روانشناسي و سلامت روان سلامت سلامت و تربيت كودك

تست روانشناسي پيش بيني موفقیت كودك در بزرگسالی + فيلم

آزمایش معروف به تست مارشملو برای بررسی خودکنترلی کودکان ۴ تا ۶ سال انجام می‌شود. به تازگی مشخص شده که نتایج این تست با موفقیت کودکان در بزرگسالی مرتبط است...
تقویم فارسی اندروید

 آزمایش معروف به تست مارشملو برای بررسی خودکنترلی کودکان ۴ تا ۶ سال انجام می‌شود. به تازگی مشخص شده که نتایج این تست با موفقیت کودکان در بزرگسالی مرتبط است.

 تست مارشملو

 آیا کودکان ۴ تا ۶ ساله می‌توانند می‌توانند از آزمایش بدنام پروفسور والتر میشل، نمره قبولی کسب کنند و در برابر وسوسه خوردن شیرینی مقاومت کنند؟

به گزارش دیلی تلگراف، در دهه ۱۹۶۰ / ۱۳۴۰، یکی از اساتید دانشگاه استنفورد به نام والتر میشل در آزمایشی روانشناختی به کودکان خردسال یک حق انتخاب ساده می‌داد. او یک عدد مارشملو (شیرینی پنبه‌ای) در برابر کودکان قرار می‌داد و از آنها می‌خواست به شیرینی دست نزنند و آن را نخورند. اگر کودکان می‌توانستند در برابر هوس خوردن شیرینی مقاومت کنند، در پایان زمان مذکور یک شیرینی دیگر برنده می‌شدند. برخی از کودکان شیرینی را می‌خوردند؛ اما برخی نیز موفق می‌شدند بر این هوس غلبه کنند.

پژوهش‌های بعد از آن نشان داد کودکان حاضر در آن آزمایش که توانستند در برابر وسوسه خوردن مارشملو مقاومت کنند، نتایج آکادمیک بهتری کسب می‌کردند، حقوق بالاتری دریافت می‌کردند و کمتر مستعد چاقی بودند.

حالا نویسنده مقاله آزمایش اول، کتابی را منتشر کرده که نامش را هم از همان آزمایش گرفته است. در کتاب «آزمایش مارشملو»، پروفسور میشل بحث می‌کند که خود کنترلی حتی در کودکان با سن کم نیز می‌تواند اموزش داده شود و یک بخش کامل را برای توضیح آن اختصاص داده است.

در فیلم زیر می‌توانید بخش‌هایی از یکی از تست‌های مارشملو را مشاهده کنید.

گردآوري: گروه 7 گنج

 

منبع: خبر آنلاين

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی