آشپزي و شيريني پزي غذای کودک

طرز تهیه میان وعده انرژی زا (۸_۹ ماه)

آموزش طرز تهیه میان وعده انرژی زا (۸_۹ ماه) . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
زمان تهیه ۴۰ دقیقه
زمان پخت ۱۵ دقیقه

مواد لازم برای 1 نفر

آرد گندم 2 قاشق مربا خوری
نبات 1 قاشق چای خوری
آجیل (پسته،فندق،بادام،گردو) 1 قاشق غذا خوری
آب 100 سی سی

طرز تهیه

1-ابتدا گردو فندق پسته بادام را به مقدار مساوی آسیاب کنید و در شیشه داخل یخچال نگه داری کنید.

2-سپس یک قاشق غذاخوری از مخلوط آجیل و دو قاشق مرباخوری آرد گندم و نبات را به همراه آب روی شعله ملایم گاز قرار دهید

3-بمدت یک ربع مخلوط را هم بزنید تا ته نگیرد

4-آنقدر هم بزنید تا غلظتی مانند فرنی پیدا کند

سایر نکات

+سعی کنید آرد گندم و برنجی را که میخواهید به نوزاد دلبندتان بدهید، خودتان در خانه درست کنید.
به این صورت که ابتدا گندم یا برنج را بمدت دو الی سه ساعت خیس کنید. سپس آبکش کنید و بگذارید روی پارچه تمیزی خشک بشود. سپس آسیاب کنید و با الک ریز الک کنید.
+ بهتر است گردو را رنده کنید.
+ برای کودکان کم وزن میتوان مغز تخمه گل آفتاب گردان هم استفاده کرد.
+ به هیچ عنوان تا یک سالگی از بادام زمینی و بادام هندی در غذاهای کودکتان استفاده نکنید
طرز تهیه میان وعده انرژی زا (۸_۹ ماه)

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی