تناسب اندام سلامت

بررسی رژیم غذایی گالوستون

تقویم فارسی اندروید

بسیاری از برنامه های غذایی محبوب برای شرایط و جمعیت های خاص از جمله ورزشکاران، افراد باردار و افراد مبتلا به دیابت یا بیماری قلبی طراحی شده اند. یکی از این برنامه ها، رژیم غذایی گالوستون است که به طور خاص برای کسانی که در دوران پیش از یائسگی یا یائسگی هستند طراحی شده و ممکن است علائمی از جمله مشکلات خواب، افزایش وزن و گرگرفتگی مرتبط با پیری سیستم تولید مثل را تجربه کنند.

رژیم گالوستون بر روزه داری متناوب تمرکز دارد و یک رویکرد ضد التهابی در تغذیه دارد که برخی تحقیقات نشان می دهد می تواند برای کمک به کاهش وزن و سلامت کلی موثر باشد. با این حال، اثربخشی خود رژیم غذایی گالوستون مورد مطالعه قرار نگرفته است. این طرح می‌ تواند در درازمدت گران و دشوار باشد، اگرچه یک فضای آنلاین قوی از اعضا و مربیان برای پشتیبانی مداوم وجود دارد.

رژیم غذایی گالوستون

ویژگی های کلیدی

  • این برنامه برای کاهش علائم ناخواسته نوسانات هورمونی که اغلب در دوران پیش از یائسگی و یائسگی تجربه می شوند با غذاهای ضد التهابی، یک پنجره غذایی محدود و یک برنامه آموزشی طراحی شده است.
  • رژیم غذایی پروتئین های بدون چربی را در اولویت قرار می دهد و کربوهیدرات های فرآوری شده را با تاکید بر مصرف چربی های سالم به حداقل می رساند. روزه داری متناوب روزانه با توصیه به 8 ساعت غذا خوردن و یک روزه 16 ساعته یکی دیگر از جنبه های مهم برنامه است.
  • سه گزینه قیمت گذاری وجود دارد که شامل برنامه های غذایی، فیلم های آموزشی و دسترسی به برنامه درسی می شود.

رژیم گالوستون در سال 2017 توسط مری کلر هاور، پزشک متخصص زنان و زایمان که دارای گواهی هیئت مدیره بود، تأسیس شد که متوجه شد بسیاری از مراجعین یائسه او با افزایش وزن سرسختی دست و پنجه نرم می کنند. پس از سال‌ ها توصیه ورزش و محدودیت کالری به بیمارانش، تا زمانی که دکتر هاور چالش‌ های خودش را در مورد افزایش وزن در میانسالی تجربه کرد، متوجه نشد که توصیه‌ های خودش کارساز نبود. او سپس تصمیم گرفت تا یک برنامه تغذیه پزشکی طراحی کند که برای کمک به زنان میانسال برای کاهش وزن طراحی شده بود و یک رویکرد ضد التهابی برای تغذیه در پیش گرفت.

این برنامه از طریق وب سایتی که در آن بسته به سطح عضویت انتخاب شده، به پیشنهادات آنلاین کامل آن، از جمله کتابخانه ویدیویی، برنامه های غذایی قابل دانلود و مواد آموزشی و جلسات مربیگری گروهی دسترسی دارد، ملحق می شود.

جوانب مثبت

  • تحقیقات علمی که نشان می دهد روزه داری متناوب می تواند به کاهش وزن کمک کند.
  • بر محدودیت کالری تمرکز نمی کند بلکه بر انتخاب غذای کامل و غذا خوردن با زمان محدود تمرکز می کند.
  • برنامه های غذایی، لیست خرید و یک پلت فرم آموزشی قوی و راحت و جذاب دارد.

جوانب منفی

  • پایبندی مداوم به برنامه غذایی محدود می تواند دشوار باشد.
  • فقدان شواهد علمی برای حمایت از رژیم غذایی خاص
  • این برنامه رایگان نیست و توصیه های غذایی اش ممکن است گران باشد.

رژیم غذایی گالوستون در یک نگاه

  • چگونه کار می کند: رژیم گالوستون یک برنامه تغذیه است که رژیم غذایی کامل (مشابه رژیم مدیترانه ای) را با زمان استراحت ترکیب می کند. ارزش این برنامه در عناصر مربیگری، آموزش و پشتیبانی جامعه است.
  • هزینه: این برنامه به خودی خود رایگان نیست و غذاهای کامل با کیفیت مورد نیاز، از جمله گوشت بدون چربی، محصولات تازه و چربی های سالم، می تواند لیست گران قیمتی را ایجاد کند.
  • حمایت علمی: خود این برنامه از نظر علمی ثابت نشده است که علائم مرتبط با یائسگی را کاهش می دهد یا به شرکت کنندگان در کاهش وزن مرتبط با یائسگی کمک می کند اما توسط تحقیقات علمی که اجزای برنامه را نشان می دهد، از جمله تمرکز بر غذاهای ضد التهابی و متناوب، پشتیبانی می شود. روزه می تواند به کاهش وزن کمک کند.

چگونه کار می کند

هنگام ثبت نام برای رژیم گالوستون از طریق وب سایت آن، سه طرح وجود دارد که هر کدام با قیمت متفاوتی انتخاب می شوند. برنامه های پرداخت یکباره شامل برنامه درسی رژیم گالوستون، مواد آموزشی برای یافتن تعادل هورمونی، مبارزه با التهاب و افزایش وزن، برنامه غذایی 13 هفته ای و سایر ابزارهای دیجیتال است. طرح پرداخت ماهانه در حال انجام است و شامل همان پیشنهادات سایر طرح ها، به علاوه خدمات مربیگری است.

رژیم گالوستون بر سه جزء زیر تمرکز دارد.

روزه متناوب

دکتر هاور یک برنامه روزه متناوب روزانه 16 به 8 را توصیه می کند، به این معنی که فرد هر روز 16 ساعت روزه می گیرد و فقط در طول پنجره هشت ساعته غذا خوردن غذا می خورد. به گفته دکتر هاور، روزه داری فواید زیادی دارد، به خصوص در صورت استفاده طولانی مدت، از جمله کاهش وزن قابل توجه، افزایش متابولیسم، افزایش وضوح ذهنی، افزایش انرژی، کاهش مقاومت به انسولین (که به نوبه خود خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.) و کاهش التهاب در بدن.

در حالی که رژیم گالوستون به طور خاص مورد مطالعه قرار نگرفته است، توصیه روزه متناوب دکتر هاور برای کاهش وزن ممکن است شایستگی علمی داشته باشد. شواهد نوظهور مزایای روزه داری متناوب را برای کاهش وزن، سلامت قلب و عروق و بهبود نشانگرهای زیستی فیزیولوژیکی سلامت متابولیک نشان می دهد.

یک رویکرد ضد التهابی برای تغذیه

این برنامه غذاهای فرآوری شده و التهاب زا را منع می کند و مصرف غذاهایی که به طور طبیعی مملو از آنتی اکسیدان هستند را تشویق می کند. التهاب سیستمیک مزمن نقش کلیدی در افزایش وزن در میانسالی و بسیاری از بیماری‌ های مزمن دارد. دکتر هاور ادعا می‌کند با استفاده از این پنج نکته می‌ توانید التهاب را کنترل و حتی معکوس کنید:

  • غذاهای ضد التهابی از جمله بلوبری، سیب، سبزیجات برگدار، ماهی های آب سرد مانند سالمون و تن، توفو، گردو، دانه های کتان و دانه های چیا را مصرف کنید.
  • کاهش یا حذف غذاهای التهابی، از جمله گوشت های فرآوری شده و چربی های ترانس مانند مارگارین، روغن ذرت، شربت ذرت با فروکتوز بالا، غذاهای سرخ شده، رنگ های مصنوعی، طعم دهنده های مصنوعی و بیشتر غذاهای فرآوری شده. کربوهیدرات های ساده مانند آرد سفید، برنج سفید، شکر تصفیه شده و شربت ذرت با فروکتوز بالا را محدود یا از آنها اجتناب کنید.
  • حداقل 25 تا 30 دقیقه ورزش هوازی سه بار در هفته، به علاوه 10 تا 25 دقیقه تمرینات با وزنه یا مقاومتی چهار تا پنج بار در هفته داشته باشید.
  • تقویت سلامت روده. که با ترکیب غذاهای تخمیر شده مانند توفو، کلم ترش، کومبوچا، میسو یا کیمچی، می توانید سلامت روده را بهبود بخشید.
  • استرس را با استفاده از مدیتیشن، یوگا، بیوفیدبک، تصویر سازی ذهنی هدایت شده، یادداشت روزانه، ورزش یا روش های دیگر در طول روز مدیریت کنید.

تحقیقات نشان می دهد که تمرکز دکتر هاور بر کاهش التهاب از طریق اصلاح رژیم غذایی و شیوه زندگی می تواند مزایای سلامتی زیادی داشته باشد و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد. بیماری‌ های مزمن از جمله سرطان، بیماری‌ های قلبی، بیماری‌ های عصبی و بیماری‌ های تنفسی می‌ توانند ناشی از التهاب مزمن ناشی از عفونت‌ ها، چاقی، الکل، تنباکو و رژیم غذایی باشند.

تحقیقات نشان می‌ دهد که رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات‌ های پیچیده و چربی‌ های غیراشباع از باکتری‌ های ضد التهابی در روده حمایت می‌ کند، در حالی که چربی‌ های سالم کمتر و کربوهیدرات‌ های ساده، باکتری‌ های پیش‌ التهاب را تامین می‌ کنند. عنوان شده است که پیروی از رژیم های غذایی مانند رژیم مدیترانه ای التهاب و خطر ابتلا به بیماری های متابولیک را کاهش می دهد.

“تمركز مجدد سوخت”

تمرکز مجدد سوخت به تغییر تفکر از شیوه‌ های غذایی محدود کننده کالری قدیمی به درک عمیق‌ تر درشت مغذی‌ ها و نحوه سوخت‌ رسانی آنها به بدن اشاره دارد. دکتر هاور توضیح می‌ دهد که بدن ترجیح می‌ دهد از کربوهیدرات‌ ها برای سوخت استفاده کند اما اگر سوخت بدن از چربی‌ های سالم، پروتئین و انتخاب‌ های خوب کربوهیدرات تامین شود، به جای آن چربی‌ ها را می‌ سوزاند. این مرحله شامل آموزش مشتریان با توضیح علم پشت غذا و نحوه پردازش آن برای انرژی است. دکتر هاور همچنین مشتریان خود را در «ارسال بوت‌ کمپ» قرار می‌ دهد، یک شیرجه عمیق در علم هورمون‌ ها و چگونگی تأثیر آن‌ ها بر بدن، به‌ ویژه به‌ عنوان محرک‌ های گرسنگی و ذخیره‌ سازی چربی.

هزینه

سه گزینه قیمت گذاری برای شرکت در برنامه تغذیه وجود دارد، از جمله دو طرح خرید یکباره به قیمت 59 دلار یا 99 دلار و یک عضویت ماهانه به مبلغ 49 دلار که شامل مربیگری گروهی زنده است. همه برنامه‌ ها شامل برنامه‌ های غذایی، لیست خرید، کارگاه آموزشی «فشار هورمونی» و فیلم‌ های آموزشی است.

برنامه اصلی 59 دلار 

  • برنامه درسی رژیم غذایی گالوستون
  • فشار هورمون
  • 13 هفته برنامه غذایی
  • فیلم های آموزشی

برنامه یک بار هزینه + 99 دلار، یک بار هزینه

  • برنامه درسی رژیم غذایی گالوستون
  • فشار هورمونی
  • 13 هفته برنامه غذایی
  • فیلم های آموزشی
  • ابزارهای دیجیتال

مربیگری پلاتینیوم 49 دلار در ماه

  • برنامه درسی رژیم غذایی گالوستون
  • فشار هورمونی
  • 13 هفته برنامه غذایی
  • فیلم های آموزشی
  • ابزارهای دیجیتال
  • پشتیبانی مداوم مربی
  • جلسات مربیگری زنده
  • کتاب کار قابل دانلود
  • ردیابی پیشرفت
  • محتوای پاداش هفتگی

آنچه کارشناسان می گویند

مانند هر رژیم غذایی جدید، همیشه بهتر است قبل از شروع برنامه گالوستون با پزشک خود مشورت کنید.

شانون هلفرت، متخصص تغذیه و مدیر تغذیه و تندرستی در موریسون لیوینگ، می‌ گوید: «همه نباید روزه متناوب را امتحان کنند، مانند زنان باردار یا در تلاش برای باردار شدن، کسانی که داروهای دیابت یا داروهای متعدد مصرف می‌ کنند و کسانی که سابقه اختلالات خوردن دارند.

هلفرت حامی بزرگ انتخاب های غذایی ضد التهابی است و توضیح می دهد که میوه ها، سبزیجات، حبوبات، پروتئین های بدون چربی، ماهی های چرب، مغزها و دانه ها و شکلات تلخ شیرین نشده اغلب مملو از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان هستند. او می افزاید: برخی از مطالعات ارتباط بین کاهش گرگرفتگی و بهبود انرژی با برنامه های تغذیه ای سرشار از غذاهای ضد التهاب را نشان می دهد.

یک تجربه شخصی از رژیم غذایی گالوستون

از آنجایی که من با برنامه‌ هایی آشنا هستم که غذای کامل و روزه‌ داری متناوب را تشویق می‌ کنند، انتظار داشتم رژیم گالوستون به راحتی رعایت شود. با این حال، از شدت برنامه غذایی پنج روزه رایگان شگفت زده شدم.

این طرح شامل 10 دستور غذا برای وعده های غذایی و 10 دستور غذا برای میان وعده است که هر کدام به فهرست مواد تشکیل دهنده گسترده و زمان آماده سازی نیاز دارند. به ویژه با این انتظار که باید این وعده‌ های غذایی و میان‌ وعده‌ ها را در یک بازه زمانی هشت ساعته آماده کنم و بخورم تا به توصیه روزه‌ داری متناوب عمل کنم که انجام آن با وجود کار روزانه تقریباً غیرممکن بود و من را به چالش کشید.

در روز سوم، مجبور شدم دستور العمل‌ ها را تا حد مواد اولیه ساده‌ سازی کنم و به چند املت و سالاد متوسل شدم تا به موقع از مواد تازه‌ ام استفاده کنم. به نظر من اگر می‌ خواهید زنان میانسال و پرمشغله را تشویق کنید تا از یک برنامه غذایی قابل انجام و پایدار پیروی کنند، دستور العمل‌ های ساده و فهرست کوتاه‌ تر مواد لازم برای موفقیت نیاز هستند.

دکتر هاور یک سخنران و مربی انگیزشی عالی است و اشتیاق او برای کمک به زنان در یافتن راه حل های تغذیه ای و سبک زندگی برای مقابله با اثرات منفی یائسگی الهام بخش است. تأیید علائم هورمونی رایج و همدلی با چالش‌ های افزایش وزن، به‌ ویژه از سوی پزشکی با مشکلات مشابه، احتمالاً برای بسیاری از زنان یک تجربه نادر و آرامش‌ بخش است.

بر اساس گواهی‌ های موجود در وب‌ سایت Galveston Diet، جامعه آنلاین یک سیستم حمایتی را برای زنانی که نیاز به پاسخگویی و اعتبار دارند ارائه می‌ کند. در یکی از توصیفات می‌ خوانید: «این برنامه و گروه اولین باری است که بعد از مدت‌ ها احساس می‌ کنم درباره بدنم می‌ شنوم و دیگری به اشتراک می‌ گذارد، «این انجمن عالی به من کمک می‌ کند انگیزه داشته باشم.»

به نظر می رسد درک فیزیولوژی یائسگی راز مخفی دکتر هاور باشد. بسیاری از زنان گزارش کاهش وزن، کاهش درد و کاهش گرگرفتگی را بر اساس شواهد گزارش می دهند.

یک آزمایش پنج روزه برای من کافی نبود که بتوانم اثرات کاهش وزن یا کاهش علائم ناخوشایند مربوط به یائسگی را تجربه کنم. در واقع، کمبود کربوهیدرات‌ های ساده در آن چند روز اول منجر به سردرد و خستگی می‌ شد که به نظرم مخل و دلسرد کننده بود اما در روز چهارم، سردردهای کمبود کربوهیدرات کاهش یافت و هوس ها نیز کاهش یافت. به طور کلی، من این طرح را درست و پایدار و دکتر هاور را یک قهرمان ثابت و شایسته برای سلامت زنان دیدم.

منبع:

forbes

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی