آشپزي و شيريني پزي بستنی ها

طرز تهیه بستنی وانیلی

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه بستنی وانیلی . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
بستنی وانیلی همانند بستنی سنتی از دسرهای خوشمزه و خوش طعمی است که خوردن آن در فصل تابستان بسیار لذت بخش است. با درست کردن بستنی وانیلی خانگی می توانید یک دسر خنک و مجلسی برای پذیرایی از مهمانان در یک عصر تابستانی داشته باشید. با شروع فصل تابستان و گرمای هوا فقط خوردن بستنی خنک می تواند دل آدم را خنک کند.

مواد لازم

شیر 1 لیتر
خامه صبحانه پرچرب 400 میلی لیتر
شکر یک دوم پیمانه
وانیل 5 گرم وانیل شکری
ثعلب 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه

1. برای درست کردن بستنی وانیلی ابتدا شیر، شکر، خامه و ثعلب را در داخل قابلمه می ریزیم و صبر می کنیم تا بجوشد، بعد از جوشیدن وانیل را هم اضافه می کنیم و هم می زنیم. سپس حرارت را کم می کنیم تا غلیظ شود.

2. حدود 30 الی 40 دقیقه که جوشید، قابلمه را از روی شعله برمی داریم و وقتی به دمای اتاق رسید، قابلمه را حدود یک ساعت در یخچال می گذاریم. بعد از یک ساعت از یخچال در می آوریم و 5 الی10 دقیقه با همزن می زنیم و روی قابلمه را با نایلون می پوشانیم و دوباره 1 ساعت در فریزر می گذاریم.

3. بعد از یک ساعت دوباره از یخچال درمی آوریم و حدود 5 الی10 دقیقه با همزن می زنیم و بعد یک ساعت در فریزر می گذاریم. این کار را 4 تا 5 بار تکرار می کنیم تا اینکه وقتی از فریزر درمی آوریم، دیگر با همزن زده نشود.

4. بعد از اینکه چند بار این کار را تکرار کردیم و بستنی آماده شد، آن را در قالب مناسب می ریزیم و یکنواخت در قالب پخش می کنیم. سپس 5 الی6 ساعت و یا یک شب تا صبح در فریزر می گذاریم تا بستنی کامل آماده شود. بعد از آماده شدن می توانید با تکه های میوه تزیین کنید و بعدش میل کنید. امیدواریم از خوردن این بستنی وانیلی خوشمزه لذت ببرید.

نکته

نگهداری بستنی وانیلی

شما می توانید بستنی وانیلی را یکبار به مقدار زیاد درست کنید و بعد آن را در ظروف درب دار به مدت طولانی در یخچال فریزر نگهداری کنید.

بستنی وانیلی رنگی

اگر می خواهید بستنی وانیلی رنگی داشته باشید می توانید در مرحله اول مقداری زعفران دم کرده یا پودر کاکائو اضافه کنید تا بستنی وانیلی زعفرانی یا کاکائویی داشته باشید.
طرز تهیه بستنی وانیلی

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی