دانستنی های بعد از ازدواج سلامت جنسي و زناشويي

اهمیت داشتن روابط جنسی مداوم برای سلامت

تقویم فارسی اندروید

آیا استرس دارید؟ آیا با مشکل کم خوابی یا اختلالات خواب مواجه هستید؟ می دانید که داشتن روابط جنسی روزانه می تواند در درمان برخی بیماری ها موثر باشد؟ در ادامه 12 دلیل که داشتن روابط جنسی مداوم را توجیه می کند برای تان بیان می کنیم. با 7گنج همراه باشید.

روابط جنسی مداوم
روابط جنسی مداوم
  1. روابط جنسی مداوم استرس را کاهش می دهد

اگر یک روز کاری طولانی داشته اید و فکر می کنید که بیش از حد توان به شما استرس و فشار کاری وارد شده است ، داشتن رابطه جنسی برای استراحت بهتر به شما کمک می کند. در هنگام رابطه جنسی بدن دوپامین ترشح کرده و این هورمون نیز با کاهش سطح اندورفین و اکسی توسین به کاهش سطح استرس کمک می کند. به علاوه این هورمون سطح شادی را در بدن بالا می برد.

  1. روابط جنسی مداوم یک تمرین لذت بخش است

زمانی که با کلمه تمرین مواجه می شوید ممکن است وحشت کنید و آن را پس بزنید . مگر اینکه تمرین روابط جنسی بصورت روزانه را برای تان تجویز کرده باشند. در طول روابط جنسی بدن با تغییرات فیزیولوژیکی متنوعی مواجه می شود که این تغییرات به نوعی شبیه به ورزش هستند. با بیشتر شدن تعداد تنفس ، بیشتر کالری می سوزانید و این به این معنی است که داشتن تنها 3 بار روابط جنسی در طول هفته می تواند 7500 کالری را در بدن شما بسوزاند. این میزان معادل دویدن 75 مایل است.

روابط جنسی به نوعی شبیه به انجام حجم زیادی از تمرینات ورزشی هستند.

  1. روابط جنسی به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

محققان دانشگاه Wilkes در پنسیلوانیا دریافتند که دانشجویانی که حداقل دو بار در هفته رابطه جنسی داشته باشند مقادیر بیشتری از آنتی بادی های خاص در بدن شان یافت می شود. در هنگام رابطه جنسی آنتی ژن هایی مانند ایمونوگلوبولین A در بدن نشر می شود که در مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا اثر خوبی دارند. خبر خوب دیگر این است که با داشتن رابطه جنسی مداوم مقدار آنتی ژن های بدن شما هم افزایش پیدا می کنند پس داشتن روابط جنسی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شود.

  1. روابط جنسی مداوم سبب کاهش فشار خون می شود.

حتی اگر به سرعت روابط جنسی خود را تمام می کنید و یا فردی زود ارضا هستید ، در هر صورت این روابط می توانند تاثیر خوبی بر فشار خون شما داشته باشند. مطالعات انجام شده نشان داد که روابط جنسی می تواند فشار خون دیاستولیک را کاهش داده و سطح سلامت شما را بالا ببرد.

  1. روابط جنسی مداوم به سلامت قلب کمک می کنند.

می دانید که در هنگام روابط جنسی بدن تان کالری می سوزاند و همین امر در بهبود سلامت قلب شما موثر است. محققان انگلیسی معتقدند که مردان تا 45 درصد کمتر از بیماری های قلبی عروقی رنج می برند چرا که روابط جنسی مداوم دارند. به نوعی اهمیت دادن بیشتر آن ها به روابط جنسی سلامت قلب شان را تضمین می کند.

  1. روابط جنسی در تسکین درد موثرند

اگر دچار دردهای میگرنی و یا دردهای همیشگی دیگر هستید، داشتن روابط جنسی مداوم حتی بهتر از قرص در تسکین این بیماری ها به شما کمک می کند. دکتر “جورج ارلیک” متخصص ورم مفاصل معتقد است که کسانی که روابط جنسی مداوم دارند معمولا دردهای کمتری به نسبت هم سن های خود در قسمت مفاصل شان تجربه می کنند.

  1. روابط جنسی مداوم قاعدگی را در زنان منظم می کند

اگر دوره های نامنظم دارید، احتمالا درگیر یک زندگی پر استرس هستید. همانطور که قبلا ذکر شد روابط جنسی در کاهش استرس موثرند در نتیجه داشتن روابط جنسی مداوم می تواند در نظم دادن به قاعدگی در زنان اثر خوبی بگذارد.

  1. روابط جنسی عضلات لگن را قوی تر می کند

روابط جنسی منظم سبب ایجاد عضلات پشت قدرتمندتر در شما می شود. در زندگی روزمره شاید روابط جنسی مداوم بهترین گزینه برای تقویت عضلات لگنی و پشت شما باشد.

در آمریکا در ایالات NHS برای زنان و همچنین افرادی که دچار بی اختیاری در دفع ادرار هستند، توصیه می کند که به تقویت عضلات لگن بپردازند. این کار سبب حساسیت بیشتر در هنگام روابط جنسی و داشتن ارگاسم بیشتر و عمیق تر نیز می شود. همچنین جا دارد ذکر کنیم که ورزش های مخصوص لگن برای مردانی که دچار مشکلات نعوظ و یا بی اختیاری ادراری هستند هم مناسب است.

  1. روابط جنسی مداوم خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

مخصوصا در مردان روابط جنسی می تواند احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد. در یک مطالعه انجام شده در استرالیا که در مجله پزشکی آمریکا منتشر شد، مشخص شد که مردانی که حداقل 21 انزال در ماه را تجربه می کنند کمتر در معرض خطر سرطان پروستات هستند.

  1. خواب راحت و روابط جنسی

همانند ورزش کردن ، روابط جنسی مداوم هم به ضربان قلب بهتر و در نتیجه احساس آرامش بیشتر در شما کمک می کند. همچنین بی حالی بعد از روابط جنسی هم اثر زیادی در خواب راحت شما دارد. پس از اوج لذت جنسی هورمون پرولاکتین در بدن ترشح شده و سبب خواب آلودگی و احساس آرامش در فرد می شود.

  1. روابط جنسی مداوم شما را 10 سال جوان تر می کند

داشتن روابط جنسی حداقل برای سه بار در هفته می تواند شما را 10 سال جوان تر نگه دارد. به نوعی تنها با انجام روابط جنسی مداوم می توانید 10 سال جوان تر از سن خود به نظر بیایید.

  1. طول عمر بیشتر

اثرات مثبت داشتن روابط جنسی منظم سبب می شود که از بیماری ها و علائم منفی دور مانده و طول عمر بیشتری داشته باشید. یک مطالعه در بریتانیا نشان داد که شرکت کنندگان مرد که به طور منظم روابط جنسی را تجربه می کنند دو برابر دیگران عمر می کنند.

به این ترتیب به نظر می رسد هیچ جنبه منفی برای داشتن روابط جنسی منظم وجود ندارد.

در صورتی که علاقه دارید در مورد فواید روابط جنسی بیشتر مطالعه کنید میتوانید این مقاله را مطالعه نمایید:

فواید روابط جنسی برای سلامت فرد

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی