آشپزي و شيريني پزي غذای رژیمی

طرز تهیه عوارض استفاده بیش از حد از مواد غذایی سالم

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه عوارض استفاده بیش از حد از مواد غذایی سالم . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
غذاهایی که در گروه مواد غذایی سالم جای می‌گیرند در صورت استفاده بیش از حد از آن‌ها مضر می‌شوند. برای مثال اگر دچار کمبود آهن هستید باید از نوشیدن زیاد چای سبز خودداری کنید. همیشه استفاده بیشتر نشان دهنده چیز خوبی نیست حتی در مورد مواد غذایی سالم. این را به خاطر داشته باشید که همیشه افراط و تفریط کار نادرستی است و بهتر است از آن بپرهیزید. در ادامه مطلب با مضرات زیاده روی در بعضی از مواد غذایی آشنا می‌شویم.

بروکلی

استفاده بیش از حد از کلم بروکلی برای بیماران تیروئیدی توصیه نمی‌شود. اکثر مردم به اندازه کافی در برنامه غذایی خود از سبزیجات استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل ممکن است گاهی برای جبران آن بیش از حد از کلم بروکلی استفاده کنند. اما باید حواستان باشد که در مصرف این ماده غذایی دچار زیاده روی نشوید و از سبزیجات دیگر هم استفاده کنید. کلم بروکلی سرشار از آنتی اکسیدان است و از بروز سرطان جلوگیری می‌کند اما استفاده بیش از حد آن باعث کم کار شدن تیروئید می‌شود.

ابلیمو

محققان استفاده از این نوشیدنی را برای شروع صبح توصیه می‌کنند زیا آب لیمو یک نوشیدنی بسیار کم کالری و کم شکر است اما همین دلیل باعث می‌شود که افراد در خوردن آن زیاده روی کنند. آب لیمو به هیدراته شدن بدن کمک می‌کند و به دلیل وجود مقادیر زیاد ویتامین سی در آن از آسیب سلولی جلوگیری می‌کند اما باید بدانید مصرف زیاد آن باعث از بین رفتن مینای دندان‌هایتان می‌شود.

برنج قهوای

برنج قهوه‌ای یک غذای کامل و سبوس دار است اما با توجه به محل کشت آن ممکن است دارای آرسنیک باشد. آرسنیک در آب و خاک وجود دارد و وارد آب‌های زیر زمینی می‌شود. برنج قهوه‌ای به دلیل اینکه غلاف آن گرفته نمی‌شود ممکن است دارای سم آرسنیک بیشتری باشد. بنابراین قبل از مصرف مواد سبوس دار بهتر است آن‌ها را خوب بشویید.

پودر پروتئین

پروتئین ماده‌ای است که به عضله سازی کمک می‌کند اما استفاده زیاد از آن باعث آسیب رسیدن به کلیه‌ها می‌شود. هر فرد به طور میانگین به حدود ۱/۷۵ گرم پروتئین به ازای هز نیم کیلوگرم وزن، سن و وضعیت فیزیکی‌اش نیاز دارد. این یعنی شخصی که فقط فعالیت‌های روتین روزانه خود را دارد نیازی نیست به اندازه فردی که به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کند پروتئین مصرف کند و پروتئین مورد نیاز بدنش را می‌تواند از طریق مصرف مواد غذایی تامین کند.

اب

همه ما در طول روز به مقدار زیادی آب نیاز داریم و خیلی از افراد به میزان مناسب آب دریافت نمی‌کنند. در حقیقت خی از ما خیلی از مواقع فرق بین گشنگی و تشنگی را متوجه نمی‌شویم. مصرف بیش از حد آب باعث کم شدن میزان سدیم بدن و هیدراته شدن بیش از حد می‌شود. مصرف بیش از اندازه آب در طی یک دوره کوتاه مدت باعث اختلال در عدم تعادل الکترولیت می‌شود. حواستان باشد در مدت زمان کوتاه میزان آب بیش از حدی وارد بدنتان نکنید و به سلامتی خود ضربه وارد نکنید.
طرز تهیه عوارض استفاده بیش از حد از مواد غذایی سالم
طرز تهیه عوارض استفاده بیش از حد از مواد غذایی سالم

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی