آشپزي و شيريني پزي پیش غذا

طرز تهیه ذرت مکزیکی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه ذرت مکزیکی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
ذرت مکزیکی از تنقلات و دسرهای پر طرفدار است که به صورت گرم سرو می شود. جالب است بدانید ذرت مکزیکی که در ایران تهیه می شود هیچ شباهتی به ذرت مکزیکی که در کشور مکزیک تهیه می شود ندارد. در تهیه ذرت مکزیکی در کشورمان از کالباس ، قارچ و پنیر پیتزا هم استفاده می شود. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش می توانید برای ۴ نفر ذرت مکزیکی تهیه نمایید.

مواد لازم:

ذرت ۱ قوطی
قارچ ۱۰۰ گرم
کره ۲ قاشق غذاخوری
سس سفید ۳ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ۲ قاشق غذاخوری
آویشن به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

برای تهیه ذرت مکزیکی باید مواد را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهیم. برای این منظور ابتدا یک قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. حالا یک کاسه بزرگ روی آبی که در حال جوشیدن است قرار می دهیم.

پس از اینکه کاسه کمی گرم شد کره را داخل کاسه می ریزیم و اجازه می دهیم کره آب شود. سپس کنسرو ذرت را به کاسه اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که آب کنسرو ذرت را باید بگیرید و فقط دانه های ذرت را به کاسه اضافه کنید.

قارچ را به صورت نگینی خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. قارچ و ذرت را خوب در کره تفت می دهیم و درب کاسه را با یک بشقاب می بندیم. حدود ۵ دقیقه بعد آویشن را به همراه سس مایونز ، فلفل سیاه و نمک به مواد اضافه می کنیم.

مواد را خوب مخلوط می کنیم. در پایان پنیر پیتزا را به ذرت مکزیکی اضافه می کنیم و اجازه می دهیم پنیر پیتزا به خوبی آب شود. در مرحله آخر ذرت مکزیکی را به صورت داغ در ظروف مورد نظر می ریزیم و با مقداری سس مایونز سرو می کنیم.

نکات

شاید دیده باشید بعضی افراد به ذرت مکزیکی خود مقداری ژامبون یا کالباس اضافه می کنند. در صورتی که شما هم تمایل دارید ذرت مکزیکی با کالباس تهیه کنید برای مواد لازم ذکر شده در این دستور ۱۰۰ گرم کالباس خرد کنید و در زمان اضافه کردن سس مایونز به ذرت مکزیکی اضافه کنید.
طرز تهیه ذرت مکزیکی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی