سلامت سلامت جنسي و زناشويي

خواص آشواگاندا برای مردان

تقویم فارسی اندروید

آشواگاندا (جینسینگ هندی) یک گیاه همه کاره است که در طب آیورودا استفاده می شود و خواص آشواگاندا برای مردان عبارتند از:

  • افزایش سطح تستوسترون
  • تقویت میل جنسی
  • افزایش تعداد و تحرک اسپرم
  • بهبود اختلال نعوظ

آشواگاندا به عنوان یک آداپتوژن طبقه بندی می شود، زیرا اعتقاد بر این است که به بدن کمک می کند تا با استرس سازگار شود و آن را مدیریت کند. در حالی که برخی تحقیقات وجود دارد که از بیشتر خواص آشواگاندا برای مردان حمایت می کند، این مورد در مورد اختلال نعوظ صادق نیست.

این مقاله به خواص آشواگاندا و همچنین عوارض جانبی احتمالی آن و نحوه استفاده از این گیاه می پردازد.

خواص آشواگاندا

خواص آشواگاندا برای مردان

اعتقاد بر این است که آشواگاندا فواید بسیاری برای سلامتی دارد، به ویژه در مدیریت استرس. در مطالعات نشان داده شده است که مکمل آشواگاندا سطوح کورتیزول (هورمون استرس) را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

در اینجا نگاهی داریم به آنچه تحقیقات درباره خواص آشواگاندا برای مردان و سلامت جنسی آنها می گویند.

افزایش تستوسترون

تستوسترون هورمونی در مردان است که با میل جنسی مرتبط است. همچنین بر نحوه ذخیره چربی در بدن مردان، توده استخوانی و عضلانی و تولید اسپرم تأثیر می گذارد.

نشان داده شده است که آشواگاندا سطح تستوسترون را در مردان افزایش می دهد. در یک مطالعه، مردان سالمی که عصاره آشواگاندا را به مدت هشت هفته مصرف کردند، تغییرات قابل توجهی در سطح تستوسترون، بهبود شادابی و کاهش خستگی نشان دادند.

مطالعه دیگری نشان داد که مردانی که آشواگاندا مصرف می‌کنند در حالی که در برنامه وزنه‌ برداری بودند، پنج برابر بیشتر از مردانی که مکمل مصرف نمی‌ کردند، سطح تستوسترون داشتند که باعث بهبود توده عضلانی و قدرت میشد.

میل جنسی تقویت شده

گفته می‌ شود آشواگاندا دارای ویژگی‌ های شبه غرایز جنسی است که میل جنسی را تقویت می‌ کند.

استرس مداوم یکی از دلایل رایج کاهش میل جنسی و عملکرد جنسی ضعیف است. تحقیقات نشان می دهد که آشواگاندا تسکین استرس را ارائه می دهد که می تواند بر میل جنسی و توانایی آرامش کافی برای افزایش میل و لذت تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، اثر آشواگاندا بر سطح تستوسترون ممکن است به افزایش میل جنسی کمک کند.

افزایش باروری

آشواگاندا ممکن است به تقویت باروری در مردان کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که آشواگاندا هم در افزایش تعداد اسپرم و هم تحرک (حرکت) اسپرم در مردانی که ناباروری را تجربه می کنند موثر است.

مطالعه دیگری نتایج مشابهی را نشان داد و نشان داد که آشواگاندا می تواند به طور قابل توجهی تعداد و تحرک اسپرم را بهبود بخشد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تایید این نتایج مورد نیاز است.

اختلال در نعوظ

آشواگاندا اغلب به عنوان درمانی برای اختلال نعوظ (ED) یا ناتوانی در به دست آوردن یا حفظ نعوظ تبلیغ می شود.

در حالی که شواهد حکایتی قوی برای این موضوع وجود دارد، شواهد علمی وجود ندارد. مطالعات بسیار کمی استفاده از آشواگاندا را در درمان ED بررسی کرده اند. تحقیقات موجود امید چندانی را برای استفاده از این گیاه نشان نمی دهد.

یک مطالعه با هدف استفاده از آشواگاندا برای بهبود اختلال نعوظ روان‌ی، نوعی ED مرتبط با نگرانی در مورد عملکرد جنسی و اضطراب جنسی انجام شد. نتایج نشان داد که آشواگاندا هیچ تسکینی نیست.

مطالعه بعدی دیگر همان یافته ها را تایید کرد که به نظر می رسد آشواگاندا هیچ فایده ای در درمان ED ندارد.

عوارض جانبی آشواگاندا

آشواگاندا به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود. اما عوارض جانبی رایج این گیاه عبارتند از:

  • اسهال
  • خواب آلودگی
  • سردرد
  • حالت تهوع

میل جنسی

چه کسانی نباید از آشواگاندا استفاده کنند؟

اگر یکی از موارد زیر در مورد شما صدق می کند، آشواگاندا مصرف نکنید:

  • حاملگی
  • شیر دهی
  • دیابت
  • مشکلات تیروئید
  • بیماری خود ایمنی، مانند روماتیسم مفصلی
  • برای جراحی برنامه ریزی می کنید یا در حال نقاهت پس از یک عمل جراحی اخیر هستید.

قبل از مصرف آشواگاندا با پزشک خود صحبت کنید. آنها تاریخچه پزشکی شما و هر دارو یا مکملی را که مصرف می کنید بررسی می کنند تا تعیین کنند که آیا مزایایش از خطرات آن بیشتر است یا خیر.

خرید و استفاده از آشواگاندا

مکمل های آشواگاندا به شکل کپسول، عصاره و پودر و همچنین تنتور مایع موجود است. برای تهیه مکمل های گیاهی از قسمت های مختلف گیاه استفاده می شود اما بیشتر از ریشه آن استفاده می شود.

محصولات بدون نسخه آشواگاندا در دوزهای 150 میلی گرم تا 2 گرم در دسترس هستند. پزشک می‌ تواند به یافتن دوز مناسب برای شما کمک کند، بسته به اینکه برای چه چیزی قصد مصرف آن را دارید.

آشواگاندا به طور سنتی به صورت پودر مخلوط با عسل، شیر یا چای مصرف می‌ شود. این گیاه طعم تلخی دارد، به همین دلیل است که برخی افراد آن را به شکل کپسول مصرف می کنند.

برای جلوگیری از ناراحتی معده آشواگاندا را با غذا میل کنید.

هنگام خرید آشواگاندا، به دنبال محصولاتی باشید که از آشواگاندا ارگانیک تهیه شده اند.

حرف آخر

آشواگاندا یک گیاه دارویی با فواید سلامتی، به ویژه برای مردان است.

مصرف روزانه مکمل آشواگاندا می تواند به افزایش تستوسترون و بهبود تعداد و تحرک اسپرم کمک کند. با این حال، تحقیقات نشان نمی دهد که به اختلال نعوظ کمک می کند.

قبل از استفاده از آشواگاندا با پزشک خود صحبت کنید، زیرا ممکن است با سایر داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید تداخل داشته باشد.

سوالات متداول

بهترین دوز آشواگاندا برای تستوسترون پایین چیست؟

بین 2 تا 5 گرم آشواگاندا در روز ممکن است به طور موثر سطح تستوسترون را در مردان افزایش دهد.

آیا آشواگاندا مانند ویاگرا عمل می کند؟

خیر. ویاگرا با افزایش جریان خون به آلت تناسلی عمل می کند. آشواگاندا به کاهش هورمون های استرس و تعادل تستوسترون کمک می کند. اما اینکه آیا واقعاً به اختلال نعوظ کمک می کند یا خیر، مشخص نیست.

آشواگاندا چقدر سریع کار می کند؟

آشواگاندا راه حل سریعی برای اختلال نعوظ نیست. قبل از اینکه متوجه بهبود کیفیت نعوظ خود شوید، باید چند هفته از این گیاه استفاده کنید.

آیا می توانید مصرف آشواگاندا را متوقف کنید؟

مصرف آشواگاندا تا 12 هفته بی خطر در نظر گرفته می شود. علائم ترک در ادبیات پزشکی ذکر نشده است. با این حال، با توجه به اینکه این گیاه مانند داروهایی که چنین علائمی را ایجاد می کنند بر بدن تأثیر می گذارد، این نیاز به بررسی بیشتر دارد.

آیا آشواگاندا می تواند باعث افزایش وزن شود؟

خیر، آشواگاندا نباید باعث افزایش وزن شوداما ممکن است باعث کاهش وزن شود.

منبع:

verywellhealth

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی