آشپزي و شيريني پزي نوشیدنی

طرز تهیه موهیتو؛ نوشیدنی مناسب لاغری و تقویت معده

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه موهیتو؛ نوشیدنی مناسب لاغری و تقویت معده . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
موهیتو نوشیدنی‌ بسیار خنک و مناسبی برای روزهای گرم تابستان است. طرز تهیه موهیتو در مناطق مختلف متفاوت است، اما در اینجا قصد داریم روش تهیه‌ی این نوشیدنی خوشمزه را با روشی کاملا معتبر آموزش دهیم. نوشیدنی موهیتو به‌دلیل داشتن ویتامین c داخل لیمو برای تقویت سیستم ایمنی بدن و به‌دلیل داشتن نعناع برای درمان نفخ شکم و کاهش وزن بسیار مفید است. با طرز تهیه موهیتو با ما همراه باشید.
مقدار مواد اولیه‌ی گفته‌‌شده در این مطلب، برای درست کردن یک لیوان بزرگ موهیتوی نعناع کافی است. اگر می‌خواهید مقدار بیشتری درست کنید، می‌توانید مواد اولیه‌ را به همان نسبت بیشتر کنید.

مواد لازم

۱۰ عدد برگ تازه‌ی نعناع؛
یک‌دوم لیمو، که آن را ۴ قاچ کرده‌اید؛
۲ قاشق غذاخوری شکر سفید؛
۱ فنجان یخ قالبی؛
یک‌دوم فنجان آب گازدار (سودا).

طرز تهیه موهیتو

طرز تهیه موهیتو؛ نوشیدنی مناسب لاغری و تقویت معده
برگ‌های نعناع و یک برش نازک از لیمو را در یک لیوان بزرگ بریزید. از یک هاون برای خردکردن و له‌کردن برگ‌های نعناع و لیمو استفاده کنید تا عصاره‌ی نعناع و لیمو کاملا خارج شود. دو برش نازک دیگر از لیمو را با شکر مخلوط کنید و مجدد بکوبید تا عصاره‌ی لیمو خارج شود. کوبیدن مخلوط را بیش‌ازحد ادامه ندهید که لیمو و برگ‌های نعناع له نشوند.

بیشتر لیوان را با یخ پر کنید و بعد سودا را به مواد اضافه کنید. خوب هم بزنید و مزه کنید. اگر دوست دارید می‌توانید کمی شکر نیز به آن اضافه کنید.

موهیتوی آماده‌شده را با برش لیمو و چند برگ نعناعِ تازه سرو کنید.
طرز تهیه موهیتو؛ نوشیدنی مناسب لاغری و تقویت معده

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی