آشپزي و شيريني پزي انواع مربا

طرز تهیه کنسرو ذرت شیرین

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کنسرو ذرت شیرین . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۳۵ دقیقه
زمان پخت ۲۰ دقیقه

مواد لازم برای 5 نفر

بلال کوچک به مقدار لازم
شکر (به ازای هرکیلو بلال) 3 قاشق غذا خوری
نمک (به ازای هرکیلو بلال) 2 قاشق غذا خوری
آب به مقدار لازم

طرز تهیه

1-ابتدا بچه بلال ها را به آرامی پوست بکنید و موها را کاملا جدا کنید. آنها را داخل قابلمه گذاشته و با توجه به سایز شیشه ای که مد نظر دارید آب بریزید (کمی بیشتر از حجم شیشه) و شکر و نمک را نیز اضافه کنید و اجازه دهید بلال ها بپزند.

2-اضافه کردن نمک به بلال در حال پخت باعث سفت شدن آن میشود ولی شکر باعث نرم شدن و پخت بهتر بلال میشود. وقتی هر دو را همزمان اضافه می کنید دقیقا همان حالت کنسروی را ایجاد می کنید و پخت به خوبی انجام میشود.

3-بعد از پخت، بلال ها را خارج کنید و اجازه دهید خنک شوند. سپس شروع به چیدن آنها داخل شیشه استریل کنید. زمانی که آب داخل قابلمه کمی خنک شد آن را داخل شیشه بریزید و درب شیشه را سفت ببندید.

4-داخل قابلمه مناسبی آب بریزید و شیشه کنسرو را داخل آن قرار دهید. تا نصف بیشتر شیشه کنسرو باید داخل آب باشد.قابلمه را روی شعله قرار دهید و از زمانی که به جوش آمد اجازه دهید ۲۰ دقیقه شیشه کنسرو داخل آب بجوشد.

5-بعد از این زمان شیشه را خارج کنید و سرو ته در مکانی قرار دهید، چنانچه آب کنسرو از شیشه خارج شود یعنی عملیات کنسرو کردن به خوبی انجام نشده است و باید این شیشه را سریعا مصرف کنید. اگر آبی خارج نشد اجازه دهید شیشه کاملا خنک شود سپس آنرا در جای خنک نگهداری کنید.

سایر نکات

شیشه کنسروی که باز شود بهتر است در مدت یک هفته استفاده شود پس اگر مصرف کمی دارید از شیشه های کوچک که جوابگوی مصرف هفتگی هستند استفاده کنید.
اگر به بچه بلال دسترسی نداشتید ، بلال های سایز بزرگ را نیز با همین روش بپزید و بعد از پخت دانه های یک ردیف را با چاقو خارج کنید و تمامی بلال را دون کنید و بقیه مراحل را ادامه دهید. (میتوانید از همان ابتدا دون کنید و بپزید).
در صورت تمایل میتوانید بعد از آخرین مرحله کنسرو کردن دانه های بلال را آبکش کنید و داخل کیسه زیپ کیپ در فریزر نگهداری کنید.
پ.ن: حتما حتما از شیشه با درب فلزی برای کنسرو کردن استفاده کنید.
طرز تهیه کنسرو ذرت شیرین

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی