آشپزي و شيريني پزي سوپ

طرز تهیه کامل سوپ عدس و کاری خوشمزه

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کامل سوپ عدس و کاری خوشمزه . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
گرمابخشی لذیذ برای شب های زمستان

سوپ عدس و کاری پر از ادویه و عطر و طعم های مختلف است و اگر مهمان دارید پیشنهاد خوبی برای پیش غذاست. این سوپ خوشمزه پرزهای چشایی شما را به چالش می کشد. آماده کردن این سوپ بسیار راحت است و ۲۰ دقیقه زمان آماده سازی مواد اولیه و ۲۵ دقیقه زمان پخت برای تهیه آن در نظر گرفته شده است و ۵۳۵ کیلوکالری انرژی، ۲۳ گرم پروتئین، ۹۹ گرم کربوهیدرات و ۸ گرم چربی دارد.
مواد لازم برای تهیه سوپ عدس و کاری : ( برای ۴ نفر )

۲ قاشق غذاخوری کاری
۱ عدد پیاز خرد شده
۲ عدد هویج رنده شده
۱۴۰ گرم عدس قرمز
۱لیتر آب مرغ پخته شده یا ۱ عدد قرص عصاره مرغ یا سبزیجات ( گالینابلانکا ) حل شده در ۱ لیتر آب جوش
طرز تهیه کامل  سوپ عدس و کاری خوشمزه
خواص عدس این ماده خوراکی را منحصر به فرد کرده است. عدس از سری حبوبات با طبع سرد و خشک است که سرشار از آلبومین، هیدارت کربن، چربی، مواد معدنی و آب و سلولز است. از مواد معدنی عدس میتوان به پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم و آهن اشاره کرد. ویتامین های موجود در عدس C ،B2 ،B2 و A می باشند. عدس برای دفع سموم بسیار مناسب است زیرا پتاسیم موجود در آن باعث فعالیت زیاد کلیه می شود. علاوه بر این ها عدس باعث تقویت عضله قلب می‎گردد و در حفظ سلامت آن مؤثر است، عدس باعث تقویت عضلات و رشد کودکان می‎شود، فعالیت سلول‎های مغز و هوش و حافظه را تقویت می‎کند. بهتر است افراد کم خون و سالمندان عدس را در برنامه غذایی خود قرار دهند.
طرز تهیه کامل  سوپ عدس و کاری خوشمزه

روش تهیه سوپ عدس و کاری :

ابتدا پیاز و کاری را درون قابلمه بریزید و حرارت دهید تا زمانیکه عطر خوش این دو ماده به مشامتان برسد و پیاز ها کمی نرم شوند. (حدود ۲ دقیقه ) سپس هویج های رنده شده و عدس قرمز را اضافه کنید و خوب به هم بزنید. برای حدود ۲ دقیقه اینها را به حال خود بگذارید تا کمی با هم حرارت ببینند. آب مرغ را اضافه کنید.

اگر از قرص عصاره استفاده می کنید، آب را جداگانه بجوشانید و یک عدد عصاره گیاهی یا مرغ مثل گالینابلانکا را درون آن حل کنید و درون قابلمه بریزید. سپس درب قابلمه را بگذارید و ۲۰ دقیقه به مواد داخل آن زمان دهید تا بپزند و عدس ها نرم شوند. پس از اینکه مطمئن شدید که عدس ها پخته اند به وسیله مخلوط کن برقی همه محتویات سوپ را با هم مخلوط کنید تا به یک بافت نرم و یک دست برسید. اگر از قرص استفاده نکرده اید کمی نمک و فلفل اضافه کنید. اگر از قرص استفاده می کنید نمک نزنید این قرص ها نمک دارند. در کنار سوپ عدس و کاری می توانید از نان های کروتان استفاده کنید.

نان کراتان : تکه های نان را به روغن زیتون و کاری آغشته کنید و کمی حرارت دهید تا ترد شوند.

این سوپ فوق العاده را به راحتی درست کنید و لذت ببرید. این سوپ، جان شما را گرم می کند!
طرز تهیه کامل  سوپ عدس و کاری خوشمزه
طرز تهیه کامل  سوپ عدس و کاری خوشمزه

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی