انرژی مثبت سبك زندگي

مثبت اندیشی چیست و چگونه همیشه مثبت فکر کنیم؟

برای اینکه زندگی خود را تغییر دهید، ابتدا باید طرز فکر خود را تغییر دهید. اگر زیادی جوان هستید، این چیزی است که باید به خوبی درک کنید. با نگاهی به افراد مشهور مختلفی که در زندگی خود تغییرات چشمگیری ایجاد کرده اند، نکته ای وجود دارد و این است که آنها مجبور بودند اندیشه خود را تغییر دهند و مثبت اندیشی پیشه کنند.

مثبت اندیشی

هسته اصلی همه موفقیت ها یک طرز فکر خاص است که حول اندیشه مثبت ساخته شده است. این مفهوم به آسانی به نظر نمی رسد که به دست آید. تقریباً مانند هر عادتی، روش های خاصی برای تفکر مثبت و مثبت اندیشی روزانه وجود دارد.

مثبت اندیشی چیست؟

تفکر مثبت دقیقاً همان چیزی است که از نامش پیداست. این یک سری از عادت ها و الگوهای تفکر است که باعث می شود همه چیز را با دید مثبت تری ببینید. یک مثال رایج، دیدن شکست هایی است که به عنوان درس و فرصت هایی برای رشد بیشتر خود مشاهده می کنید.

تفکر مثبت شامل مواردی است که به شکلی باور نکردنی بر زندگی ما تأثیر می گذارد. تفکر مثبت می تواند تغییراتی از قبیل موارد زیر باشد:

  • روشی که با مردم به صورت آنلاین و حضوری صحبت می کنید.
  • شما شروع به جذب افراد بیشتری به سمت خود خواهید کرد که می خواهند شما را بهتر بشناسند.
  • نحوه الهام بخشیدن و تشویق دیگران به صورت مستقیم و غیرمستقیم.
  • روش های بهره وری و قابلیت های کاری کلی شما.
  • سطح استرس شما و نحوه مدیریت آن.

از این توضیحات می توان گفت که مثبت اندیشی بسیار شبیه سبک زندگی است. هرچه مثبت تر باشید، حتی در شرایطی که مشکلات و چالش هایی را تجربه می کنید، چیزهای خوبی در اطراف شما ظاهر می شوند.

روش دیگر برای مثبت اندیشی اضافه کردن عادت های تفکر جایگزین موارد بد است. به عنوان مثال، چند بار گفته اید “من نمی توانم آن کار را انجام دهم” یا “من هرگز به این هدفم نمی رسم”؟ فکر کردن با این روش تضمین می کند که از انجام این کار اجتناب خواهید کرد و تلاش کمتری را برای رسیدن به آن هدف انجام می دهید. از طرف دیگر، با فکر کردن “من می توانم آن کار را انجام دهم” یا “یک روز، من به آن هدف خواهم رسید”، شما انگیزه خواهید داشت که در جهت رسیدن به آن اهداف کار کنید.

چگونه مثبت اندیشی زندگی شما را تغییر می دهد؟

برای کسانی که از دنیای خودسازی آگاهی دارند، می توانید از نکات بالا بگویید و اینکه چگونه می تواند بر زندگی هر فرد تأثیر بگذارد. مواردی مانند بهبود بهره‌وری، دسترسی بیشتر به اهداف و موارد دیگر که می توانند موجی از اثرات خوب در طول زندگی شما ایجاد کنند.

این موارد می تواند به موارد بزرگتر در زندگی شما تبدیل شود. برخی تغییراتی که تفکر مثبت در زندگی شما انجام خواهند داد مواردی از قبیل موارد زیر هستند:

  • هنگامی که آنها را تعیین می کنید قادر به دستیابی به اهداف به طور مداوم هستید.
  • تغییر چشمگیر در نگرش شما.
  • استفاده از پول با روشی هوشمندانه تر تا جایی که درآمد بیشتری کسب کنید.
  • داشتن دوستان همفکر بیشتر
  • سخاوتمندتر
  • و داشتن زندگی طولانی تر

تفکر مثبت از این دیدگاه می تواند خیلی خوب و درست باشد اگرچه کار ساده ای نیست. اینطور نیست که سوئیچ را بزنید و ناگهان فکرتان مثبت شود. اینها انگیزه های خوبی برای کار کردن هستند و تحقیقات زیادی در پشت این موارد وجود دارد که واقعیت دارند.

چگونه می توان با افکار منفی مقابله کرد؟

وجه مهم دیگر مثبت اندیشی این است که تفکر مثبت به معنای حذف همه افکار منفی از زندگی شما نیست. زندگی ما اتفاقات منفی زیادی دارد. شما اشتباه می کنید، شکست می خورید و مشکلاتی خواهید داشت. با این حال، مهم است که بین آگاهی از واقعیت و پذیرش محیط اطراف خود و تفکر خوش بینانه تعادل برقرار کنید.

هیچ روش صحیح یا غلطی برای انتخاب وجود ندارد اما توانایی دستیابی به این امر به روش های مختلفی منتهی می شود. در اینجا چند مثال آورده شده است.

یک راهنمای دقیق برای پرورش ذهنیت مثبت را دنبال کنید

این راهنما شامل جستجو برای بازخورد، توجه به الگوهای فکری شما و استفاده مجدد از آنها برای پذیرش احساسات منفی است. راهنماهای دیگر با استفاده از این فرایند به شما این باور را می دهند که می توانید نگرش خود را تمام مدت برای جلوگیری از مثبت بودن سمی تغییر دهید.

در مورد سبک تفکر خود بیاموزید

آیا شما یک متفکر منطقی هستید یا احساسی؟ شما روی مسائل کوتاه مدت یا بلند مدت تمرکز می کنید؟ آیا شما به طور طبیعی به سمت افکار مثبت می چرخید یا منفی؟ شناسایی همه این موارد می تواند به شما کمک کند تا قبل از تغییر تفکرتان، چگونگی عملکرد ذهنتان را به طور طبیعی دریابید.

در مورد اندیشه های منفی کنجکاوی کنید

نگاه کردن به افکار منفی به عنوان چیزی جالب به جای اینکه چیزی آسیب رسان باشد، قدم خوبی در جهت دادن قدرت کمتر به آنها است. هنگامی که یک فکر منفی به وجود می آید، سعی کنید آن را یادداشت کنید و برای چند لحظه به آن فکر کنید. چرا این فکر به وجود آمد؟ چرا شما به دنبال چیز خاصی به روش منفی هستید؟ چگونه می توانید آن فکر را به چیزی مثبت تغییر دهید؟

10 عادت ساده برای تمرین مثبت اندیشی

روش های ذکر شده روش های خنثی کردن تأثیر افکار منفی است. مواقعی وجود خواهد داشت که شما هنوز هم فکر منفی خواهید داشت اما نباید تأثیری روی شما داشته باشد. این امر به ویژه هنگامی صادق است كه عادت های مختلفی را در زندگی خود وارد می كنید تا تفكر مثبت خود را بهبود بخشید.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا به شما در بهبود تفکر مثبت کمک کند.

مثبت اندیشی

1. روزانه یک مهربانی انجام دهید

ایجاد لبخند در دیگران به همان اندازه روی شما تأثیر می گذارد. انجام کارهای خوب احساس خوبی دارد به همین دلیل بسیاری از ما احساس می کنیم که تمایل به کمک مالی به سازمان های خیریه داریم. عمل خیرخواهانه دل ما را گرم می کند.

اما شما می توانید با انجام کار خوب برای شخص دیگری تأثیر بیشتری کسب کنید. لبخند بزنید و به کسی سلام کنید، از کسی تعریف کنید یا اگر می بینید که دیگران مشکلی دارند، از یک راه کوچک به آنها کمک کنید.

2. بیشتر بخندید

در همین راستا، احساسات مثبت باعث می شود كه نگرش خود را تغییر دهیم و خنده یکی دیگر از موارد مهم است كه باید در نظر بگیریم. خنده نباید مجبور باشد بنابراین در کنار افرادی که می توانند شما را بخندانند، واقعاً بخندید. به این نکته توجه کنید. او می تواند یک کمدین، ​​یک دوست یا یکی از اعضای خانواده یا هر کسی باشد که می تواند شما را تا حد بیهوش شدن به خنده وا دارد.

3. مطالب مثبت بیشتری بخوانید

ترک رسانه های اجتماعی ما یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین موارد بر روحیه ماست که همراه با تلویزیون یا محتوای ویدیویی دیگر می تواند کنار گذاشته شود. اگر محتوایی را مشاهده می کنید و می خوانید که باعث عصبانیت، منفی بافی یا نفرت شما می شود، این رفتار بر روی همه کارهای دیگری که انجام می دهید تاثیر می گذارد.

برای تغییر آن، باید نحوه مصرف محتوا و آنچه را به سمت خود جذب می کنید تغییر دهید. خواندن برخی اخبار و تحولات مثبت را در این مورد در نظر بگیرید. گزینه دیگر خواندن یا تماشای فیلم هایی با تمرکز بر مواردی است که به آنها علاقه مند هستید.

4. اهداف خود را تعیین کنید

روش محکم دیگر تعیین اهداف و تلاش برای دستیابی به آنها است. این امر می تواند بسیاری از افکار منفی را برطرف کند زیرا افراد غالباً به دلیل افکار منفی، اهداف خود را رها می کنند و تسلیم می شوند.

تعیین اهداف و تلاش برای دستیابی به آنها به طور منظم به شما این امکان را می دهد چارچوبی را برای غلبه بر آن موانع فکری منفی ایجاد کنید. سرانجام دست از بهانه گیری بر می دارید و روی کار مورد نظر تمرکز می کنید.

5. یک مراسم صبحگاهی قوی داشته باشید

به طور کلی، آنچه شما اول صبح انجام می دهید، انرژی شما را نسبت به بقیه روزتان تعیین می کند. همه ما صبح روزمرگی های معمول خود را داریم و خیلی وقت ها این روتین همیشگی باعث نمی شود افراد روحیه مثبتی داشته باشند.

توصیه ما این است که مراسم صبحگاهی خود را جوری تعیین کنید تا موارد مثبتی را در بر بگیرد. این همیشه به معنای افکار مثبت نیست. این می تواند فعالیت های دیگری باشد. نمونه هایی از این می تواند برخی از ورزش ها باشد، نشان دادن عشق به خود از طریق قدردانی و مانترا باشد یا ممکن است کاری سرگرم کننده انجام دهید که آنها را دوست دارید مانند حل کردن جدول یا نوشتن شعر.

6. سؤالات مناسب بپرسید

فکر منفی چیزی است که ما باید آن را بپذیریم اما نحوه تغییر تأثیر آن می تواند از طریق سؤال پرسیدن باشد. نکته مهم این است که ابتدا باید نوع صحیحی از سؤالات را بپرسید.

به عنوان مثال، اگر بدبین هستید، سؤالاتی که از خودتان می کنید منفی است. “چرا این اتفاق برای من افتاد؟” “چرا هر وقت من چیزی را امتحان کردم، اتفاقات بد برای من رخ می دهد؟” اینها افکار منفی هستند زیرا شما خود را به عنوان قربانی تصور می کنید و این هیچ کاری برای طرز فکر شما انجام نمی دهد بلکه باعث کندی شما می شود.

در عوض، شروع به پرسیدن سؤالاتی مانند اینها کنید:

  • نکته خوب در مورد این وضعیت چیست؟
  • چه می توانم از این وقایع و شرایط یاد بگیرم؟
  • برای شروع اصلاح این کار، چه کار کوچکی می توانم انجام دهم؟

با پرسیدن این سؤالات، شما شروع می کنید به مغز خود وظایف خود را برای تأمل در حل این وضعیت و به دست آوردن چیزی از این تجربیات یادآوری کنید.

7. ایجاد یک محیط مثبت

ایجاد محتوای مثبت یکی از راه های ایجاد یک محیط مثبت است اما موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند بر آن تأثیر بگذارد. به طور کلی، ایجاد محیطی که بتوانید در آن مثبت باشید، کلید اصلی رشد و موفقیت است. این یعنی:

  • کارهایی را انجام دهید که باعث شادی و انرژی در زندگی شما می شود.
  • در اطراف کسانی باشید که شما را رشد می دهند و در وهله اول مثبت فکر می کنند.
  • با تقویت استانداردهای آنچه برای شما قابل قبول است و آنچه نیست، به تقویت آن محیط ادامه دهید.

8. مدیتیشن کنید

مدیتیشن یکی دیگر از فعالیت های صبحگاهی است که باید در نظر گرفته شود و مدام انجام شود. مدیتیشن وقتی به طور مرتب انجام می شود فواید زیادی را ارائه می دهد.

مدیتیشن فرصتی را برای شما فراهم می کند که به درون خود بنگرید و ببینید چه عواملی باعث می شود شما عصبانی شوید. این به شما کمک می کند تا به الگوهای فکری تان نگاه کنید و دوباره از آنها درست استفاده کنید. این یک روش قدرتمند است زیرا این دیدگاه را به شما می دهد که واقعاً چه کسی هستید و واقعاً چه فکر می کنید.

از آنجا می توانید به سادگی مراقبه کنید و تغییرات چشمگیر ایجاد کنید.

9. اندیشه های خود را یادداشت کنید و مشکلات را حل کنید

مانند مدیتیشن، هر وقت احساس استرس می کنید آن فکرها را به ذهن بسپارید. در طی این دوره ها، خواهید دید که وقتی استرس دارید مواردی را که باعث احساس استرس در شما می شود، می نویسید. این می تواند یک چیز افراطی باشد یا می تواند یک سری کارهای کوچک باشد که شما باید انجام دهید که شما را به هم ریخته است.

ایده این است که آن افکار را بنویسید و روز دیگر شروع به کار بر روی رفع آن مشکلات کنید.

10. کتاب های مثبت اندیشی را بخوانید

آخرین روش برای تقویت تفکر مثبت، خواندن کتاب های بیشتر در این زمینه است. تفکر مثبت موضوعی است که به شدت مورد بررسی قرار گرفته است و اطلاعات زیادی در مورد آن وجود دارد. بسیاری از موارد آن با هم همپوشانی دارند یا عناصر مشابه پیدا می کنید اما انتخاب چند کتاب و خواندن آنچه نویسنده برای گفتن در مورد این موضوع ارائه می دهد ضرری ندارد.

در حالی که خواندن مقاله عالی است اما یک کتاب فضای بیشتری برای اضافه کردن جزئیات و دیدگاه های بیشتر دارد که در خواندن مقاله وجود ندارد.

نکات نهایی

تفکر مثبت کاری نیست که بتوان یک شبه انجام داد. این چیزی است که نیاز به زمان دارد، همانطور که باعث می شود دوباره روش فکر کردن و تقویت عادات بهتر شود. این یک مسیر آسان نیست اما می تواند دریچه های مختلفی را از راه های مختلف به روی شما باز کند. راه رسیدن به موفقیت و تحول بزرگ از طریق یک طرز فکر مثبت و در حال توسعه است.

سوال ما از شما این است:

آیا شما آماده تغییر برای بهتر شدن هستید؟

منبع:

lifehack

تقویم فارسی اندروید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی