آشپزي و شيريني پزي شیرینی و کیک ها

طرز تهیه شیرینی شکربورا

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه شیرینی شکربورا . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

آرد …………………. 1 کیلوگرم
کره ………………… 300 گرم
تخم مرغ …………….. 2 عدد
خامه ……………….. 100 گرم
خمیرمایه ……………. نصف قاشق چای‌خوری
شیر ……………….. به مقدار لازم
.
مواد لازم داخل شیرینی:
مغز فندق ……………. 500 گرم
شکر ………………… 500 گرم
هل ………………….. به مقدار دلخواه

طرز تهیه

آرد را در ظرفی ریخته و تخم_مرغ ، خامه ، خمیرمایه و کره را به آن اضافه کرده و همه ی مواد را به خوبی با هم مخلوط می کنیم. شیر را کم کم به مواد اضافه کرده و خمیر را ورز می دهیم تا خمیر منسجم و نسبتا سفتی حاصل شود که به دست نمی چسبد، خمیر را به خوبی ورز می دهیم سپس روی آن را با پارچه ی تمیزی پوشانده و به مدت یک ساعت در جای گرم قرار می دهیم تا استراحت کند. برای تهیه ی مواد داخل شیرینی، شکر ، مغز فندق پودر شده و پودر هل را به خوبی با هم مخلوط می کنیم. از خمیر تکه هایی به اندازه ی نارنگی جدا کرده و به وسیله ی وردنه روی سطح صاف و آردپاشی شده، به شکل دایره، باز می کنیم. از مخلوط فندق، وسط خمیر قرار داده سپس نصف خمیر را روی نیمه ی دیگر آن برگردانده و لبه های خمیر را می بندیم و به وسیله ی چنگال یا تیغه های یک قیچی تمیز، روی شیرینی ها را نقش ، می اندازیم. همه ی شیرینی ها را به این صورت آماده کرده و در سینی فر که کف آن کاغذ روغنی انداخته ایم، می چینیم و سینی را درون فر که از قبل با دمای 160 درجه ی سانتی گراد روشن کرده ایم، قرار می دهیم تا شکربوراها بپزد و زیر و روی آن طلایی شود.
.
شیرینانه ی 1: شکربورا، شیرینی سنتی و معروف کشور و دوست و همسایه ، آذربایجان عزیز است که بانوان هنرمند آذربایجانی، در روزهای عید ملی و عید نوروز ، تهیه می کنند.
شیرینانه ی 2: خمیر این شیرینی، شکر ندارد و شیرینی آن از شکرِ مایه ی میان آن، تامین می شود.
شیرینانه ی 3: می توانیم به جای مغز فندق از مغز گردو ، استفاده کنیم.
شیرینانه ی 4: بعد از استراحت خمیر، هنگامی که شروع به تهیه ی شیرینی ها کردیم، بهتر است که خمیر در جای خنک باشد تا روند عمل آمدن خمیر متوقف شو
طرز تهیه شیرینی شکربورا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی