آشپزي و شيريني پزي سوپ

طرز تهیه کامل سوپ زمستانی چغندر و سیاه

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کامل سوپ زمستانی چغندر و سیاه . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
یک سوپ قرمز پرخاصیت !

سوپ چغندر و سیاه دانه یک پیشنهاد ویژه برای روزهای سرد زمستان است. سوپ چغندر و سیاه دانه فقط یک سوپ قرمز خوشرنگ نیست بلکه یک سوپ بسیار راحت، خوشمزه و البته کم کالری است. سوپ چغندر برای گیاهخواران و آن دسته از افرادیکه عادت دارند کالری ها را بشمارند یک پیشنهاد فوق العاده است. شیرینی و پروتئین این سوپ از چغندر و سیب و عدس تأمین می شود. اگر چغندر و عدس پخته در دسترس داشته باشید، فقط ۵ دقیقه زمان برای پخت این سوپ خوشمزه در نظر بگیرید و لذت ببرید.
طرز تهیه کامل  سوپ زمستانی چغندر و سیاه
چغندر حاوی ویتامین های A ،B ،C و عناصر آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم، منگنز، پتاسیم، روبیدیم است، همچنین چغندر دارای آلبومین، قندها، چربی و هیدرات کربن است.
چغندر برای درد مفاصل و نقرس مفید است و همچنین بخاطر داشتن فسفر غذای خوبی برای تقویت مغز بوده و موجب تقویت حافظه و اعصاب می شود. چغندر اشتها آور، مدر، دافع اسید اوریک، مقوی، ملین، آرام بخش و تصفیه کننده خون می باشد.
طرز تهیه کامل  سوپ زمستانی چغندر و سیاه
سیاهدانه در فرهنگ زرتشتی از بهترین داروهاست و همیشه در غذاهای ایرانیان به کارمی رفته است. سیاهدانه برای افزایش نیروی ایمنی جان و تن سودمند است. سیاه دانه برای تقریباً هر بیماری، آلرژی یا حساسیت و حتی بیماری های جدی مانند نفس تنگی، دیابت و اختلالات در سیستم دفاعی بدن مفید است و از سرطان پیشگیری می کند.

مواد لازم برای تهیه سوپ چغندر و سیاه دانه :

۲۵۰ گرم چغندر پخته
۱۰۰ گرم عدس پخته
۱ عدد سیب کوچک
۱ حبه سیر خرد شده
۱ قاشق غذا خوری سیاه دانه
۲۵۰ میلی لیتر آب

اگر گیاه خوار نیستید می توانید از آب و یا عصاره مرغ استفاده کنید.

چغندر، عدس، سیب، سیر و سیاه دانه را به همراه آب داخل مخلوط کن بریزید و کمی نمک و فلفل اضافه کنید. همه محتویات را با هم مخلوط کنید تا زمانیکه به یک مخلوط نرم و یک دست برسید. تمام این مواد را به قابلمه مناسب منتقل کنید و بگذارید روی شعله ملایم به جوش برسد. بگذارید مواد کمی با هم بجوشند. بفرمایید سوپ خوشرنگ چغندر و سیاه دانه آماده است!

نوش جان!
طرز تهیه کامل  سوپ زمستانی چغندر و سیاه

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی