آشپزي و شيريني پزي پیراشکی ها

طرز تهیه پيراشكی خورجينی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه پيراشكی خورجينی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۴0 دقیقه
زمان پخت ۴۰ دقیقه

مواد لازم برای 10 نفر

گوشت چرخ کرده شتر مرغ 350 گرم
رب گوجه ‌فرنگی 3 قاشق سوپ خوری
پیاز متوسط عدد
جعفری خردشده 1/4 پیمانه
پنیر گودا رنده شده 80 گرم
فلفل دلمه ای متوسط 1 عدد
آب 1 پیمانه
آرد 2 قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم
پودر آویشن یا کاری به مقدار لازم
ادویه به مقدار لازم

مواد کرپ

آرد سفید 2 پیمانه
شکر (به میزان دلخواه) 1 قاشق سوپ خوری
نمک 1/3 قاشق چای خوری
روغن مایع 2 قاشق سوپ خوری
تخم مرغ 4 عدد
شیر 2.5 پیمانه

طرز تهیه

1-پياز را به صورت خلال‌هاي نازك خرد كنيد و با كمي روغن تفت دهيد تا طلايي رنگ شود.گوشت چرخ كرده را اضافه كرده و سرخ كنيد. رب گوجه‌فرنگي، نمك، فلفل و ادويه را به گوشت افزوده و بگذاريد گوشت با مقداري آب پخته شود.

2-فلفل دلمه‌اي را به شكل نگيني خرد كرده و با جعفري خرد شده به مواد گوشت اضافه كنيد. آب مايه گوشت را بهتر است كم بريزيد تا مواد داخل پيراشكي آب‌دار نباشند. وقتي مايه خوب بدون آب شد، اجاق را خاموش كرده و بگذاريد گوشت خنك شود.حالا كرپ را آماده كنيد(دستور تهيه آن را در پایین بخوانيد.)

3-وقتي كرپ‌ها آماده و خنك شدند، نوبت درست كردن پيراشكي‌هاست. يك نان كرپ برداريد و مقداري از مايه گوشت در وسط كرپ بريزيد. كمي پنير گودا روي گوشت ريخته و نان پيراشكي را به شكل خورجين جمع كنيد. شما مي‌توانيد براي چسبيدن لايه‌هاي نان (در بالاي خورجين) از خمير آرد و آب استفاده كنيد. به اين‌صورت كه كمي آرد را با آب مخلوط كنيد و به شكل خمير در آوريدو به لبه‌هاي كرپ بماليد تا خوب به هم بچسبند.

4-وقتي همه پيراشكي‌هارا به همين ترتيب درست كرديد، وقت سرخ كردن آنهاست.در قابلمه‌اي كوچك روغن بريزيد؛ طوري‌كه پيراشكي‌ها در آن غوطه‌ور شوند. روغن را داغ كنيد و پيراشكي‌ها را يكي يكي يا حداكثر سه تا را با هم سرخ كنيد، پس از طلايي شدن آنها را درآورده، روي حوله كاغذي آشپزخانه يا صافي بگذاريد تا روغن اضافه آنها گرفته شود.

5-كرپ پيراشكی: مواد خشك (آرد، شكر و نمك) را در ظرفي مخلوط كرده و الك كنيد.تخم‌مرغ‌ها را در ظرفي شكسته، خوب هم بزنيد، سپس شير و روغن مايع را به آن اضافه كرده و باز هم بزنيد.

6-به مخلوط تخم‌مرغ، مواد خشك را هم كم كم اضافه كنيد و هم بزنيد. در اين مرحله بايد دقت كنيد كه خمير بدون گلوله و يكدست و به غلظت ماست باشد. براي اطمينان از يكدست شدن خمير كرپ مي‌توانيد پس از هم زدن آن را از يك صافي رد كنيد تا صاف و يكنواخت و بدون گلوله شود.

7-ماهيتابه كوچكي را روي حرارت ملايم گرم كرده و كمي چرب كنيد. اگر تابه‌تان نو و بدون خش است نيازتان به روغن كمتر مي‌شود. وقتي مطمئن شديد كه تابه خوب داغ شده، يك پيمانه از مايه كرپ را در آن بريزيد و تابه را به آرامي بچرخانيد تا مايه همه جاي كف ماهيتابه را بپوشاند.

8-بعد از حدود هفت تا ده ثانيه وقتي مشاهده كرديد كه خمير خودش را مي‌گيرد و حباب‌هايي در نان ظاهر مي‌شود، وقت برگرداندن كرپ است. روي ديگركرپ را به مدت سه، چهار ثانيه حرارت داده و از ماهيتابه جدا كرده و كناري بگذاريد.حالا كرپ ديگر را آماده كنيد.
طرز تهیه پيراشكی خورجينی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی