طبيعت و گردشگري طبیعت و حیوانات

كوچك ترين حيوانات كشنده جهان كدامند؟

حیوانات زیادی هستند که ظاهر خیلی کوچک ولی زهر کشنده دارند و درحالیکه شبیه یک حلزون معمولی به نظر می رسند می توانند کاملا انسان را از پا بیندازند. در زیر با این حیوانات خیلی کوچک ولی مرگبار جهان آشنا شوید...
تقویم فارسی اندروید

اکثر افراد از هر نوع مار یا عنکبوت های خیلی بزرگ که سر راهشان قرار می گیرند دوری می کنند.غافل از اينكه حیوانات زیادی هستند که ظاهر خیلی کوچک ولی زهر کشنده دارند و درحالیکه شبیه یک حلزون معمولی به نظر می رسند می توانند کاملا انسان را از پا بیندازند. در زیر با این حیوانات خیلی کوچک ولی مرگبار جهان آشنا شوید.


10. مارهای مرجانی

مارهای مرجانی - حيوانات كوچك كشنده
مارهای مرجانی – كوچك ترين حيوانات كشنده جهان
این مارها از تیره مار کبری بوده و در بیابان های مکزیک و آمریکای جنوبی دیده شده اند. درحالیکه می توانند تا حدود 2 فوت رشد کنند، اما معمولا انقدر رشد نمی کنند و کوتاه تر و باریک تر از مارهای دیگر هستند. این مارها به خاطر اندازه کوچکشان به سختی دیده می شوند و بنابراین خصوصا در شبها خیلی باید در موردشان احتیاط کرد.
اما خوشبختانه آنها با آدمها کاری ندارند و خوراکشان مارهای دیگر است. اما اگر بخواهید یکی از آنها را از روی زمین برداشته و با آن بازی کنید، آگاه باشید: سم آنها یک سم عصب گرای قوی است که می تواند سیستم عصبی مرکزی شما را فلج کند.

9. اختاپوس خال خال آبی

اختاپوس خال خال آبی - حيوانات كوچك كشنده
اختاپوس خال خال آبی – كوچك ترين حيوانات كشنده جهان

هیچ وقت فراموش نکنید این حیوان زیبا می تواند به راحتی شما را بکشد. اختاپوس خال خال آبی در آبهای اطراف استرالیا یافت می شود و اندازه ای حدود  4 اینچ دارد. این حیوان معمولا به رنگ قهوه ای یا زرد است، اما وقتی می ترسد دایره های ابی رنگی در سرتاسر بدنش روشن می شود.
بااینحال هرقدر هم این حیوان به نظرتان زیبا برسد نباید بهش دست بزنید.! این موجود کوچک زهر فوق العاده کشنده ای دارد که می تواند ظرف چند دقیقه 26 آدم بزرگسال را بکشد.

8. عنکبوت سرگردان کننده برزیلی

عنكبوت سرگردان برزيلي - حيوانات كوچك كشنده
عنكبوت سرگردان برزيلي – حيوان سمي كوچك كشنده

این اسم را به خاطر اینکه شکارش را بین تارهایش گرفتار می کند به این حشره داده اند. عنکبوت برزیلی از سال 2007 به عنوان دارنده کشنده ترین زهر در بین عنکبوت های جهان و مسئول مرگ های زیادی شناخته شد. اکثر قربانیان این حیوان ظرف یک ساعت بعد از گزیده شدن می میرند.
این عنکبوت که اندازه پاهایش می تواند تا 4 اینچ رشد کند با نام عنکبوت موزی نیز معروف است، زیرا بین موزها مخفی شده و بعد برای گرفتن شکارش بیرون می پرد. در سال 2008 یکی از این عنکبوت ها درون یک جعبه موز در انگلیس پیدا شد. این عنکبوت با یک مداد برداشته شد، بهترین وسیله برای گرفتن اکثریت این عنکبوت های خطرناک وقتی زنده هستند به جای اینکه با مهربانی آنها را بردارید مداد است. طبیعتا منظور ما این است تا جایی که ممکن است اینها را با خشونت تمام له کنید.

7. عقرب خرامان مرگ

عقرب خرامان مرگ - حيوانات كوچك كشنده
عقرب خرامان مرگ – حيوانات كوچك كشنده

این عقرب ها بیشتر در سراسر آفریقا و آسیا و در جای خشک پیدا می شوند. در بیابان زندگی می کنند و تا 4 اینچ اندازه شان است، اما معمولا فقط به 2 اینچ می رسند. این عقرب ها قوی ترین و درناک ترین زهر را در میان زهر سایر عقرب های جهان دارا هستند. زهری که باعث تب، تشنج، فلجی و مرگ می شود.
در مورد این جانور باید گفت هرقدر انبرک هایش کوچک تر باشد زهرش قوی تر است. درحالیکه اکثر مردم خلاف این را تصور می کنند، دلیلش هم این است که عقرب های با انبرک های بزرگ می توانند به قدرت نیش خود اتکا کنند تا بتوانند شکار خود را از بین ببرند، درحالیکه آنهایی که انبرک های کوچک دارند لازم است سم قوی تری داشته باشند تا بتوانند از خود دفاع کنند.

6. شاهین رطیل Tarantula Hawk

شاهین رطیل - حيوانات كوچك كشنده
شاهین رطیل – حيوانات كوچك كشنده

شاهین رطیل ها که در اصل یک  نوع زنبور هستند، 15 گونه مختلف در شمال آمریکا دارند.  و تا حدود 2 اینچ رشد می کنند. به این خاطر به این حشره این نام را داده اند چونکه با نیش زدن و بی حس کردن رطیل ها آنها را شکار می کنند. شاهین رطیل تخم هایش را درون عنکبوت قرار می دهد و عنکبوت را زنده زنده دفن می کند. وقتی تخم ها بیرون می ایند تا 35 روز عنکبوت زنده را می خورند.
پس باید یک رطیل باشید تا از این زنبورها بترسید! اما این بدین معنی نیست که اصلا جای نگرانی وجود ندارد، چونکه نیش سمی این نوع زنبور دومین نیش دردناک در میان این پادشاه حیوانات است.

5. زنبور سرخ بزرگ ژاپنی

زنبور سرخ بزرگ ژاپنی- حيوانات كوچك كشنده
زنبور سرخ بزرگ ژاپنی- كوچك ترين حيوانات كشنده جهان

اگر فکر می کنید زنبور قبلی خیلی بد است، پس صبر کنید تا این مورد را بهتان بگوییم: زنبور سرخ بزرگ ژاپنی تا دو اینچ رشد می کند و به بزرگی زنبور قبلی است. زهر زنبور توسط نیشی که 1 تا 4 اینچ اندازه دارد وارد بدن می شود، و درحالیکه هم زمان بافت های بدن را آب می کند به سیستم عصبی نیز حمله می کند. یک زنبور به تنهایی می تواند یک انسان بالغ را بکشد، و شوک anaphylactic یکی از اثرات جانبی خیلی عادی از نیش زدگی این زنبور است.
این زنبورها می توانند چندین بار یک انسان را نیش بزنند. علاوه بر این اگر بخواهند شما را نیش بزنند به سختی می توانید فرار کنید، چون این زنبور با سرعت 25 مایل در ساعت پرواز می کند. این حشره با کشتن بین 20 تا 40 نفر در هر سال در ژاپن بیشتر از هر موجود دیگری در این کشور آدم می کشد.

4. قورباغه دارت سمی

قورباغه دارت سمی - حيوانات كشنده كوچك
قورباغه دارت سمی – كوچك ترين حيوانات كشنده جهان

یکی از رنگین ترین حیوانات موجود در طبیعت  که به خاطر رنگ های جالبشان مشهور هستند. با وجود چنین رنگ های فوق العاده ای شکارچیان متوجه می شوند که این نوع قورباغه بیشتر از قورباغه هایی با رنگ کدر باعث مریضی می شوند و بنابراین به اینها نزدیک نمی شوند.
قورباغه های دارت حدود دو اینچ رشد می کنند و میزان مسمومیت بستگی به رنگ هایشان دارد، قورباغه های دارت طلایی به اندازه کافی زهر دارند تا ده مرد بالغ را به کشتن دهند. دانشمندان اعتقاد دارند این حیوانات سم هایشان را از گیاهان سمی که صیدشان خورده است می گیرند.


3. حلزون های مخروطی

حلزون های مخروطی- حيوانات كوچك كشنده
حلزون های مخروطی- حيوانات كوچك كشنده

حلزون های مخروطی با توانایی تولید 100 نوع سم متفاوت سمی ترین موجودات روی کره زمین هستند. این حلزون ها در استرالیا یافت می شوند و ماهی ها را شکار می کنند. آنها برای این کار در شن ها پنهان شده و منتطر می مانند تا یک ماهی از جلویشان گذر کند. این حلزون وقتی یک ماهی می بیند، نیزه ای به سمتش پرتاب می کند که زهر را وارد بدنش کند. آنها ماهی را فلج می کنند تا بعدا بتوانند آن را بخورند.
اگر یک انسان توسط این حلزون گزیده شود احتمالا توسط حلزون خورده نمی شد، اما فقط 30 درصد شانس نجات پیدا کردن دارد. خبر خوب اینکه حلزون ها از هر نیزه فقط می توانند یک بار استفاده کنند و بعید است که انسان را دو بار نیش بزنند. اما خبر بد اینکه: یک نیش همیشه تمام کاری که حلزون نیاز دارد را انجام می دهد.

2. مورچه دروگر

مورچه دروگر - حيوانات كشنده كوچك
مورچه دروگر – حيوانات كشنده كوچك

مورچه دروگر سمی ترین زهر را در بین تمام حشرات داراست.  جای تعجب ندارد که  یک بار نیش زدن این مورچه برای آسیب زدن واقعی به انسان کافی نیست، اما  این مورچه ها هم راه و روش خود را دارند. وقتی مورچه ای نیش می زند، یک فرومون آزاد می شود تا به مورچه های آن منطقه خبر بدهد. وقتی که بقیه مورچه ها بوی فرومون به مشامشان می رسد، دسته جمعی به سمت مورچه اول رفته و همگی به قربانی حمله می کنند. این مورچه ها با همدیگر می توانند آسیب های جدی به انسان برسانند، واگرچه شاید مرگ در اثر گزش این مورچه ها عمومی نباشد ولی هنوز هم اتفاق می افتد. مرگ بیشتر در اثر واکنش های آلرژی زا و شوک anaphylactic اتفاق می افتد.

1. ستاره دریایی Irukandji

ستاره دریایی Irukandji - حيوانات كوچك كشنده
ستاره دریایی Irukandji – كوچك ترين حيوانات كشنده جهان

. ستاره دریایی Irukandji کمتر از یک اینچ درازا دارد. اکثر ماها نزدیک یک ستاره دریایی معمولی نمی شویم مگراینکه بخواهیم با تکه چوبی بهش سیخونک بزنیم، اما اگر به طریقی با این ستاره های ریز روبرو شوید احتمالا فقط با پایتان آن را کنار می زنید. اما باید مراقب باشید چونکه اینها علی رغم اندازه کوچکشان سمی ترین مخلوقات روی زمین هستند. این حقیقت به تازگی و بعد از چندین مورد مرگ کشف شده است. اگرچه دکترها اعتقاد دارند که آنها اکنون درمانی برای گزش نیش این ستاره دریایی دارند، اما درمان قطعی نیست.
بعد از گزش، علائمی مثل استفراغ، سردرد، افزایش ضربان قلب و فشار خون بالا ظرف چند ساعت یا حتی چند دقیقه به سراغ آدم می آید. سم این حیوان صد برابر قوی تر از سم مار کبری و هزار بار قوی تر از سم یک رطیل است. همچنین باید گوشزد کنیم که این موجودات ترسناک در آب های استرالیا یافت می شود.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی