روانشناسي و سلامت روان سلامت

راه های کشتن هیولای اضطراب

تقویم فارسی اندروید

کشتن هیولای اضطراب

7 نشانه که به شما می گوید اختلال اضطراب به شما نزدیک است

 

نگرانی های بیش از اندازه

یکی از مشخصه های اختلال اضطراب فراگیر (جی آدی ) نگرانی بیش از اندازه درباره مسائل کوچک وبزرگ روزمره است. اما این نگرانی بیش از اندازه چه نوع مسائلی را شامل می شود ؟
این نوع نگرانی در مورد اختلال اضطراب فراگیر به معنای تداوم افکار اضطرابی طی یک دوره 6 ماهه است . اضطراب فراگیر که زندگی روزمره بیماررا مختل می کند ، اغلب با علائمی مانند خستگی مفرط همراه است . یکی از تفاوت های بین اختلال اضطراب و اضطراب طبیعی این است که احساسات مرتبط با اختلال اضطراب باعث درد و رنجش فرد بیمار می شود.

 

مشکلات خواب

مشکلات خواب با مجموعهای از عوامل جسمی . روانی در ارتباط هستند. اگر فکر کردن به مسائلی از قبیل مشکلات مالی خواب را از چشمانتان می گیرد، احتمالا به اختلال اضطراب دچار شده اید. برآوردها حاکی از آن است که نیمی از مبتلایان به اختلال اضطراب فراگیر از مشکلات خواب رنج می برند. بیدار شدن با احساسات عجیب وذهن آشفته و ناآرام نیز از جمله سایر علائم مرتبط با اختلال اضطراب فراگیر هستند.

 

ترس غیر منطقی

برخی از انواع اضطراب، فراگیر نیستند؛ بلکه به یک کوقعیت خاص مثل پرواز، م.اجهه با حیوانات و جمعیت زیاد وابسته هستند. اگر ترس شما از یک پدیده فراتر از حد معمول باشد، احتمالا بهآن پدیده فوبیا دارید. فوبیا یکی از انواع اختلال اضطراب است.فوبیا می تواند فرد بیمار را عاجز کند ، اما همیشه علائم مشخصی ندارد. این عارضه صرفا زمانی پدید می آید که بایک شرایط خاص مواجه شوید و نتوانید بر ترس خود غلبه کنید . بسیاری از افراد از مار می ترسند و بدون کوچکترین مشکلی با این ترس زندگی می کنند. اما وقتی فرزندانشان از آنها می خواهند به باغ وحش بروند، می فهمند که مشکل دارند و باید به فکر درمان باشند.

 

تنش عضلانی

علائم تنش عضلانی، از جمله به هم فشردن دندان ها، گره کردن مشت و کشیدن عضلات در کل بدن به اختلال اضطراب نسبت داده می شوند. این علائم گاهی آنقدر پایدار و فراگیر هستند که پس از مدتی به یک مسئله عادی بدل می شوند، به طوری که فرد دیگر توجهی به آنها نمی کند.

ورزش کردن منظم به کاهش تنش عضلانی کمک می کند، اما آسیب دیدگی و مواجهه با اتفاقات غیرقابل پیش بینی باعث بروز مجدد تنش می شوند. وقتی فرد نتواند اضطرابش را کنترل کند، دچار عجز و درماندگی خواهد شد.

 

سوء هاضمه مزمن

اضطراب از بعد روانی آغاز شده و به تدریج علائم فیزیکی خود را آشکار می کند، مشکلات گوارشی یکی از علائم رایج اختلال اضطراب هستند. سندرم روده تحریک پذیر(آی بی اس )که با دل درد ،نفخ، گاز معده، یبوست و اسهال همراه است به عنوان یک اختلال گوارشی شناخته می شود. سندرم روده تحریک پذیر همیشه به اضطراب مربوط نیست، اما بااین دو اختلال اغلب در کنار هم قرار می گیرند و باعث تشدید یکدیگر می شوند. روده به استرس روانی حساس است از این رو، مشکلات فیزیکی واجتماعی ناشی از اختلالات گوارشی به افزایش اضطراب فرد منجر می شوند.

 

ترس از صحنه

اغلب افراد وقتی در کانون توجه گروهی از مخاطبان قرار می گیرند،دچار استرس و ترس می شوند. اما اگر ترس و اضطراب آنقدر قوی باشد که هیچ عملی قادر به کاهش شدت آنها نباشد، به احتمال زیاد به یکی از انواع اختلالات اضطراب اجتماعی مبتلا هستند که به عنوان فوبیای اجتماعی یا ترس از صحنه نیز شناخته می شود.

 

خود آگاهی

اختلال اضطراب اجتماعی همیشه شامل سخنرانی در جمع و بودن در مرکز توجه دیگران نمی شود. در اغلب موارد، موقعیت های روز مره از قبیل گفت و گو با دیگران در مهمانی باعث بروز اضطراب در افراد می شود. در این شرایط، افرادی که از اختلال اضطراب اجتماعی رنج می برند احساس می کنند که تمام چشم ها به آنها دوخته شده است. از این رو ، دائما قرمز شده وباعلائمی مثل لرزیدن ،تهوع، تعریق شدید و اختلالات گفتاری مواجه می شوند . این علائم گاهی آنقدر قوی هستند که مبتلایان را از ملاقات با افراد جدید، برقراری ارتباط و عملکرد مناسب در محل کار و مدرسه باز می دارند .

 

گردآوری : هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی