سبك زندگي موفقيت در زندگي

راه های زندگی در قرنطینه به ویژه اگر تنها زندگی می کنید

تقویم فارسی اندروید

شاید شما هم در روزهای گذشته تقریباً به طور کامل در آپارتمان خود قرنطینه شده اید و از زمان شیوع ویروس کرونا مجبور شده باشید کارهایتان را در خانه انجام دهید و مختصراً برای خرید مواد غذایی و پیاده روی در محله از خانه بیرون بروید. شاید شما هم اکنون به تماس و ارتباط با انسان ها به شیوه هایی که قبلاً هرگز تجربه نکرده اید، اشتیاق پیدا کرده باشید.

قرنطینه

شاید دوری از عزیزان تان و دوری از کارهای روزمره ای که همیشه انجام می دادید سخت باشد اما ماندن در محیطی بسته هم چندان کار سختی نیست. بنابراین در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید در طول این مدت، معیارهای اخلاقی شخصی خود را حفظ کنید و با این پیشنهادات این دوران را سپری نمایید.

داشتن یک روتین بسیار مهم است

تکنیک می تواند به شما کمک کند تا به یک برنامه بپیوندید که می تواند کارهای زیادی انجام دهد تا شما را موجه نگه دارد. ممکن است وقتی که برای اولین بار کار خود را در خانه شروع می کنید چند مورد از روتین معمول تان را نادیده بگیرید. ممکن است نیازی به دوش گرفتن، تراشیدن صورت و حتی پوشیدن شلوار احساس نکنید. ممکن است فقط بخواهید تمام روز روی تختخواب بنشینید. در ابتدا این لذت بخش است اما سپس می فهمید که روزهای آخر هفته مانند صبح ها، ظهرها و عصرها به هم می خورد. به طور قطع احساس بدی خواهید داشت.

راه اندازی یک فضای کاری مشخص می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

هر روز صبح دوش بگیرید و لباس تمیز بپوشید. ممکن است هنوز کمی خواب آلود باشید اما آماده شدن برای روز کاری تفاوت بزرگی در شما ایجاد می کند. همچنین سعی کنید از روی تخت کار نکنید. حتی اگر در یک آپارتمان کوچک یک خوابه زندگی می کنید، باز هم جدا کردن فضای کاری از جایی که استراحت می کنید به روشن شدن مرزهای بین زمان کار و زمان استراحت برای خودتان کمک می کند.

سایر پیشنهادات: پنجره های خود را باز کنید، به پادکست ها گوش دهید، ورزش کنید و یک صبحانه مناسب میل کنید.

سرگرمی های محبوب خود را انجام دهید یا موارد جدیدی ایجاد کنید

بازی های آنلاین به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با دوستان از راه دور بسیار طرفدار دارند. اگر هم در خانه از بازی های PS4 استفاده می کنید که می تواند ساعت های شما را پر کند.

اما سرگرمی های دیگر که باید از خانه بیرون بروید اکنون و در این روزها بسیار محدود شده اند، مثل رفتن به یک کافه برای نوشیدن قهوه و چای و جمع شدن با دوستان برای بازی های رایانه ای مانند Dungeons و Dragons و بازی های دیگر. یک به یک، این اجتماعات نیز کنار گذاشته شده اند.

خوشبختانه شما می توانید بازی های آنلاین را از طریق سرویس هایی مانند Roll20 انجام دهید. حتی می توانید یک تماس ویدیویی برای بازی هایی مانند Charades ،Pociation و Mafia برقرار کنید.

در اینجا چند پروژه و سرگرمی دیگر وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

  • شروع یک پروژه عکاسی
  • کلاس آنلاین برگزار کنید
  • یک وعده غذایی جالب تهیه کنید

بدون احساس غرق شدن از تکنولوژی های دیجیتالی استفاده کنید

قضیه اصلی این است. اگر تنها زندگی می کنید، بیش از هر زمان دیگری ارتباطات انسانی را از دست می دهید اما می توان زیاده روی کرد و احساس ارتباط را از طریق تکنولوژی روز زیاد کرد.

مکالمات خود را برنامه ریزی کنید: قرنطینه زمان بسیار خوبی برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده ها در خارج از شهر است اما همه را به یکباره انجام ندهید. تماس های خود را برنامه ریزی کرده و در طی چند روز یا چند هفته آنها را انجام دهید. سپس هنگامی که گفتگو با همه را تمام کردید، ممکن است زمان کافی سپری شود که شما آماده باشید تا دوباره با شخص اول صحبت کنید و بتوانید برنامه را از سر شروع کنید.

تماشای نتفلیکس: گوگل یک برنامه افزودنی رایگان برای مرورگر Chrome دارد که به شما امکان می دهد فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را از شبکه جهانی Netflix به صورت همگام با دوستان خود پخش کنید. هر کس در این گروه می تواند در صورت لزوم مکث کند یا عقب بزند و شما می توانید در حین تماشای آن از اتاق گفتگو برای به اشتراک گذاشتن شوخی ها و افکارتان استفاده کنید. از برنامه های مشابه ایرانی هم می توانید استفاده کنید.

یک مهمانی شام یا یک ساعت شاد: با استفاده از FaceTime ،zoom یا Google Hangouts، هنوز می توانید با دوستان یا خانواده خود مهمانی شام برگزار کنید. شما حتی می توانید در مورد وعده غذایی که می خورید صحبت و توافق کنید. شما باید برای این مهمانی ها قوانینی تعیین کنید: مثلا مشخص کنید که می خواهید برای نوشیدنی دوغ سرو کنید یا نوشابه می خورید. چند مورد از این موارد کوچک را روشن کنید.

برای هر سطح آمادگی جسمانی با تمرینات خانگی فعال باشید

با وجود بسته بودن سالن های ورزشی و دلایل بسیار کمتری برای بیرون رفتن از خانه ، پیدا کردن راهی برای فعال شدن از نظر سلامتی جسمی و روحی شما بسیار مهم است. می توانید برخی از تمرینات قلبی را بصورت آنلاین پیدا کنید. تا زمانی که فاصله خود را از سایر دوندگان حفظ کنید ، می توانید پیاده روی کنید و یا برای دویدن بروید.

من سعی می کنم روال ساده رو دو تا سه بار در روز انجام بدم – 15 جک پرش ، 15 اسکوات ، 15 تحصن و 15 فشار

یو پی اس نکته اصلی این است که خون شما در گردش باشد و به خود انرژی بدهید.

من همچنین سعی می کنم هفته ای دو تا سه تمرینات قلبی کامل انجام دهم ، اما با توجه به ادامه کار قرنطینه ، توجه می کنم که انگیزه در حال محو شدن است. برای مبارزه با این امر ، یک همکار تعیین اهداف را توصیه می کند. هدف می تواند افزایش تعداد حداکثر فشارهای پیشانی یا کششی باشد که می توانید به طور همزمان انجام دهید یا تمرکز خود را برای از دست دادن دو پوند برای ادامه کار خود حفظ کنید.

تمیز بمانید

قبلا گفته ایم كه دوش گرفتن بسیار مهم است چون برای احیاء روال كار كردن موثر است كه خود و جای خود را نیز تمیز كنید. اجازه ندهید ظروف یا سطل زباله جمع شوند و مزایای آن را هم خواهید دید. مکان شما باید جوری به نظر می رسد که واقعا مانند جایی باشد که می خواهید در آن باشید. اگر به یک تلنگر احتیاج دارید، آلارم گوشی خود را تنظیم کنید تا کارهایی را که می کنید متوقف کنید و سطل آشغال را خالی نمایید.

عاقبت شلختگی در حالی که برای مدت طولانی تنها زندگی می کنید می تواند مشکل باشد.

قرنطینه

غذاهای قدیمی را که ممکن است خراب شوند دور بریزید و از گروه های اصلی مواد غذایی مانند لوبیا، برنج، روغن زیتون و آجیل استفاده کنید

قبل از رفتن به یك قرنطینه، می توانید با دور ریختن هر نوع غذای قدیمی یا منقضی شده، آشپزخانه و یخچال و كابینت خود را پاکسازی كنید.

پس از آن، مطمئن شوید که مواد غذایی را از همه گروه های اساسی مواد غذایی مانند پروتئین، غلات، سبزیجات و چربی های سالم تهیه کنید. اینها را به شکل غذاهای تازه مانند سبزیجات و گوشت و مواد قابل نگهداری مانند کنسرو تهیه کنید.

طبق گفته های آلیسا پیک متخصص تغذیه و مدیر ارتباطات تغذیه ای در شورای بین المللی اطلاعات غذایی، کالاهای خشک مانند برنج، ماکارونی، لوبیا و جو دوسر پایه خوبی هستند.

نگهداری طولانی آنها بسیار آسان است و می توان آنها را در انواع وعده های غذایی مغذی گنجاند. حتماً آنها را به طور صحیح ذخیره کنید. دانه های خود را در یک ظرف بدون نفوذ هوا در یک مکان خشک و خنک نگه دارید تا کیفیت آن حفظ شود.

از غذاهای تازه قبل از خوردن سبزیجات کنسرو شده و سوپ استفاده کنید. قبل از مصرف مواد غیر فاسد شدنی خود، مطمئن شوید که تمام غذاهای تازه خود مانند سبزیجات، میوه ها و پروتئین ها را در وعده های غذایی خود بگنجانید

اگر نگران قرنطینه احتمالی هستید، اولین قدم آسان ارزیابی مواردی است که قبلاً در انبار دارید و خلاص شدن از شر چیزهایی که نیازی به آن ندارید.

“ابتدا یخچال و فریزر خود را سریع اسکن کرده و هر چیزی را که از تاریخ انقضا آن گذشته، بیرون بریزید. این فقط باید جوری برنامه ریزی شود که نشان دهد ما به چیزهای خوب نیاز داریم.”

خوردن وعده های غذایی تازه می تواند راهی مناسب برای گنجاندن غذاهای سالم و غیر فرآوری شده در رژیم غذایی قرنطینه باشد و می توانید غذاهای تازه را با غذاهای منجمد شده ترکیب کنید.

“هنگامی که شما قرنطینه نشده اید و به تمام خریدهای غذایی که لازم دارید دسترسی دارید، آماده کردن مواردی برای قرار دادن در فریزر باعث ایجاد تنوع می شود که اگر به مدت دو هفته همان مواد را بخورید اشکالی ندارد.

مربیان شخصی می گویند شما می توانید به جای رفتن به سالن ورزشی، تمرین روزمره را در خانه انجام دهید

از آنجا که ویروس کرونا همچنان در سراسر جهان نگرانی ایجاد کرده است، بدنسازان را به فکر انداخته است. اگرچه ویروس در سطوح کاملاً ضدعفونی شده زنده نمی ماند اما متخصصان و علاقه مندان به تناسب اندام بسیار محتاط هستند.

برخی از تمرینات خانگی که با وزن بدن و سطوح روزمره سروکار دارند می توانند به جای تجهیزات سالن ورزشی کمک کنند.

برایان گلدبرگ، مربی شخصی معتبر می گوید: “شما نیازی به یک سالن ورزشی ندارید ، مگر اینکه یک وزنه بردار سخت گیر باشید.” “یک فرد معمولی می تواند در قرنطینه خود هم متناسب و خوش اندام بماند.”

قرار گرفتن در معرض رسانه را برای رهایی از اضطراب در مورد ویروس کرونا در طول قرنطینه محدود کنید

عناوین خبری از زمان شروع بیماری ویروس کرونا، نگرانی فزاینده ای در مورد این ویروس منعکس کرده است و این باعث می شود افراد از اضطراب مربوط به ویروس رنج ببرند.

از آنجا که هراس هنگامی ایجاد می شود که افراد یک تهدید را بیش از حد ارزیابی کنند و توانایی های مقابله ای خود را دست کم بگیرند، “تماشای اخباری که به طور مکرر بر گسترش سریع ویروس کرونا و تأثیر آن تأکید دارد می تواند اضطراب ایجاد کند.”

به جای توجه به عناوین، در جستجوی اطلاعات ضروری از سازمان های بهداشتی مانند مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها و سازمان بهداشت جهانی باشید، در حالی که مانع از انتشار اخبار حساس می شوید.

با افراد از طریق تلفن، تماس ویدیویی یا از طریق خدمات آنلاین ارتباط برقرار کنید

تنهای در طول قرنطینه می تواند آسیب زننده باشد. عدم ملاقات با همکاران، دوستان و اعضای خانواده برای مدت طولانی می تواند منجر به غم و اندوه شود.

به منظور برقراری ارتباط با افراد با وجود اینکه مجبور به ماندن در خانه هستید، می تواند به صورت برقراری ارتباط دورادور در قرنطینه باشد.

برخی خدمات خاص برای قرنطینه مانند QuarantineChat حتی برای کمک به افراد برای در ارتباط ماندن در سرتاسر جهان از طریق گفتگوی صوتی با دیگران تحت تاثیر ویروس ایجاد شده اند.

دستان خود را حداقل 20 ثانیه بشویید و به دوستان خود نیز بگویید همین کار را انجام دهند

درنهایت، بزرگترین دفاع برای مبارزه با ویروس کرونا شستن دستان شما به مدت 20 ثانیه یا بیشتر است که در طول روز باید مدام آن را انجام دهید.

اگر در زمان گیری مشکل دارید، آهنگ های زیادی وجود دارد که می تواند کمک کند مانند آهنگ “تولدت مبارک” که اگر دو بار خوانده شود به بیست ثانیه می رسید.

ضد عفونی کننده دست می تواند وسیله ای برای ضدعفونی کردن دست و ضد عفونی کننده سطوح ابزاری برای کشتن ویروس و بیشتر میکروب ها باشد اما برای شستن دست ها با صابون و آب گرم هیچ جایگزین نیست.

اطلاعات موجود در این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاع رسانی است و به عنوان مشاوره بهداشتی یا پزشکی در نظر گرفته نشده است. همیشه درمورد هرگونه سوالی که ممکن است در مورد وضعیت پزشکی یا اهداف بهداشتی داشته باشید، با پزشک یا سایر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی مشورت کنید.

منبع:

cnet

businessinsider

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی