روانشناسي و سلامت روان سلامت سلامت و تربيت كودك

تحصيلات مادر چه تاثيري بر موفقیت فرزندان دارد؟

پدر و مادر در تربیت و آموزش فرزندان خود نقش مهم و سرنوشت سازی را ایفا می کنند. مادران به دلیل اینکه مدت زمان بیشتری را به نسبت پدران در منزل حضور داشته و کنار فرزندان هستند، نقش بیشتری را به نسبت پدران بازی می کنند...
تقویم فارسی اندروید

پدر و مادر در تربیت و آموزش فرزندان خود نقش مهم و سرنوشت سازی را ایفا می کنند. مادران به دلیل اینکه مدت زمان بیشتری را به نسبت پدران در منزل حضور داشته و کنار فرزندان هستند، نقش بیشتری را به نسبت پدران بازی می کنند…

نقش مادر در موفقيت كودك
نقش مادر در موفقيت كودك

مطالعات محققان دانشگاه میشیگان نشان می دهد که تحصیلات مادران می تواند تاثیر به سزایی را در موفقیت فرزندان و همینطور کسب مدارج دانشگاهی آنها ایفا کند.

مادر تحصیلکرده نه تنها نقش مضاعفی را در تشویق فرزندان در فراگیری دروس دارد بلکه می تواند یادگیری دروس مختلف را برای فرزندانش تسهیل کند. “ساندرا تانگ”، یکی از روانشناسانی است که در تیم تحقیقاتی دانشگاه میشیگان حضور داشته، وی در این رابطه می گوید:”در این مطالعه، کودکان مختلفی را مورد بررسی قرار دادیم.

کودکانی که مادران تحصیلکرده ای داشته اند در دروسی مانند ریاضی و قرائت متون نسبت به سایرین موفق تر بوده و در رتبه بالاتری نسبت به کودکانی قرار گرفتند که مادرانشان تحصیلات آکادمیک نداشتند.”

از سوی دیگر، فرزندانی که مادرانشان تحصیلات آکادمیکشان را پس از به دنیا آمدن آنها ادامه می دهند نسبت به سایر فرزندانی که مادرانشان در گذشته تحصیلات خود را انجام داده اند، موفق تر هستند. زیرا فرزندان نیز با دیدن تلاش و کوشش مادرانشان ترغیب به تحصیل می شوند و انگیزه مضاعفی پیدا می کنند.

گردآوری: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منبع: مهر

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی