اخبار پزشكي و بهداشتي سلامت سلامت جسمي

ارتباط اندازه مچ دست با بیماری های قلبي – عروقي !!!

این اندازه از مچ دست نمایانگر بروز بسیاری از بیماری‌های پنهان در بدن شماست و سلامت شما را همواره تهدید می‌کند.
تقویم فارسی اندروید

 بزرگ بودن مچ دست نمایانگر بروز بسیاری از بیماری‌های پنهان در بدن شماست و سلامت شما را همواره تهدید می‌کند.

دانشمندان با انجام آزمایشات و مطالعاتی روی 1800 “بیمار قلبی، عروقی” و دیابتی دریافتند که بیش از 45 درصد آن‌ها دور مچ شان بیشتر از اندازه طبیعی است.

business-support-concept

بررسی ها نشان می‌دهند، بیماری قلبی، بسته شدن رگ‌های عروقی و بروز “بیماری‌های عصبی” علائمی دارند که گاهی با مشاهده قسمت‌هایی از بدن مانند “مچ دست‌ها” می‌توان از احتمال بروز آن‌ها باخبر شد.

گفتنی است اگر نتوانید با دست خود مچ دست دیگرتان را بگیرید، شما در کمین بسیاری از بیماری‌های خطرناک هستید و با “افزایش فعالیت بدنی” باید به تناسب اندام برسید.

امروزه دانشمندان با مطالعه روی ساختارهای بدنی و شاخص‌های اندازه گیری می‌توانند بروز بیماری‌های مختلف را در فرد تشخیص دهند و این شاخص‌های اندازه‌ گیری می‌توانند تحولی نوین در درمان بیماری‌ها ایجاد کنند.

بيماريهاي قلب و عروق علت اصلي مرگ و مير و از عوامل مهم ناتواني هاي افراد ديابتي است . مهمترين علت پيدايش بيماريهاي -قلبي -عروقي ، تصلب شراين مي باشد . تصلب شراين باعث مي شود که سرخرگ هاي گوناگوني که به قسمتهاي مختلف بدن خون مي رسانند ، به تدريج سخت و تنگ گردند و توانايي آنها براي انتقال اکسيژن و مواد غذايي به سلول هاي بدن کاهش يابد .

عواملي هستند که موجب سريعتر شدن تصلب شراين ميگردند و در صورت وجود آنها احتمال پيدايش بيماريهاي قلبي و عروقي افزايش پيدا مي کند . براي پيشگيري از پيدايش بيماريهاي قلبي -عروقي و مرگ و مير و ناتواني ناشي از آنها ، بايد اين عوامل خطر را بشناسيد و به توصيه هاي پزشکي لازم توجه نماييد.

عوامل خطرساز براي بيماريهاي قلب و عروق عبارتند از : سن بالا، جنس مذکر، سابقه خانوادگي سکته قلبي زودرس، فشار خون بالا، افزايش چربي هاي خون (به ويژه کلسترول )، بيماري قندي، سيگار کشيدن، چاقي، کم تحرکي و اختلال در انعقاد خون.

با توجه به اينکه ديابت از عوامل خطر بيماريهاي قلبي عروقي است و معمولا با عوامل خطر ديگر همراهي دارد (وگاهي شايد ايجاد کننده آنها باشد مبتلايان به ديابت بايد بيش از ديگران مراقب سلامت قلب و عروق خود باشند. پژوهشهاي فراوان پزشکي نيز نشان داده اند که عوامل خطر قلبي -عروقي در مبتلايان به ديابت نوع 2 شايعتر است.

بيماريهاي قلبي عروقي را مي توان به سه گروه عمده تقسيم کرد :

* بيماريهاي عروق کرونر قلب
* حوادث عروقي مغز
* بيماريهاي رگهاي محيطي بزرگ

منبع: جام

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی