روانشناسی سبك زندگي موفقيت در زندگي

فراموش کردن کسی که عاشقش هستیم و دوستش داریم

تقویم فارسی اندروید

هنگامی که یک رابطه به پایان می رسد، می تواند بسیار دلهره آور باشد. همه ما به روش فردی خودمان با شکست عشقی کنار می آییم. بعضی از افراد که ظاهراً به سرعت از کسی فرار می کنند در حالی که برخی دیگر خیلی بیشتر طول می کشد تا فراموش کردن را بیاموزند. اگر احساس می کنید شما یکی از آن دسته از افرادی هستید که دوره نقاهت طولانی دارند، قطعاً تنها نیستید. همیشه به ما گفته می شود که بعد از شوک و غم و اندوه اولیه همه چیز به حالت عادی بازمی گردد. اما آیا واقعاً چنین است؟ گاهی دوباره تجربه کردن آن می تواند بسیار دلهره آور باشد. خوب است برای مدتی احساس غم و اندوه کنید، این یک روند اندوه است و باید تجربه شود.

فراموش کردن

در هر مرحله که هستید، چه در آغاز این روند باشد و چه شاید ماه ها یا سال ها گذشته باشد اگر هنوز هم خود را عزادار می بینید، طبیعی است. احساسات و عواطف منفی شما به همان اندازه که احساس بی مصرفی می کنید شما را به سمت مسیر بهبودی سوق می دهند، بنابراین از اینکه هنوز احساس خوبی نمی کنید، نباید احساس بد داشته باشید. این بدان معنی است که شما هنوز در حال بهبودی و فراموش کردن هستید و این چیز خوبیست. اقدامات بسیاری وجود دارد که می توانید انجام دهید که به شما کمک می کند تا در یک جهت مثبت حرکت کنید. به خودتان اجازه دهید در حالی که طرز فکر خود را به سوی بهبود و آرامش تغییر می دهید، همه چیز را عوض کنید.

به یاد داشته باشید هیچ محدودیتی وجود ندارد

اولین چیزی که باید به خاطر بسپاریم این است که واقعاً محدودیت زمانی وجود ندارد که بتوانید برای فراموش کردن شخصی که دوستش دارید تعیین کنید. احتمالاً جمله “زمان شفابخش” را شنیده اید اما این باعث می شود که احساس فشار کنیم تا چیزی سریعتر از آنچه ممکن است را به دست آوریم. اگر ماه ها یا حتی سالها گذشته باشد، احساس شرمندگی می کنیم و هنوز احساس نمی کنیم تغییر کرده ایم. همیشه به یاد داشته باشید که اشکالی ندارد چه قرد زمان بگذرد. خودتان را در مورد زمان برای بهبودی تحت فشار قرار ندهید زیرا در واقع هیچ محدودیتی وجود ندارد.

بگذارید خودتان احساسات خود را احساس کنید

احساسات منفی اغلب شما را مورد آزار و اذیت قرار می دهند و احساس می کنیم احساساتی مانند غم، عصبانیت و صدمه دیدن برای ما خوب نیست. ما کاملاً باید روند اندوه را پشت سر بگذاریم و این امر موجب انکار، عصبانیت، سرزنش، افسردگی، ناامیدی، امید کاذب و موارد دیگر می شود. غالباً این احساسات به صورت موقت دور می شوند و می توانید احساس کنید که شما در حال غلبه بر آن هستید اما بعداً دوباره باز می گردند تا شما را مستقیماً تکان دهند. این ممکن است این احساس را به شما بدهد که صدمه بی پایان است اما به یاد داشته باشید که با آن کنار بیایید احساسات را برای آنچه که هستند بپذیرید و به چشم وسیله ای برای پایان دادن و فراموش کردن به آنها بنگرید.

عشق سابق خود را از رسانه های اجتماعی و تلفن خود حذف کنید

در این دوره و زمانه، ما توسط زندگی افراد دیگر بمباران می شویم. دیدن آنچه که عشق سابق شما انجام می دهد بسیار ساده و مضحک است اما مشکل این مسئله این است که شما به خودتان جایی برای بهبودی و فراموش کردن نمی دهید. اگر رهایی کسی برایتان دشوار است پس باید آنها را از همه رسانه های اجتماعی از جمله تلفن خود حذف کنید. این ممکن است مانند آخرین کاری باشد که می خواهید انجام دهید اما گاهی اوقات بهترین کارها همیشه راحت ترین نیست. به یاد داشته باشید که شما این کار را برای خودتان و نه هیچ کس دیگری انجام می دهید. دیدن آنچه در همه زمان و همه جا وجود دارد فقط زخم عاطفی شما را باز می کند و آن زخم هرگز شانس بهبودی نخواهد داشت. پس از غم و اندوه اولیه حذف او به شما احساس قدرت بسیار زیادی خواهد داد و این توانمندسازی برای روح شما خوب خواهد بود.

به یاد داشته باشید که خودتان را دوست داشته باشید

وقتی از یک جدایی دلخراش عبور می کنیم، بسیار آسان است که خودمان را مقصر بدانیم و باور کنیم که ما فقط به اندازه کافی برای او یا رابطه مان خوب نبودیم. حتی مطمئن ترین افراد هم می توانند اشتباه کنند یا با هم جور نباشند بنابراین خودتان را سرزنش نکنید. با این حال به یاد داشته باشید که ارزش شما به آنها گره خورده نیست شما شخص خودتان هستید. تا آنجا که ممکن است فکرش را بکنید، هویت شما با رابطه ای که داشتید مربوط نیست و نبوده است. به یاد آوردن دوست داشتن خود احتمالاً مهمترین کاری است که می توانید بعد از یک شکست انجام دهید.

بنویسید که چه احساسی دارید

یک قدرت فوق العاده در نوشتن وجود دارد و دارای خصوصیات درمانی فوق العاده ای است. بنویسید که چه احساسی دارید، آن را دوباره برای خودتان بخوانید و بعد آن را دور بیندازید یا در جعبه نگه دارید. دیدن احساسات تان را روی کاغذ می تواند به ذهن شما کمک کند چشم انداز بهتری پیدا کند و چیزهایی را از دیدگاه دیگری ببینید. نکته مهم دیگری که باید انجام دهید نوشتن لیستی از تمام قسمت های رابطه گذشته تان است که شما را اذیت کرده یا تحریک کرده است. بسیاری از زمان هایی که به گذشته عاشقانه نگاه می کنیم معمولا فقط لحظات خوب را به یاد می آوریم. نوشتن مطالب منفی به عنوان یادآوری عمل می کند و لحظه های خوب اکنون را به شما یادآوری می کند.

انرژی خود را به چیزی مثبت تبدیل کنید

اگرچه نشستن در خانه و خوردن تمام شکلات ها و دیدن برنامه های تلویزیونی چیز خوبی است که در ابتدا باید انجام شود، اما لازم است که به خودتان بیایید و این یک امر ضروری است تا زندگی ما دوباره ادامه یابد. اگر هنوز برای دیدن مردم یا معاشرت کردن آماده نیستید، روتین ورزش را شروع کنید. به سراغ دویدن، پیاده روی یا دوچرخه سواری بروید، هر چیزی که باعث شود آن اندورفین ها در بدنتان آزاد شوند. ورزش یک کاتالیزور عالی برای بهبود است و این باعث می شود ذهن شما آرام شود و هرگونه استرس را کاهش دهد. اطرافیان تان واقعاً به سرعت بخشیدن به بهبود شما کمک می کنند. بودن در جمع افرادی که عاشق شما هستند، به عنوان یادآوری ملایمی است که عشق فقط در روابط عاشقانه وجود ندارد. دوستان و خانواده می توانند به شما کمک کنند با سرعت بیشتری در پروسه فراموش کردن موفق شوید.

به خشم و سرزنش ادامه ندهید

اگرچه استقبال از احساسات منفی ما خوب است اما خشم و سرزنش بیش از حد طولانی می تواند تأثیر مخربی بر شما و دیگران بگذارد. وقتی وقت زیادی را در فضایی برای سرزنش فرد مقابل می گذرانیم به خاطر احساس گناهی که به او می دهیم خودمان احساس قدرت می کنیم. این به عنوان مانع از بهبود ما عمل می کند و روند آن را طولانی تر می کند. به یاد داشته باشید که مهم نیست که چه اتفاقی برای پایان روابط افتاد و چه کسی مقصر بود. تلخی می تواند روی شما تاثیر بگذارد و مهم است که تشخیص دهید چه زمانی این افکار و احساسات شما را فرا می گیرد.

خودتان را شکنجه نکنید

به راحتی می توانید به دام تحلیل بیش از حد بیفتید که چرا این رابطه پایان یافته است و نمی دانید آیا کاری وجود دارد که می توانستید انجام دهید که نتیجه را متفاوت کند. این افکار واقعاً برای ما هدف دیگری ندارد جز اینکه خودمان را شکنجه کنیم. معمول این است که تصور کنید چگونه می توانستید بهتر عمل کنید یا پشیمان شوید از چیزی که گفته اید یا کاری که کرده اید و می توانست به پایان روابط تان کمک کند اما واقعیت این است که واقعاً کاری وجود ندارد که بتوانید انجام دهید. ذهن شما ممکن است گاهی اوقات بیش از حد درگیر شود اما برای آرام کردن آن باید تمام تلاش خود را بکنید خواه از یوگا یا تکنیک های مراقبه استفاده کنید یا سعی در تمرکز روی چیز دیگری داشته باشید.

به یاد داشته باشید فقط همان یک نفر برای شما وجود ندارد

ما با میلیارد ها نفر در یک سیاره زندگی می کنیم. ممکن است احساس کنید که یک شخص برای شما تنها فرد زندگی تان بوده است اما همه ما می دانیم که اینگونه نیست. احتمالاً شما باور دارید که هیچ کس دیگر باعث نمی شود که شما دوباره مثل قبل بخندید یا اینقدر با شما وجه مشترک داشته باشد و بله، ممکن است واقعیت داشته باشد اما همه به روش خاص خود منحصر به فرد هستند و شخصی (یا افراد بیشتری) وجود خواهد داشت که به طرق بسیار جذاب با شما ارتباط برقرار خواهد کرد. دلیلی وجود داشت که این رابطه به نتیجه نرسد و این فقط به این دلیل است که شما قرار نبوده در کنار هم باشید اما لازم نیست این یک فکر غم انگیز باشد. شما به عنوان یک فرد رشد کرده اید و این تنها به شما کمک می کند تا فرد شگفت انگیز بعدی وارد زندگی شما شود. ممکن است به زودی اتفاق نیفتد اما این اتفاق خواهد افتاد فقط ایمان داشته باشید که همه اینها نتیجه خواهد گرفت.

نور را در انتهای تونل خواهید دید

اصولاً احساس می کنید مدتی در نوعی تاریکی قرار دارید. این می تواند یک مکان ترسناک و دلهره آور باشد به خصوص اگر قبلاً تجربه جدی فراموش کردن را نداشته باشید اما به همان اندازه که احتمالاً نمی توانید آن را تصور کنید یا در مورد آن فکر نکنید، روزی خواهد آمد که طرف مقابل سر برسد. این یک احساس عالی و طبیعی خواهد بود، شما دوباره احساس کاملی خواهید کرد بدون این که در مورد آن فکر کنید می توانید بخندید و لبخند بزنید و از همه مهمتر به دلیل آن، فرد قوی تر و بهتری خواهید بود. شما ممکن است احساس تنهایی کنید اما میلیون ها نفر از مردم به روشی منحصر به فرد راه خود را رفته اند و در انتهای تونل نور را دیده اند.

منبع:

lifehack

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی