سلامت سلامت جسمي

بهترین کارهایی که باید اول صبح انجام داد

تقویم فارسی اندروید

بهترین کارهایی که باید اول صبح انجام داد
می دانید بهترین کارهایی که اول صبح می توان انجام داد چیست؟ می دانید چگونه می توان شادابی اول صبح را در کل روز بسط داد؟ با هفت گنج همراه باشید. مدت ها قبل از اختراع لامپ تنها وسیله ی روشنایی، نور طبیعی بود و البته آتش که عمر چندانی نداشت. درست مانند هر چیز طبیعی دیگری بدن نیز با نور خود را تنظیم می کرد و بدون هیچ دخالتی ریتم شبانه روزی را پی میگرفت. امروزه اما قرار گرفتن در معرض نور گوشی های هوشمند، تلویزیون، لپ تاب و غیره ریتم شبانه روزی را مختل کرده و به مرور زمان در بدن اختلالاتی ایجاد می کند. این به هم ریختگی ریتم شبنه روزی حتی می تواند باعث اختلالات خلقی و حتی دیابت هم باشد. این اطلاعات باعث می شود تا بیشتر به مزایای خورشید دم صبح پی ببرید.

درحالی که رفتن به کوه برای بسیاری از ما ممکن نیست و یا مشکلاتی را در پی دارد رفتن به بالکن و تماشای آغاز فعالیت صبحگاهی شهر و بیدار شدن خیابان ها هم حس خوبی به شما خواهد داد. و هم تاثیرات مثبتی در شما دارد. در ادامه سه فعالیتی که می تواند شما را در تنظیم ریتم شبانه روزی بدن خود کمک کند مرور می کنیم.

قدم زدن

قدم زدن در هر ساعتی از روز می تواند تاثیر فوق العاده ای روی شما بگذارد. شما با قدم زدن سلامت خود را باز می یابید. این در حالی است که قدم زدن در صبح تاثیرات مثبت دیگری نیز دارد. قدم زدن در صبح زود کمک میکند تا ویتامین D خورشید را جذب کرده و نگران اشعه های مضر نباشید. به علاوه نور خورشید می تواند بدن شما را برای ادامه ی روز آماده کند. همچنین این نور سطح سروتونین بدن را افزایش داده و شما را فعال تر و هوشیار تر می کند. مطالعات جدید نشان می دهد که نور خورشید تاثیر خوبی در کاهش BMI یا همان شاخص توده ی بدن نیز دارد.

سکوت و سکون

مدیتیشن می تواند فعالیت های ذهن و جسم شما را بهبود بدهد. کافی است که چند دقیقه زیر نور ملایم اول صبح نشسته و چند نفس عمیق بکشید و اجازه دهید تا تمام عضلات شما آرامش خود را پیدا کنند و همچنین ذهن تان آرام بگیرد. اگر امکان این کار به علت محیط شلوغی که در آن هستید ممکن نیست حتی می توانید به کنار یک پنجره رفته و زیر نور افتاب چند نفس عمیق بکشید.

خوردن صبحانه زیر نور آفتاب

شاید تعجب کنید اما این یک واقعیت است که خوردن صبحانه زیر نور خورشید فواید صبحانه ی شما را بیشتر می کند. درواقع نور خورشید می تواند شما را هوشیار تر کده و خلق و خوی تان را بهبود دهد. پس چه بهتر که سعی کنید تا می توانید از این نور بهره مند شوید. نور خورشید همچنین به افزایش سوخت و ساز بدن و بهتر کردن روند هضم غذا نیز کمک می کند. یک مطالعه ی جدید نشان می دهد که پس از یوگا و مدیتیشن خوردن صبحانه در بالکن یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی