آشپزي و شيريني پزي سس و رب

طرز تهیه کرم لیمویی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کرم لیمویی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

این کرم برای تورتا، کیک ، قرابیه ، پنکیک ، کاپ کیک و چیز کیک استفاده میشود.از این کرم میتوانید وسط کیک های لایه ای و یا برای تزیین کیک ها و در دسرها استفاده کنید. .
طرز تهیه با فیلم رو میتونید داخل کانال تلگرام ببینید چون فیلم از یوتیوب برداشته شده و حجمش زیاد هست نمیتونم اینجا بذارم(لینک کانال در بیو پیج و استوری هایلایت شده هست)
.

مواد لازم:
2 عدد لیموی تازه(پوست لیمو را رنده کنید و آب لیمو را بگیرید،لیموی ترش با پوست زرد)
2 عدد تخم مرغ
2 قاشق مرباخوری نشاسته ذرت
1 استکان شکر(70 گرم) + 2 قاشق غذاخوری شکر اضافه
4 قاشق غذاخوری کره(60 گرم)

طرز تهیه

لیمو ها را بشویید و پوست لیمو ها را ریز رنده کنید.
آب لیمو و پوست رنده شده لیمو را داخل قابلمه کوچکی بریزید و هم بزنید. تخم مرغ ها و نشاسته را اضافه کنید و خوب هم بزنید. در آخر شکر را اضافه کنید و هم بزنید. با شعله متوسط تا وقتی که خوب گرم شود و شکر آب شود مدام و سریع هم بزنید و بپزید.
تا وقتی که غلیظ شود و قوام بگیرد با شعله متوسط در حالیکه هم میزنید بپزید(حدود 3_2 دقیقه).وقتی که غلیظ شد قبل از اینکه بجوشد از روی اجاق بردارید.
کرم لیمویی را وقتی که گرم است از صافی ریز رد کنید و روی ظرف را با سلفون طوری بپوشانید که سلفون با کل سطح کرم در تماس باشد این کار باعث میشود روی کرم پوسته نبندد و 5 دقیقه صبر کنید کرم سرد شود. سپس کره سرد مکعبی خرد شده را به کرم اضافه کنید و تا وقتی که کره آب شود خوب هم بزنید. داخل شیشه های استریل شده بریزید و در شیشه را ببندید (برای استریل کردن،شیشه های خالی را داخل آب جوشیده بذارید و10_5دقیقه بجوشانید یا داخل شیشه تازه بریزید)وقتی کرم به دمای محیط رسید میتوانید استفاده کنید یا میتوانید داخل یخچال بذارید و بعدا استفاده کنید. میتوانید تا 10روز در یخچال نگه دارید.

نکات

در زمان درست کردن کرم نکته مهم این است که تخم مرغ تازه باشد.نکته مهمی که باید موقع پختن رعایت کنید این است که مدام هم بزنید. اگر هم نزنید تخم مرغ میبرد.
طرز تهیه کرم لیمویی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی