوستدار حیوانات خانگی می گویند که اگر بتوانند حیوانات خانگی خود را به دفتر بیاورند، احتمال بیشتری برای ماندن خواهند داشت.

11. سگ ها می توانند تصویر بهتری از شرکت شما ارائه دهند

اگر از فروشگاهی خرید کرده باشید که صاحبش یک سگ دوست داشتنی آنجا نگه می دارد، به احتمال خیلی زیاد شما باز هم به آن فروشگاه سر خواهید زد.

ناگفته نماند که گنجاندن فرهنگ سگ دوستی می تواند شهرت شرکت شما را تقویت کند.

باب وتر، مدیر عامل انجمن محصولات حیوان خانگی آمریکا، گفت: «کارفرمایان شروع به درک این موضوع کرده‌ اند که با آوردن یک حیوان خانگی به سر کار، کارمندی متمرکزتر پیدا می‌ کنید، فردی راحت‌ تر در دفتر کار و فردی که مایل به کار کردن ساعت‌ های طولانی‌ تر است.

به گفته وتر، افراد احتمالاً حیوانات خانگی خود را “به عنوان خانواده های تمرینی یا خانواده های جایگزین در نظر می گیرند و به نظر می رسد که در خواسته ها و نیازهای خود نسبت به حیوان خانگی خود اطمینان حاصل کنند که حیوان خانگی آنها به خوبی مراقبت می شود.”

منبع:

thriveglobal

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی