بیماری ها سلامت

در صورت داشتن علائم امیکرون این مواد غذایی را بخورید

تقویم فارسی اندروید

نوع امیکرون باعث شد تعداد مبتلایان COVID-19 در چند هفته گذشته افزایش یابد. ایالات متحده در روز دوشنبه، 3 ژانویه با تایید یک میلیون مورد جدید به رکورد بالایی رسید. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ ها، امیکرون اکنون بیش از 95 درصد از موارد کووید- 19 را تشکیل می‌دهد و تعداد موارد ابتلا روزانه افزایش می‌ یابد. متخصصان سلامت می‌ دانند که بهترین راه برای کاهش علائم امیکرون این است که ابتدا واکسینه شوید و اگر قبلاً واکسینه شده‌ اید، با دوز بوستر اثر واکسن را تقویت کنید. در حالی که افراد واکسینه شده هم می توانند به امیکرون مبتلا شوند، علائم این نوع ویروس بسیار متفاوت به نظر می رسد (نه مانند آنهایی که حس چشایی و بویایی خود را از دست می دهند) و در مقایسه با افرادی که واکسینه نشده اند بسیار خفیف تر خواهد بود.

علائم امیکرون

اگر در نهایت با امیکرون بیمار شوید و برخی علائم ظاهر شوند، ممکن است تعیین نوع غذاهایی که باید بخورید در حالی که احساس بیماری می کنید دشوار شود. به خصوص اگر اصلاً حوصله یا اشتهای غذا خوردن ندارید.

دکتر باب می‌ گوید: «افرادی که به امیکرون، دلتا یا آنفولانزا مبتلا می‌ شوند، واقعاً اشتهای زیادی ندارند. “با امیکرون، گلو آنقدر درد دارد که انگار گلودرد استرپتوکوکی دارید. حتی مصرف مایعات نیز درد را به دنبال دارد.”

با گلودرد شدید و بدنی که احساس گرسنگی نمی‌ کند، از دکتر باب خواستیم نکاتی را در مورد نحوه تغذیه بدن در برابر بیماری، چند قدمی که باید برای داشتن احساس بهتر انجام دهید و غذاهایی که باید اجتناب کنید، در طول کل فرآیند به اشتراک بگذارد.

1. ماست

علائم امیکرون
علائم امیکرون

یکی از بهترین غذاهایی که می توانید با داشتن امیکرون بخورید ماست است. نرم و سرد است، حس خوبی در گلو ایجاد می کند و سرشار از پروتئین است تا شما را سیر نگه دارد.

دکتر باب می گوید: “از نظر من احتمالا بهترین کار این است که ماست بخورید و شاید خوب باشد مقداری گرانولا هم روی ماست بریزید.” همچنین مقداری موز را برای پتاسیم برش دهید و با آن مخلوط کنید. اما موز باید در تکه های کوچک باشد زیرا به یاد داشته باشید، قورت دادن آن برای افراد مبتلا به اومیکرون بسیار دشوار خواهد بود.

2. بستنی

تغذیه در دوران کرونا

ممکن است غیر متعارف به نظر برسد اما دکتر باب می‌گوید که بستنی در واقع می‌ تواند یک ماده پرکننده معده باشد که وقتی گلودرد شدید دارید به راحتی پایین می‌ رود.

دکتر باب می‌ گوید: «ماده غذایی دیگر، اگر دیابت ندارید، بستنی است، چیزی که به آسانی از گلوی شما عبور می‌ کند». “این برای شما گلوکز و همچنین پروتئین فراهم می کند، بنابراین می توانید حداقل وزن خود را حفظ کنید. بسیاری از افرادی که به امیکرون یا دلتا مبتلا می شوند، گاهی اوقات بین 10 تا 14 کیلوگرم وزن کم می کنند، و این یک مشکل بزرگ است.”

بستنی می تواند به پر کردن معده شما کمک کند و در عین حال وزن تان را نیز حفظ کند، با توجه به اینکه کاهش وزن شدید می تواند یکی از عوارض جانبی ابتلا به ویروس به دلیل کمبود اشتها باشد.

3. نوشیدنی الکترولیت

تغذیه در دوران کرونا

دکتر باب می گوید: مایعات مهم هستند. همیشه خوب است مطمئن شوید که مقداری الکترولیت هم وجود دارد – به خصوص اگر اسهال دارید و استفراغ می کنید. اگر الکترولیت هایی دارید که Gatorade ارائه می دهد و سایر نوشیدنی های مغذی – پتاسیم شما کم نمی شود و سطح سدیم شما در حالت عادی باقی می ماند.

4. سوپ و آب قلم

تغذیه در دوران کرونا

یکی دیگر از غذاهای آسان برای گلو که می توانید از آن میل کنید یک فنجان سوپ یا آب قلم است.

دکتر باب می گوید: «سوپ و آب قلم واقعاً جایگزین فوق العاده ای برای الکترولیت هستند.

اگر اشتها دارید، سوپی که حاوی نوعی پروتئین و سبزیجات است می‌ تواند به تامین برخی از مواد مغذی مورد نیاز بدن شما در هنگام مبارزه با عفونت کمک کند.

5. شیک پروتئین

تغذیه در دوران کرونا

“خوردن میلک شیک وانیلی، میلک شیک شکلاتی و هر چیزی که به راحتی از گلو پایین برود بسیار مهم است.” دکتر باب این را می گوید و تاکید می کند “من با بیماران زیادی که علائم امیکرون داشته اند صحبت کرده ام و همه آنها همین را می گویند که “ما به غذای ملایم و روان نیاز داریم.”

خوشبختانه نوشیدن یک شیک پروتئینی در مقایسه با اسموتی برای معده ملایم تر است. پودر پروتئین مورد علاقه خود را با یخ و شیر (یا یک جایگزین شیر) ترکیب کنید تا پروتئین شما افزایش یابد و حداقل مقداری ماده مغذی به شما بدهد.

6. سبزیجات چلیپایی

ویروس کرونا

دکتر باب می‌ گوید اگر اشتهای غذا خوردن دارید، یک غذای آسان و مقوی برای تهیه انواع سبزیجات چلیپایی است.

دکتر باب می گوید: «اگر می توانید غذای معمولی بخورید، به سراغ آن بروید. سبزیجات واقعاً خوب هستند، سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و گل کلم و کلم بروکسل فوق‌ العاده هستند و سبزیجات پخته شده با سس ترب کوهی یا خردل واقعا عالی هستند.

7. ماکارونی

ویروس کرونا

وقتی ویروس شروع به از بین رفتن می‌ کند، دکتر باب می‌گوید ممکن است اشتها و تمایل شما به خوردن «همه چیز» افزایش یابد. در حالی که یک تمایل طبیعی می‌ تواند دستیابی به غذاهای غنی از گلوکز باشد، دکتر باب می‌ گوید به دنبال غذاهایی باشید که شما را سیر نگه می‌دارند و پروتئین تان را افزایش می‌ دهند.

به عنوان مثال ماکارونی با سس گوشت می تواند یک وعده غذایی خوب برای چنین هوسی باشد.

دکتر باب می گوید: «می توانید یک غذای خوب مانند ماکارونی بخورید، قند خون خود را به آرامی بالا ببرید اما نه بیش از حد. “آن را با یک ماده مغذی خوب مثلاً مقداری سس گوشت درست کنید. این یکی از غذاهای مورد علاقه همگان است.”

خوردن مرکبات چگونه است؟

ویروس کرونا

خوردن غذاهای غنی از مرکبات و نوشیدن آب پرتقال برای جذب ویتامین C ممکن است به عنوان یک تقویت کننده طبیعی ایمنی خوب به نظر برسد که هنگام بیماری باید به آن دست پیدا کنید اما دکتر باب می گوید هنگام داشتن امیکرون، در واقع برای شما سیر کننده نخواهد بود.

دکتر باب می گوید: “غذاهایی که از مرکبات تشکیل شده اند و غذاهایی که کمی ترش هستند، قورت دادن شان بسیار بسیار دشوار خواهد بود.” “زیرا امیکرون با گلودرد شدید همراه است. بلعیدن برخی از این غذاها دشوار خواهد بود، بنابراین به همین دلیل است که من پیشنهاد می کنم با غذاهای نرم مانند ماست و سایر پروبیوتیک ها به آرامی شروع کنید.”

منبع:

eatthis

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی