آشپزي و شيريني پزي پیش غذا

طرز تهیه قارچ شکم پر با گوشت

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه قارچ شکم پر با گوشت . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
قارچ شکم پر پیش غذایی ساده است که می‌توانید در عرض نیم ساعت با چند ماده غذایی که معمولاً در هر خانه‌ای هست تهیه کنید. گوشت و قارچ ترکیب همه پسند و جالبی است و به همین خاطر می‌توانید این قارچ شکم پر را به عنوان دورچین هر غذایی هم استفاده کنید و به این ترتیب رنگ و آب بیشتری به سفره‌های زیبایتان ببخشید. همین طور می‌توانید با استفاده از قارچ های کوچک و تزیین بیشتر آن را برای بچه‌ها آماده کنید.
زمان آماده سازی
10 دقیقه

زمان پخت
20 دقیقه

برای
6 نفر

مواد لازم

گوشت چرخکرده 250 گرم
پیاز کوچک خردشده 1 عدد
ماست پر چرب 1 پیمانه
پودر نان سوخاری 1/2 پیمانه
پنیر موزورلا یا پارمسان 2 پیمانه
تخم‌مرغ 1 عدد
پودر سیر 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه

ابتدا فر را روشن کنید و روی دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. کف یک عدد سینی فر را با روغن یا کره چرب کنید. قارچ ها را با پارچه ای مرطوب کاملاً تمیز کنید. ساقه قارچ ها را ببرید و خیلی ریز خرد کنید.

در تابه بزرگی گوشت چرخکرده را با کمی روغن تفت بدهید تا قهوه ای رنگ شود. سپس، به دلخواه خود ادویه بزنید و پیاز و ساقه قارچ خرد شده را به محتویات تابه اضافه کنید. به تفت دادن ادامه بدهید تا آب پیاز و قارچ گرفته شود. مواد را از روغن جدا کنید و در ظرف دیگری بریزید تا خنک شوند.

وقتی مواد سرخ شده خنک شدند، آنها را در کاسه بزرگی با ماست، پودر نان سوخاری، پنیر و تخم‌مرغ هم‌زده مخلوط کنید (کمی از پنیر را برای روی قارچ شکم پر جدا کنید). حال، مخلوط غلیظ آماده شده را با قاشق داخل قارچ ها بریزید (بیش از حد داخل قارچ ها را پر نکنید، چون ممکن است موقع پخت در فر ترک بردارند یا بشکنند).

روی قارچ ها را با پنیر رنده شده بپوشانید و قارچ ها را با کمی فاصله روی سینی فر بچینید. سینی را به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا قارچ شکم پر شما آماده شود. روی قارچ ها را با کمی جعفری خرد شده تزیین کنید و سرو نمایید.

نکته: به هیچ عنوان از ماست کم چرب و آبدار استفاده نکنید. هرچه ماستی که استفاده می‌کنید آب کمتری داشته باشد بهتر است و البته از ماست خیلی ترش هم استفاده نکنید.
طرز تهیه قارچ شکم پر با گوشت

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی