تغذيه سالم تناسب اندام سلامت

راز جوانی و تناسب اندام ژاپنی ها در چیست ؟

محققان سلامت با بررسی وضعیت تغذیه مردم ژاپن پی به چهار راهکار ساده جوانی بردند...
تقویم فارسی اندروید

چهار راز ساده برای جوان ماندن و لاغری

 محققان سلامت دریافته اند که ژاپنی ها از جمله مردمی هستند که هیچگاه نمی توان بر اساس ظاهرشان سنشان را تخمین زد و در بیشتر موارد سن ظاهری آنها به نسبت سن تقویمیشان کمتر می باشد. این دقیقا آن چیزی است که بسیاری از مردم با گذر سال های عمرشان آرزو دارند، یعنی این که همچنان جوان به نظر آیند.

جوان ماندن ظاهر مستقیما وابستگی به تغییر نوع و شیوه زندگی و یا محیط جغرافیایی یا شرایط خاص دیگر ندارد. بلکه پس از سالیان طولانی تحقیق محققان، راز این جوانی ظاهر فقط در چهار راهکار ساده مرتبط با وضعیت تغذیه خلاصه شده که واقعا هم کارآ و موثر می باشند.

راز اول: رژیم غذایی بر پایه مصرف ماهی، سویا و سبزی ها و میوه های تازه و ارگانیک

در صورتی که پایه رژیم غذایی خانواده بر مصرف ماهی بخصوص انواع ماهی های سالمون و ساردین در کنار مصرف سویا به شکل سوپ سویا یا پنیر توفو باشد؛ سلول های بدن، کلیه مواد مغذی از جمله اسیدهای چرب ضروری، اسیدهای آمینه مورد نیاز را به مقدار کفایت تامین می کنند.

مصرف میوه ها و سبزی های تازه و ارگانیک نیز می توانند منبع اصلی تامین ویتامین ها و املاح مورد نیاز برای بدن باشند. در واقع این اولین راز جوانی مشرق زمینی ها هم هست. آنها همیشه غذاهای خود را با ماهی و سویا می خورند و بخصوص در ژاپن هیچگاه محصولات کشاورزی را با کودهای صنعتی پرورش نمی دهند. بلکه به بدن خود اجازه می دهند تا از تازه ترین، طبیعی ترین و سالم ترین میوه ها و سبزی ها ( یا همان محصولات ارگانیک) سود ببرد.

راز دوم: جایگاه نان در رژیم غذایی کم رنگ تر شود

مطالعات محققان علوم سلامت نشان داده که در کشورهای مشرق زمین بخصوص کشور ژاپن نان جایگاهی در رژیم غذایی ندارد. البته مصرف برنج قهوه ای به صورت کته کم روغن و کم نمک جایگاه نان را به راحتی می تواند در رژیم غذایی پر نماید. به علاوه این که سبوس موجود در برنج قهوه ای با تامین ویتامین های مورد نیاز فولیکول های مو می تواند مانع از سفید شدن زود هنگام رنگ موشود. این هم راز دوم ژاپنی ها که همیشه موهای سیاه دارند.

خواص و مضرات برنج را اینجا بخوانید

 توجه نمایید که مصرف همیشگی برنج قهوه ای به صورت کته بدون روغن و نمک این اثر را خواهد داشت. اما برنج سفید آبکش یا کته علاوه بر این که به هیچ عنوان این اثرات را در پی نخواهد داشت، می تواند باعث چاقی و دیابت نوع دو شود.

راز سوم: با چشمانتان غذا بخورید نه با دهانتان

ابن به آن معنی است که غذا را در حجم متعادل با نیاز بدنتان و در ظروف زیبا و طرح های جذاب میل کنید. این امر باعث می شود تا به طور ناخودآگاه غذای کمتری استفاده نمایید و بیشتر توجه تان به زیبایی غذا معطوف شود. این همان رمزی است که باعث شده تا مشرق زمینی ها سالیان سال نسبت به غربی ها شیوع چاقی کمتری داشته باشند.

راز چهارم: ارجحیت غذاهای کم کالری به جای غذاهای پرچرب

کلا غذاهای کم چرب و کم کالری از مواد غذایی سالمتری تهیه می شوند. برای مثال یک بشقاب سوپ سبزیجات انرژی کمتری نسبت به یک پرس غذاهای پرچرب دارد. پس با تاکید بر مصرف غذاهای کم کالری در وعده های غذایی خود می توانید میزان چربی دریافتی بدن خود را کاهش دهید و به این طریق میزان بروز چاقی و بیماری های مزمنی همچون بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و انواع سرطان ها که خود عاملی برای ظاهری پیر می باشند را از بدن خود دور نمایید.

طرز تهیه انواع غذای رژیمی را اینجا بخوانید

در هر حال مشرق زمینی ها سالیان سال است که با این چهار رمز ساده توانسته اند ظاهری به نسبت جوان داشته باشند. شما نیز با پیروی از این چهار راهکار ساده می توانید همچنان جوان باقی بمانید.

سایر مقالات تناسب اندام را اینجا مطالعه کنید

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات از طریق تلگرام ، اینجا کلیک کنید

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منبع: سیمرغ

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی