سبك زندگي هنر در خانه

طرز تهیه خمیر دندان ذغالی خانگی برای سفید کردن دندان ها

تقویم فارسی اندروید

اکثر ما روز خود را با مسواک زدن به دندان هایمان شروع می کنیم و بسیاری از افراد عقاید محکمی در مورد این دارند که کدام نوع خمیردندان بهتر است. برخی خمیردندان های سفید ساده را ترجیح می دهند، برخی با طعم نعناع و برخی مانند با طعم آدامس و برخی دیگر خمیر دندان های ذغالی مصرف می کنند. گزینه های بی شماری در بازار وجود دارد. اما آیا مطمئن هستید که خمیردندان مورد استفاده شما بی خطر است؟ ممکن است از دانستن این نکته که بسیاری از خمیردندان های فروشگاه ها حاوی تعدادی ماده مضر هستند و باعث صدمه بیشتر به جای خوب شدن دندان ها و سلامتی کلی شما می شود، شوکه شوید.

خمیر دندان های ذغالی

برخی از ترکیبات سمی مورد استفاده در خمیردندان های تجاری عبارتند از: تریکوزان، سدیم لوریل سولفات، پروپیلن گلیکول، میکروبیدها و دی اتانول آمین. همچنین، خمیردندان های تجاری با شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام طعم دار می شوند. بنابراین، اگر خمیر دندان های تجاری که خریداری کرده اید ایمن نیست، چگونه می توانید دندان های خود را تمیز نگه دارید؟

خوب، یک رژیم غذایی سالم و عدم مصرف روغن می تواند در حفظ سلامت دهان و دندان قدم زیادی بردارد و شما می توانید خمیر دندان خود را در خانه درست کنید. این کار ساده و ارزان است و می دانید که از مواد بی خطر استفاده می کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید خمیر دندان سفید کننده طبیعی را فقط با سه ماده تهیه کنید. ذغال فعال، روغن نارگیل فرا بکر و پودر تخم مرغ. این خمیردندان خانگی به مراتب کمتر از خمیردندان های تجاری ساینده هستند و به دندان یا لثه شما آسیب نمی رساند.

ذغال فعال با کاهش لکه ها و پلاک روی دندان ها به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کند. در حقیقت، ذغال ریز با اتصال به ترکیباتی که دندان ها را لکه دار می کنند از جمله قهوه و شراب قرمز کار می کند. همچنین باعث افزایش تعادل pH در دهان می شود و به مبارزه با بوی بد دهان کمک می کند.

یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده این خمیر دندان خانگی، پودر تخم مرغ است. پودر پوسته تخم مرغ به عنوان منبع غنی کلسیم، به تقویت دندان شما کمک می کند.

آخرین ماده موجود در این دستور العمل روغن نارگیل فرا بکر است که برای سلامتی دهان و دندان شما بسیار مفید است. به حفظ بهداشت دهان و دندان کمک می کند و در جلوگیری از بوی بد دهان، پوسیدگی دندان، حفره ها و لثه نقش اساسی دارد. همچنین باعث کاهش حساسیت دندان می شود.

این کار با حمله به باکتری های مضر در دهان شما انجام می شود که به نوبه خود باعث کاهش تشکیل پلاک می شود و دلیل اصلی بسیاری از مشکلات دهان و دندان است. همچنین به سفیدتر و روشن تر شدن دندان ها کمک می کند.

احتیاط: اگر روی دندان خود روکش دارید، قبل از استفاده از این خمیر دندان ذغالی خانگی با دندان پزشک خود مشورت کنید.

چگونه می توان خمیر دندان ذغالی خانگی تهیه کرد

خمیر دندان خانگی

چیزهایی که شما نیاز دارید:

خمیردندان ذغالی خانگی برای سفیدتر کردن دندان ها هستند

  • ذغال فعال – ½ قاشق چایخوری
  • پودر تخم مرغ – 1 قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل فرا بکر ذوب شده – 1 قاشق غذاخوری

مراحل

1. 1/2 قاشق چایخوری ذغال فعال را درون یک کاسه بگذارید.

2. 1 قاشق غذاخوری پودر پوست تخم مرغ را اضافه کنید.

3. سپس 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده فرا بکر را اضافه کنید.

4. مواد را با یک کفگیر یا قاشق غیر فلزی مخلوط کنید تا یک قوامی مانند خمیر به دست آید.

5. خمیر دندان خانگی شما آماده استفاده است. آن را به یک ظرف در بسته بدون نفوذ هوا منتقل کنید.

طرز استفاده از خمیر دندان ذغالی خانگی

  1. با استفاده از یک قاشق کوچک، مقدار کمی از خمیر دندان خانگی خود را روی مسواک خود قرار دهید.
  2. طبق معمول دندان های خود را مسواک بزنید و به جلو و همچنین پشت دندان خود توجه مساوی داشته باشید.
  3. پس از اتمام کار مسواک زدن، دهان خود را کاملاً با آب ولرم بشویید.
  4. می توانید روزانه از این خمیر دندان استفاده کنید.

نکات اضافی

  • می توانید از نوارهای pH استفاده کنید تا میزان اسیدی بودن خمیردندان خانگی خود را آزمایش کنید. باید pH 7 (خنثی) یا بالاتر داشته باشد، به این معنی که این خمیردندان برای استفاده بی خطر است.
  • این خمیردندان خانگی حاوی جوش شیرین نیست، به این معنی که روی دندان های شما ساییده نمی شود.
  • می توانید ذغال فعال را به صورت قرص، کپسول یا پودر خریداری کنید. اگر کپسول را خریداری می کنید، تمام کاری که باید انجام دهید این است که آنها را باز کنید. در صورت استفاده از قرص، می توانید آنها را به صورت پودر خرد کنید.
  • همچنین می توانید کمی نمک هیمالیا را به خمیر دندان اضافه کنید. این به از بین بردن باکتری های دهانی و کاهش خطر ابتلا به بیماری لثه کمک می کند.
  • از آنجا که این خمیردندان از بافت کمی دانه درشت برخوردار است، به شکسته شدن بیوفیلم مواد مختلف کمک می کند تا دندان های خود را بدون لکه نگه دارید.
  • می توانید خمیر دندان را در کابینت دارو ذخیره کنید. نیازی به در یخچال گذاشتن نیست.
  • این خمیر دندان چند ماه قابل نگهداری است.
  • اگر شروع به خشک شدن کرد، کمی روغن نارگیل ذوب شده فرا بکر را اضافه کرده و قبل از استفاده خوب مخلوط کنید.

منبع:

top10homeremedies

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی