آشپزي و شيريني پزي نوشیدنی

طرز تهیه معجون شیر توت‌فرنگی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه معجون شیر توت‌فرنگی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
یکی از زیباترین میوه‌های طبیعت، توت فرنگی است و به ندرت کسی پیدا می‌شود که آن را دوست نداشته باشد. اما حتی این میوهٔ بهشتی هم می‌تواند در ترکیب با دیگر خوراکی‌ها، مثلا شیر، خوشمزه‌تر شود یا لااقل آنها را خوشمزه‌تر کند. مثل همیشه یک راه شما تهیه شیر توت‌فرنگی آماده است، اما می‌توان آن را در خانه هم تهیه کرد.

درست کردن معجون شیر توت‌فرنگی در منزل مساوی است با داشتن یک نوشیدنی مخملی و خوش طعم با مواد تازه. این دستور تهیه ساده است و می‌توانید از آن برای ساختن معجون شیر با میوه‌های دیگر هم استفاده کنید (با هلو، بلوبری و انبه هم خیلی خوشمزه می‌شود).

اساسا ما در اینجا می‌خواهیم یک شربت میوهٔ ساده درست کنیم و بعد آن را داخل شیر سرد بریزیم و مخلوط کنیم. اگر هیجان بیشتری خواستید، با شیر سویا و مغز بادام، حتی معجون خوشمزه‌تری خواهید داشت، اما با شیر سادهٔ پرچرب هم مزه‌ای عالی خواهید داشت.

مواد لازم:

یک پیاله توت فرنگی، خورد شده

نیم پیاله شکر

یک پیاله آب

یک و نیم پیاله شیر

(این مواد برای تهیه دو لیوان معجون کافی‌اند. اگر تعدادتان بیشتر بود، به ازای هر دو نفر دیگر مواد را ضربدر دو کنید.)

طرز تهیه

در یک دیگچه کوچک، آب و شکر و توت فرنگی‌ها را بریزید و بجوشانید. تقریبا شبیه تهیه مربا است. بعد از رسیدن به نقطه جوش، بگذارید مخلوط‌تان برای ۱۰ دقیقه قُل بزند. حجم آن کم و بر غلظتش افزوده می‌شود. با استفاده از یک اَلَک یا توری، مخلوط را صاف و به یک کاسه مناسب منتقل کنید.
طرز تهیه معجون شیر توت‌فرنگی
طرز تهیه معجون شیر توت‌فرنگی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی