آشپزي و شيريني پزي دسر

طرز تهیه دسرباواریای دورنگ

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه دسرباواریای دورنگ . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

شیر ۲/۵لیوان
زرده تخم مرغ ۶ عدد
پودر ژلاتین ۳ قاشق غذاخوری ( یا ورق ژلاتین ۹ عدد )
شکر ۱ لیوان
خامه ۲۵۰ گرم
وانیل نصف قاشق مرباخوری
پودرکاکائو ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

اول از همه پودر ژلاتین رو با یک سوم فنجان آب سرد مخلوط کرده و روی بخار قرار بدید تا ژلاتین حل بشه .
زرده های تخم مرغ و شکر را با همزن هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار بشه. بعد وانیل رو اضافه کرده و مجددأ کمی هم بزنید. شیر رو گرم کنید ( لزومی نداره بجوشه همینکه خوب گرم بشه کافیه).بعد شیر رو به مایه قبلی آروم آروم اضافه کرده و هم بزنید .مقدار کمی از شیر رو نگهدارید و با خامه هم بزنید .مخلوط خامه و شیر رو به مایه قبل اضافه کرده و مخلوط کنید .بعد ژلاتینی که در آب حل شده رو داخل این مایه ریخته و کاملا هم می زنیم .قالبتون رو با روغن مایع چرب کنید ونصف مایه رو داخل قالب بریزید و بعد قالب رو در یخچال قرار بدین ( اگه عجله داشتید می تونید داخل فریزر بذارید ). نکته :حتما کف مایه رو قبل از قرار دادن در یخچال از روی مایه جمع کنید چون در غیر اینصورت بعدأبین دو رنگ حباب هایی دیده می شه .
پودر کاکائو رو با ۴ قاشق غذاخوری آبجوش مخلوط کرده و به بقیه مایه اضافه کنید، بعد از بسته شدن کرم سفید ، مایه کاکائویی رو داخل قالب بریزید، سعی کنید اینکارو خیلی آروم وبا قاشق انجام بدین تا سطح بین دو رنگ صدمه نبینه .
نکته : در صورتیکه لایه سفید خیلی ببنده بعدأ موقع برگردوندن در ظرف ممکنه دو لایه از هم جدا بشن، پس هر وقت حس کردید که لایه اول کمی بست آروم آروم لایه دوم رو داخل قالب بریزید.قالب رو داخل یخچال بذارید تا کرم کاملا ببنده و پس از بسته شدن قالب را به مدت ۱۵ الی ۲۰ ثانیه درآب گرم قرار میدیم وبا چاقویی لبه های کرم رو از دور قالب جدا کرده و روی ظرف مورد نظرتون برگردونید
طرز تهیه دسرباواریای دورنگ

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی