آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه شیرینی پازلی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه شیرینی پازلی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم

آرد/ دو و نیم فنجان
نمك/ یك ق. چ
شكر/ یك ق.چ
كره/ یك فنجان
آب خیلی سرد/ یك دوم فنجان
رنگ خوراكی/ به مقدار لازم
شكر/ به میزان دلخواه
روغن كانولا/ یك فنجان
آرد/ یك فنجان

طرز تهیه

كره را تكه‌تكه كنید و بعد از اینكه به اندازه یك فنجان شد، آن را داخل دستگاه غذاسازی كه تیغه آن را هم داخلش گذاشته‌اید، قرار دهید. سپس آن را از فریزر بیرون آورده و به آن نمك، شكر و آرد را اضافه كنید. اكنون دستگاه را روشن كنید تا كره‌های تكه شده تاحد ممكن خرد شوند. دستگاه را خاموش كنید. سپس سه قاشق چای‌خوری آب اضافه كنید. به اندازه یك ثانیه دستگاه را روشن كنید تا مواد مخلوط شوند به شكلی كه در وسط دستگاه جمع شوند.

خمیر را از دستگاه درآورده و روی سطحی كه آرد پاشیده شده، قرار دهید. آن را به شكل توپ درآورید و آن را داخل نایلون گذاشته و به‌مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید. سپس آن را از یخچال درآورده و سپس روی تخته آشپزخانه آرد بریزید. به مقدار لازم از خمیر برداشته و آن را روی تخته بگذارید. با وردنه، ورز بدهید تا خمیر باز شود.

سپس خمیر را داخل سینی فر كه كف آن آرد پاشیده‌اید، بریزید. به شكل پازل قالب بزنید یا با چاقو آن را به شكل پازل برش بزنید. كمی روغن كانولا با قلم‌مو روی خمیر بمالید و سپس به دلخواه، از رنگ‌های خوراكی روی تكه‌های مختلف خمیر بمالید. آن را داخل فر بگذارید. نیم ساعت بعد شیرینی آماده است. بعد از اینكه شیرینی را از فر بیرون آوردید، روی آن شكر بلوری بریزید.
طرز تهیه شیرینی پازلی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی