آرايش صورت و مو مد و زيبايي

بهترین ایده های طبیعی برای مراقبت از موهای فر

تقویم فارسی اندروید

نگهداری از موهای فر و مجعد گاهی بسیار سخت و دشوار به نظر می رسد. شما برای حفظ زیبایی موهای فر چه راهکارهایی در نظر دارید؟ ممکن است بسیاری از محصولات بازاری را امتحان کرده و نتیجه مثبتی نگرفته باشید. پیشنهاد ما به شما این است که استفاده از محصولات طبیعی را در پیش بگیرید. موهای فر بدون مواد شیمیایی و مصنوعی، ظاهر بهتری دارند. اگر از داشتن موهای فر لذت می برید این مقاله مناسب شماست. می توانید از موهایتان به خوبی مراقبت کنید بدون آنکه سلامتی تان را به خطر بیندازید.

موهای فر

ویژگی های طبیعی موهای فر

این اشتباه است که فکر کنید انواع موها با یکدیگر هیچ فرقی ندارند. طبیعت موهای فر با انواع موهای دیگر بسیار متفاوت است. پوست انسان به طور طبیعی روغنی تولید می کند که به آن سبوم گفته می شود که برای نرمی و هیدراته شدن مو مناسب است. شانه کردن مو کمک می کند تا این روغن گسترش یافته و هم مو و هم پوست سر سالم باقی بمانند. با این حال موهای فر بیشتر در معرض گره خوردن قرار دارند که باعث می شود روغن به طور کامل توزیع نشود. به همین علت افرادی که به طور طبیعی دارای موهای فر هستند اغلب با رشته موهای خشک و پوست سر چرب دست و پنجه نرم می کنند. بنابراین کلید نگهداری از موهای فر این است که خشکی مو و چربی پوست سر متعادل شود.

راز نگهداری از موهای فر

اگر به طور طبیعی موهای فری دارید بهترین ایده آن است که اجازه دهید به همان شکل دیده شود. نیازی نیست مدام موهایتان را صاف کنید. موهای فر خود را دوست داشته باشید و سعی کنید با نگهداری درست از آن زیبایی اش را دو چندان کنید.

موهای فر

برس مو

اگرچه نیاز است که موهای فر چربی طبیعی خود را از پوست سر دریافت کنند اما این راه مناسبی برای هیدراته کردن موهای فر نیست. استفاده مدام از شال و روسری و دستمال سر هم برای موهای فر خشک نیز فاجعه است. همه اینها در واقع برای حفظ ظاهر طبیعی موهایتان بسیار مضر هستند. شما نباید از برس مو برای موهایتان استفاده کنید زیرا این فرهای زیبا را از بین می برد. اگر شما نیاز دارید که موهایتان را شانه بزنید، موهایتان را کمی مرطوب کرده و با شانه ای دندانه دار موها را به طور ملایم شانه کنید.

شامپو

ممکن است شما هم به تبلیغات تجاری شامپوها اعتماد نداشته باشید یا استفاده از آنها به موهایتان آسیب جدی وارد کرده باشد. اکثر شامپوها حاوی سولفات هستند که چربی مو را به شدت پاک می کنند و درخشندگی را از مو می گیرند. وقتی موها رطوبت طبیعی خود را از دست بدهند، خشک و کدر می شوند. ساده ترین راه حل این است که ساقه مو را با شامپویی معمولی بشویید و برای شستشوی پوست سر از یک نرم کننده قوی با کیفیت بسیار بالا استفاده کنید. بدین شکل موهایتان همانگونه تمیز خواهد شد که انتظار دارید.

نرم کننده

نرم کننده نه تنها یک راه عالی برای تمیز کردن موهای فر است بلکه رطوبت بیشتری به موهایتان می افزاید. شما می توانید به کمک نرم کننده، کمبود چربی طبیعی پوست سر را جبران کنید. گرمای آب گرم در حمام باعث می شود رشته های مو به طور طبیعی باز شوند و مواد مغذی به تمام قسمت های مو رسوخ کند. می توانید هنگام استفاده از نرم کننده ابتدا آن را به پایین موها بزنید سپس آرام به سمت پوست سر بروید و خوب ماساژ دهید. بدین شکل رشته های مو هم به خوبی هیدراته می شوند.

موهای فر

سیلیکون و پارابن

محصولات تجاری مو ممکن است نتایج سریع داشته باشند اما برای سلامتی موهایتان مضر هستند. بسیاری از این محصولات حاوی سیلیکون که نوعی پلاستیک اضافه شده است می باشند تا موها را درخشان کنند. به هر حال این مواد شیمیایی به راحتی از بین نمی روند و باعث می شوند چربی طبیعی مو از بین برود. پارابن هم مواد شیمیایی مورد استفاده در محصولات برای جلوگیری از رشد باکتری هاست. متاسفانه پارابن سرطان زاست و به طور مصنوعی سطح هورمون های زنانه را در بدن افزایش می دهد. بدیهی است که مزایای ضد باکتری پارابن به ضررهایش نمی ارزد.

باز کردن موها به هنگام رطوبت

موهای فر به شدت حساس هستند و زیادی بازی کردن با آن می تواند منجر به خشک شدن و مجعد شدنش شود. برای حفظ و کنترل آن بهتر است تنها زمانی که از نرم کننده استفاده کرده اید و موهایتان هنوز مرطوب است برای شانه زدنش از شانه دندانه دار بزرگ و یا از انگشتانتان استفاده کنید. اگر عادت به این دارید که مدام انگشتان تان را لای موهایتان فرو ببرید بهتر است فورا این کار را کنار بگذارید. وقتی موهایتان خشک است و انگشتانتان لا به لای موها گیر می کند، این کار می تواند به مجعد شدن موهایتان دامن بزند.

حوله

اصطکاک برای موهای فر بسیار مضر است و استفاده از حوله برای خشک کردن مو می تواند آسیب جدی به آن وارد نماید. سعی کنید از حوله میکروفایبر برای گرفتن آب مو استفاده کنید تا خطر شکستگی موهایتان کم شود.

موهای فر

دستورالعمل های طبیعی برای مراقبت از موهای فر

اگر موهای فری دارید نیازی نیست برای مراقبت از آنها حتما محصولات گران قیمت خریداری کنید. راه های زیادی وجود دارد که بتوانید موهایتان را آبرسانی و تقویت کنید. لازم نیست از مواد شیمیایی و سمی استفاده کنید زیرا ما اینجا به شما چند راهکار طبیعی نشان خواهیم داد:

ماء الشعیر

شاید عجیب و غریب به نظر برسد اما ماء الشعیر بسیار برای موهایتان مفید است. نه تنها فر موهایتان را احیا می کند بلکه سطح رطوبت را افزایش داده و باعث می شود براق تر و زیباتر جلوه کند. کلید این دستورالعمل استفاده از ماء الشعیر تلخ و غیر الکلی است. موهایتان را طبق روال همیشه با شامپو بشویید. به آرامی ماء الشعیر را به همه رشته های مو بزنید. اجازه دهید حداقل به مدت 5 دقیقه روی موهایتان باقی بماند سپس با آب سرد بشویید. برای نتیجه بهتر این کار را دو بار در ماه انجام دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب یک تمیز کننده طبیعی است که می توانید فر موهای خود را از مواد شیمیایی مثل اسپری تثبیت کننده و نرم کننده پاک کنید. اسیدیته طبیعی باعث افزایش سطح PH موهای شما شده و به شما موهایی براق می دهد بدون آنکه آسیبی به رشته های مو وارد کند. سرکه سیب را با آب مخلوط کنید. موهایتان را با شامپو بشویید و سپس مخلوط را روی موها بزنید. پوست سر و مو را با آن ماساژ دهید تا خوب جذب شود. برای نتیجه بهتر این دستورالعمل را هفته ای یک بار انجام دهید.

موهای فر

آووکادو

آووکادو برای آبرسانی و استحکام موهای فر بسیار مناسب است. شما شگفت زده می شوید وفتی افزایش رطوبت را در فر موهایتان مشاهده کنید. آووکادو را با دو قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید تا خمیری یک دست تهیه شود. این ماسک را روی موها بگذارید و یک ساعت صبر کنید سپس با شامپو بشویید. برای اینکه بیشتر موهایتان را تغذیه کنید می توانید موز را هم به این مواد اضافه نمایید.

ماساژ روغن داغ

موهای فر زود خشک می شوند اما ماساژ روغن داغ به طور منظم می تواند آن را هیدراته کرده و در نهایت از خشکی آن جلوگیری شود. بهترین روغن برای این فرآیند روغن زیتون، نارگیل یا روغن بادام است. چند قاشق غذاخوری روغن را به مدت سه دقیقه در مایکروفر گرم کنید. اجازه دهید کمی خنک شود تا زمانی که بتوانید به راحتی به روغن دست بزنید. روغن را به رشته های مو بزنید و پوست سرتان را با آن ماساژ دهید. یک کلاه یا یک حوله روی موهایتان بگذارید و پس از یک ساعت سرتان را شستشو دهید.

عسل

خواص رطوبتی طبیعی عسل یک راه عالی برای افزایش رطوبت به موهایتان است. مقداری از عسل را به آرامی گرم کنید و به مقدار مساوی آن را با روغن زیتون یا روغن نارگیل ترکیب نمایید. مخلوط را روی موهای خود ماساژ دهید و بیشتر روی پوست سر تمرکز کنید. سرتان را با کلاه بپوشانید و سی دقیقه صبر کنید سپس با شامپویی سبک موهایتان را بشویید.

موهای فر

تخم مرغ

تخم مرغ کاربردهای فراوانی غیر از خوردن دارد. میزان پروتئین و چربی بالای آن برای موهای شما عالیست و رطوبت آن می تواند خشکی موها را از بین ببرد. 1 عدد تخم مرغ را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری سس مایونز مخلوط کنید. آن را به موهایتان بزنید و سی دقیقه صبر کنید سپس با آب کاملا سرد بشویید. می توانید این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا ویتامین ها و مواد مغذی فراوانی دارد که به راحتی موجب تقویت موهایتان می شود. ژل آلوئه ورای تازه را روی مو و پوست سر ماساژ دهید و 15 دقیقه صبر کنید. در آخر با آب گرم شستشو دهید و با شامپویی سبک موهایتان را بشویید.

موهای فر

آب گازدار

اگر شما به دنبال راهی ساده برای تقویت موهای فرفری خود هستید می توانید از اب گازدار استفاده کنید. آب گازدار را با آب معمولی غیر طعم دار مخلوط کنید. ابتدا موهایتان را با شامپوی معمولی بشویید و با آب معمولی شستشو دهید. برای شستن نهایی از آب گازدار رقیق شده استفاده کنید و اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی خشک شود. این کار را می توانید چند بار در هفته انجام دهید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی