آشپزي و شيريني پزي نان و خمیر

طرز تهیه نان باقلوا

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه نان باقلوا . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۲۵ دقیقه

مواد لازم برای 10 نفر

تخم مرغ 1 عدد
کره 70 گرم
آرد 4 پیمانه
شیر ولرم 1 پیمانه
مایه خمیر 1 قاشق غذا خوری
شکر 1/4 پیمانه
پودر هل 1/2 قاشق چای خوری
نمک 1/2 قاشق چای خوری

مواد لازم شربت :
شکر
۱ پیمانه
آب
۱/۲ پیمانه
گلاب
۲ قاشق غذا خوری
زعفران
۱/۴ قاشق چای خوری
آبلیمو
۱/۲ قاشق چای خوری

مواد میانی

گردو پودر شده 1/2 پیمانه
پودر نارگیل 1/4 پیمانه
پودر قند 2/3 پیمانه
گلاب 2 قاشق غذا خوری

مواد لازم شربت

1-ابتدا یک ق غ از شکر را با یک ق غ از آرد مخلوط کرده و یک ق غ مایه خمیر اضافه میکنیم و ۴ ق غ خوری آب گرم ریخته و درش رو میبندیم تا عمل بیاد.گرمی آب باید به حدی باشه که دست‌ رو داغ کنه ولی نسوزونه.

2-در ظرفی دیگه تخم مرغ رو میشکنیم و ۱ ق م خوری از زرده رو واسه رومال آخر برمیداریم کنار میزاریم و کره و شکر و پودر هل و نمک و شیر و مایه خمیر عمل اومده رو به تخم مرغ اضافه کرده و یکم با هم مخلوطشون میکنیم.

3-کم کم آرد اضافه میکنیم تا خمیر جمع بشه و شروع به ورز دادن میکنیم و ۱۰۰ بار خمیر را به ظرف میکوبیم تا چسبندگی خمیر گرفته شده و خمیر نرم و لطیفی بدست بیاد.

4-کف ظرف رو چرب کرده و خمیر را گذاشته و روش رو میپوشونیم و در جایی گرم یک تا دو ساعت استراحت میدهیم تا حجم خمیر دوبرابر بشه.

5-برای تهیه شربت: شکر را با آب روی حرارت ملایم گذاشتم و وقتی جوش اومد گلاب و آبلیمو رو اضافه کرده و تقریبا ۱۰ دقیقه میزاریم تا قوام بیادو در آخر زعفران دم کرده اضافه کردمه و میزاریم کنار تا خنک بشه.

6-برای تهیه مواد میانی: همه مواد میانی رو باهم مخلط میکنیم میتونید از پودر بسته هم تو مواد استفاده کنید.

7-بعد که خمیرمون پف کردحالا پف خمیر را گرفته و یک چونه ۵۰ گرمی را به صورت مستطیل شکل باز میکنیم و از مواد میانی ریخته و دو طول مستطیل رو به هم وصل کرده و خوب به هم میچسبونیم و بعد دوطرفش رو هم به هم وصل میکنیم تا مثل دونات گرد بشه و توی قالب مافین یا دونات و… میذاریم .

8-یه روش دیگم این طوره که بازم به شکل مستطیل خمیرو باز میکنیم از موادمون توش میزاریم بعد دو طرفش رو به هم وصل میکنیم تا مواد به بیرون درز نکنن بعد به شکل گل رول میکنیم و میزاریم وسط قالبمون که کاغذ روغنی انداختیم

9-بعد دوباره یه خمیر دیگه آماده میکنیم از مواد میزاریم توش ولی این دفه رول نکنید میزاریم تو قالب و دور او گلی که وسط قالب گذاشتیم دوباره رول میکنیم و اینکارو تا قالبمون پر بشه ادامه میدیم.

10-برای رومال هم از زرده تخم مرغ که کنار گذاشتیم و ۱ ق غ خوری شیر و کمی زعفران استفاده میکنیم. دوباره نیم ساعت استراحت میدهیم و در آخر روشون رومال میزنیم و با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه میپزیم

11-بعد از پخت روشون با سیخ چوبی یا هر وسیله دیگه سوراخ میزنیم و از شربت سرد روی نون های داغ میریزی و با پودر نارگیل و.. تزیین میکنیم.

12–مقدار آرد بین 4 الی 3.5 پیمانه میباشد
طرز تهیه نان باقلوا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی