آشپزي و شيريني پزي نوشیدنی

طرز تهیه شربت نارنج

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه شربت نارنج . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
شربت نارنج از شربت های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و همانند شربت خاکشیر خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد. نارنج سرشار از عناصر ضروری بدن شامل کلسیم، سدیم، پتاسیم و منیزیم می باشد. همچنین این میوه خوشمزه دارای ویتامین های زیادی نظیر آ، ب و ث می باشد.

علاوه بر این نارنج خاصیت ترمیم سلولی دارد و برای همین موجب شادابی و جوان شدن پوست می شود و از پیری زود هنگام پوست جلوگیری می کند. برای همین توصیه می کنیم در برنامه غذایی روزانه یا هفتگی خود از نارنچ و یا شربت نارنج حتما استفاده کنید. شربت نارنج از نوشیدنی های مشهور و پرطرفدار در شهر شیراز و جهرم می باشد.

مواد لازم:

آب نارنج دو پیمانه
آب یک پیمانه
شکر دو پیمانه
رنده ی پوست پرتقال یک قاشق چایخوری

طرز تهیه

1. برای درست کردن شربت نارنج خوشمزه، ابتدا مقدار شکر و آب گفته شده را در یک قابلمه می ریزیم و آن را روی حرارت قرار می دهیم تا شکر به طور کامل در آب حل شود. بعد از اینکه شکر حل شد، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و بعدش به مدت نیم ساعت صبر می کنیم تا بجوشد و به غلظت مناسب برسد.

2. بعد از نیم ساعت آب نارنج را اضافه می کنیم و دوباره به مدت نیم ساعت دیگر صبر می کنیم تا مواد داخل قابلمه با حرارت کم بجوشید و به قوام برسد.

3. در این میان پوست پرتقال را به صورت ریز رنده می کنیم و در پنج دقیقه آخر پخت، پوست پرتقال رنده شده را اضافه می کنیم و بعدش حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا کمی خنک شود.

4. توجه کنید غلظت شربت نارنج بعد از خنک شدن باید مثل شربت های سن ایچ بازاری باشد و برای سرو شربت نارنج آماده شده را با آب خنک ترکیب می کنیم و بعدش سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این شربت نانج خوشمزه لذت ببرید.
طرز تهیه شربت نارنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی