آشپزي و شيريني پزي غذا های فرنگی

طرز تهیه کامل حُمُص خوشمزه، راحت و فراتر از یک غذای ساده

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه کامل حُمُص خوشمزه، راحت و فراتر از یک غذای ساده . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
چه کسی می داند چه سری در غذاهای لبنانی و مدیترانه ای نهفته است که همه از کوچک ترین اعضای خانواده تا بزرگترها آنها را دوست دارند؟ آماده کردن غذاهای خوشمزه لبنانی راحت است. در میان غذاهای مدیترانه ای حمص طرفداران زیادی دارد. حُمُص غذای بسیار معروف و خوشمزه لبنانی است این غذا در کشورهای دیگر عربی از جمله سوریه هم طبخ می شود و واقعا اشتها آور و خوش طعم است. حمص خواص فراوانی دارد و بسیار راحت آماده می شود. کافی ست چند ماده خوراکی را فراهم کنید و با هم درون مخلوط کن بریزید. حمص را می توانید هم بعنوان پیش غذا و هم غذای اصلی میل کنید. معمولا حمص را با نان می خورند. مهم است که خواص غذاهایی را که می خورید بدانید.
طرز تهیه کامل  حُمُص خوشمزه، راحت و فراتر از یک غذای ساده
خواص نخود از منظر طب سنتی ثابت شده است : نخود دارای نشاسته، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، روغن گیاهی، مس و ویتامین‌هایی مانند ویتامین A ،B1،B2 است، بنابراین نخود دارای اسیدآمینه‌های مختلف، ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار مفیدی است که می‌توانیم بگوییم نخود نه فقط یک غذا بلکه یک داروی طبیعی ست که به راحتی در منزل آماده می شود.
طرز تهیه کامل  حُمُص خوشمزه، راحت و فراتر از یک غذای ساده

مواد اولیه : برای ۴ نفر

فلفل قرمز : به میزان لازم
روغن زیتون : به میزان لازم
آبلیمو : نصف لیوان
ارده : ۱ لیوان
نمک به میزان لازم
نخود : ۲لیوان ( خام )
سیر : ۳حبه

طرز تهیه حمص :

ابتدا نخودها را با مقداری نمک می پزیم به طوری که حدود نصف استکان آب آن باقی بماند.سپس نخود‌ها را در دستگاه مخلوط کن می‌ریزیم، سپس کم‌کم آب نخود را می‌افزاییم تا نخودها کاملا پوره شوند ولی دقت کنید که مخلوط مواد شل نشود. به پوره نخود سیر می‌افزاییم. پس از این کم کم ارده و آب لیمو ترش و کمی روغن زیتون را اضافه و همه را با هم مخلوط می کنیم، مزه حمص را بچشید تا حدی که طعم آن مطلوب باشد. درنهایت حمص را در ظرفی می کشیم و با فلفل قرمز و روغن زیتون تزئین می‌کنیم.
طرز تهیه کامل  حُمُص خوشمزه، راحت و فراتر از یک غذای ساده
نکات :

حتما نخودها را از شب قبل خیس کنید و اگر فراموش کردید آنها را یک بار بجوشانید و آب آن را خالی کنید.

بهتر است پوست نخودها را بگیرید تا غذایتان خوشمزه تر شود.
طرز تهیه کامل  حُمُص خوشمزه، راحت و فراتر از یک غذای ساده

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی